تمامی موزه‌های وابسته به گروه موزه‌های دفینه همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سید الشهدا (ع) مانند سالهای گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهند بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری آماده ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند
بنا بر اعلام مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، حوزه‌های ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری در این دو روز تعطیل هستند، اما آزمون دبیری در موعد مقرر خود یعنی روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.
معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه اعلام کرد: همه واحدهای قضایی و اداری، حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱و ۱۲ مرداد تعطیل است.
تمامی واحد‌های قضایی و اداری، کلیه حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه تعطیل است.
ثبت ملی بافت تاریخی شیراز، تایید طرح طبیعتگردی آشوراده، تعطیلی موزه‌ها در آخر هفته، انتخاب ۸ روستای کاندید بهترین روستاهای گردشگری از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
تمامی اماکن تاریخی، موزه‌ها، پایگاه‌های ملی و جهانی تحت مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
دست داشتن ۹ متهم در سرقت فرش‌های سعدآباد، آغاز هفته صنایع دستی، برگزاری ۳۰۰ برنامه در استان‌ها و تعطیلی یک روزه موزه‌ها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته بود.
همه موزه‌ها و پایگاه‌های ثبت ملی و جهانی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم‌زمان با ۱۴ خرداد در سراسر کشور تعطیل است.
گروه موزه‌های دفینه روز ۱۴ خرداد تعطیل است ولی همه این موزه ها از روز ۱۵ خرداد باز خواهند بود.
پایگاه‌های میراث‌ملی، جهانی و موزه‌های تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی در روز سیزدهم فروردین تعطیل است.
کاخ‌ها و موزه‌های مجموعه نیاوران روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ به دلیل آماده‌سازی مجموعه برای استقبال از نوروز، امکان پذیرش بازدیدکنندگان و گردشگران را ندارد.
مجموعه کاخ موزه‌های سعدآباد امروز ۲۳ بهمن ماه به علت بارش برف سنگین، لغزندگی معابر و دشواری در تردد تعطیل شد.
راهبران مترو به‌جای ۲۰ روز گاهی بدون تعطیلی و حتی در ماه‌های خاص تا ۳۰ روز، سرکار حضور دارند که این امر باعث اضافه‌کار بالایی می‌شود.
مدیرکل موزه‌ها گفت: با توجه به برودت هوا و تصمیم استانداری تهران امروز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ تمامی موزه‌های شهر تهران تعطیل است.
موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی برخی از استان‌ها فردا شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل است.
موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به منظور تمهیدات حفاظت پیشگیرانه و انجام عملیات سم‌پاشی و دفع آفات، از هفته آتی به صورت مقطعی تعطیل خواهند بود.
براساس بخشنامه اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ساعت کار موزه‌های زیر نظر این وزارتخانه در۶ ماهه دوم سال تا ساعت ۱۷ اعلام شد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شش روز در سال تعطیل رسمی دارند که شامل ۲۱ رمضان شهادت امام علی (ع)، ۲۸ صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع)، تاسوعا و عاشورا، ۲۵ شوال شهادت امام جعفر صادق (ع) و ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است.
قیمت بلیط هواپیما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر با کمرنگ شدن ترس از ویروس «کرونا» و بازگشت زندگی به روال عادی در اکثر کشورها پس از دو سال تعطیلی ناشی از این همه‌گیری، به رکوردی بی سابقه رسید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تعطیلی ندارد و این اصطلاح غلطی است که به کار می رود.
مشهد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به بخشنامه اداره کل وزارت، تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد همزمان با تاسوعا و عاشورا تعطیل هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ