مشهد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به بخشنامه اداره کل وزارت، تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری آماده ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند
تمامی اماکن تاریخی، موزه‌ها، پایگاه‌های ملی و جهانی تحت مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور از بازدید رایگان موزه‌ها، بناهای تاریخی، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور از بازدید رایگان موزه‌ها، بنا‌های تاریخی، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای امنیتی روسیه در حال تخلیه موزه‌ها،  مراکز خرید و پارک های مسکو از توریست‌ها و بازدیدکنندگانند. در پی آغاز درگیری نظامی بین گروه نظامی واگنر و ارتش روسیه، اقدامات امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شده است.
این روزها آن چیزی که از موزه‌ها به ذهن متبادر می‌شود نقش نمایشگاهی و بازدیدمحور آن است و کارکرد پژوهشی و مطالعاتی موزه‌ها کم‌تر به چشم می‌خورد.
شناخت موزه‌ها به عنوان نهادهای ضروری برای حفظ و انتشار دانش و تنوع فرهنگی یک ضرورت است که با گذشت زمان باید بیشتر از قبل به آن بها داده شود.
بازدید رایگان موزه‌ها برای معلمان و اساتید
تمامی معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز ۱۲ اردیبهشت‌ با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و کاخ موزه‌های کل کشور به صورت رایگان بازدید کنند.
مدیرکل موزه‌ها گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، نزدیک به ۶ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی انجام شد.
پایگاه‌های میراث‌ملی، جهانی و موزه‌های تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی در روز سیزدهم فروردین تعطیل است.
کاخ‌ها و موزه‌های مجموعه نیاوران روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ به دلیل آماده‌سازی مجموعه برای استقبال از نوروز، امکان پذیرش بازدیدکنندگان و گردشگران را ندارد.
قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی گفت: ساعت‌کار موزه‌ها ومجموعه‌های تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ و ماه‌مبارک‌رمضان تا ساعت ٢١ تعیین شده است.
مدیرکل موزه‌ها در نخستین نشست «کتاب‌موزه»، حمایت این اداره‌کل از تألیف، ترجمه و چاپ کتاب با موضوع موزه و موزه‌داری را اعلام کرد.
قیمت جدید بلیط موزه ها و خانه موزه‌های شهرداری تهران با اکثریت آرا به تصویب رسید.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از رایگان بودن بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی هم‌زمان با فرارسیدن ۱۳ رجب و روز پدر خبر داد.
مشهد ـ رئیس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‎زمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی زیر نظر این اداره‌کل رایگان است.
به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی ماه، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رایگان شد.
مدیرکل موزه‌ها از بازدید ۸۹ هزار و ۴۱۰ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت هفته گردشگری در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ خبرداد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شش روز در سال تعطیل رسمی دارند که شامل ۲۱ رمضان شهادت امام علی (ع)، ۲۸ صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع)، تاسوعا و عاشورا، ۲۵ شوال شهادت امام جعفر صادق (ع) و ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد همزمان با تاسوعا و عاشورا تعطیل هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ