سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید انتقال بخشی از وجوه مسدودی ایران در عراق به عمان، اما گفت که مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روز پنجشنبه رسانه‌ها از مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در قطر خبر دادند که این امر به آزاد سازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی منجر شد.
ایالات متحده باور دارد که این پول پس از ورود به قطر در حساب‌های محدود نگهداری خواهد شد و از آن صرفا می‌توان برای امور بشردوستانه مانند خرید دارو و مواد غذایی استفاده کرد. طرف آمریکایی معتقد است این توافق در حال حاضر تحت تحریم‌های آمریکا مجاز است. برخی در ایران ادعای ایالات متحده را رد کرده و می‌گویند که تهران کنترل کامل وجوه را در دست خواهد داشت.
۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به‌همراه مقدار قابل توجهی از وجوه ایران در بانک TBI عراق آزاد خواهد شد.
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا تبعات جرایم جنایی دونالد ترامپ برای این کشور را نگران‌کننده دانست.
دیپلمات آمریکایی: ما معتقدیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های گسترده‌ای برای تعامل با ایران درخصوص بسیاری از این مسائل مرتبط با پادمان‌ها و تعهدات تهران انجام داده است. ما خرسندیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران توانستند برای افزایش دفعات و شدت بازرسی‌ها در تاسیسات غنی‌سازی ایران به توافق برسند.
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا و متحدان آن مسئولیت دارند به عنوان اشغالگر در عملکرد دو دهه گذشته خود در افغانستان، پاسخگوی شرایط به‌وجود آمده در این کشور باشند.
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا می گوید اعلام جرم علیه دونالد ترامپ به چالش های آمریکا در داخل و خارج می افزاید.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آلاباما می‌گوید اجرای توافق تهران-ریاض مانعی برای سیاست‌های منطقه‌ای واشنگتن و اروپا خواهد بود، اما آنها ابزارهای جدیدی برای دست‌یابی به اهدافشان طراحی خواهند کرد.
امروزه در بیشتر کشور‌های اروپایی و همینطور آمریکا گزینه‌های محدودی به هنگام مرگ وجود دارد؛ سوزاندن یا دفن سنتی. با این حال طی سال‌های اخیر موسسات جدیدی اقدام به ارائه گزینه‌های سازگار با محیط زیست کرده‌اند.
کاخ سفید گزارش های جدید روسیه مبنی بر اینکه ایالات متحده تسلیحات زیستی در اوکراین در اختیار دارد را رد کرد.
نماینده دائم روسیه در نهادهای بین‌ المللی مستقر در ژنو امروز در نشست سالانه کنفرانس خلع سلاح اعلام کرد: پتانسیل گفتگو برای کنترل تسلحاتی با آمریکا هنوز وجود دارد.
رئیس پلیس کنگره آمریکا هشدار داد که با وضعیت دوقطبی موجود در جامعه آمریکا، احتمال وقوع شورشی، شبیه ۶ ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد.
به نظر می‌رسد سردار آزمون مشکل خاصی برای جدال با آمریکا نداشته باشد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید وجود برخی مذاکرات و روابط پشت پرده میان واشنگتن و مسکو را تائید کرد.
سفیر روسیه در واشنگتن گفت که آمریکا و روسیه تماس و ارتباطی برای کاهش تنش ها بین دو طرف ندارند.
نور نیوز: تنها مانع برای انتقال وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی، تعیین حساب و بانک عامل مورد پذیرش طرفین بود که این بانک هم در یکی از کشورهای منطقه تعیین شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.
حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
حسین امیرعبداللهیان و خانم آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیداری در نیویورک، در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.
مشاور تیم ایران در مذاکرات لغو تحریم ها با اشاره به اینکه تهران از نشست شورای حکام و نتایج آن نگران نیست، تأکید کرد که با وجود فشارهای دولت آمریکا همچنان به دستیابی به توافق نزدیک هستیم.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پاسخ ایران [به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها هنوز باقی مانده‌اند.
رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا با پذیرش وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بخت حزب خود را برای به دست گرفتن کنترل سنا ۵۰-۵۰ پیش‌بینی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ