تمامی اماکن تاریخی، موزه‌ها، پایگاه‌های ملی و جهانی تحت مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری آماده ارائه خدمات به گردشگران و بازدیدکنندگان هستند
رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از تجدید حیات ارتباط دو کشور بعد از یک وقفه طولانی افزودند: متاسفانه سال‌های متمادی روابط ایران و ازبکستان بسیار محدود بود و امیدواریم این سفر و گفتگوهای انجام شده در تهران، سرآغاز یک آینده بهتر در روابط دوکشور باشد.
بسیاری از اماکن باستانی، بنا‌ها و اشیاء تاریخی به دلیل جنگ‌ها، فجایع طبیعی و غفلت انسان‌ها ویران شده‌اند.
ماموران حجاب در ورودی حمام فین کاشان و بعد از گیت خرید، تذکر حجاب به افراد می‌دهند. از سر کردن شال و روسری و منع ورود با کلاه و حتی قد شلوار برای خانم‌ها تا ممنوعیت ورود آقایان با شلوارک از حساسیت‌های ورودی به اماکن تاریخی در این‌روزهاست.
کاپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به ایران می آید و در دو شهر تهران و اصفهان و در اماکن تاریخی و مذهبی این دو کلان شهر ایران به نمایش گذاشته می شود.
کاپ قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال به ایران می آید و در دو شهر تهران و اصفهان و در اماکن تاریخی و مذهبی به نمایش گذاشته می شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، با صدور حکمی، شهاب طلایی شکری را به سمت مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی منصوب کرد.
مدیرکل موزه‌ها گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، نزدیک به ۶ میلیون بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی انجام شد.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: یکی از اماکن تاریخی گردشگری دزفول به دلیل رعایت نشدن شئونات اخلاقی امروز جمعه پلمب شد.
امام جمعه رفسنجان گفت: چند تا آدم به‌عنوان گردشگر هرگونه خواستند با هر پوششی حاضر شوند قابل قبول نیست. اگر مسؤولان این اماکن اقدام نکنند ما اقدام می‌کنیم و آن مکان را پلمب می‌کنیم.
تشدید اعتصابات و اعتراضات در مناطق مختلف فرانسه از جمله پایتخت این کشور، اماکن تاریخی و گردشگری را به تعطیلی کشاند.
در شهر کاشان نیرو‌های مخصوص امر به معروف دیده شدند. هنوز از جزییات ماجرا خبری اعلام نشده است.
شهرستان رامسر به علت برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصربفرد نظیر جنگل، دریا، کوه، جلگه و اماکن اقامتی مانند هتل قدیم، هتل جدید، کاخ موزه و آب‌های گرم معدنی از دیرباز به عنوان عروس شهر‌های ایران مطرح بوده و به همین خاطر سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از رایگان بودن بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی هم‌زمان با فرارسیدن ۱۳ رجب و روز پدر خبر داد.
صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، بهره‌برداری ۱۱ بنای تاریخی را به منظور جذب سرمایه گذار به مزایده می‌گذارد.
براساس لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲، صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی فرهنگی به صندوق توسعه گردشگری تغییر نام می‌یابد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی پاکدشت از انتشار آگهی مزایده کاخ ناصرالدین میرزا از طرف صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی منتشر شد.
به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی ماه، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رایگان شد.
اصفهان- اعضای تیم فوتبال نوجوانان زنیت سن‌پترزبورگ روسیه که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به اصفهان سفر کرده‌اند، روز پنجشنبه از اماکن تاریخی این شهر بازدید کردند.
مدیرکل موزه‌ها از بازدید ۸۹ هزار و ۴۱۰ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت هفته گردشگری در روز جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ خبرداد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شش روز در سال تعطیل رسمی دارند که شامل ۲۱ رمضان شهادت امام علی (ع)، ۲۸ صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع)، تاسوعا و عاشورا، ۲۵ شوال شهادت امام جعفر صادق (ع) و ۱۴ خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است.
مشهد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با توجه به بخشنامه اداره کل وزارت، تمامی موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی استان، در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ