سیاستمداران عراقی معتقدند که علت تقویت حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور، حمایت از رژیم صهیونیستی و استمرار انتقال نفت سوریه به اراضی اشغالی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق حضور قدرتمند حشد شعبی، تضعیف جایگاه آمریکا در تحولات بین المللی و مشکلات داخلی این کشور را سه مانع ماجراجویی نظامی واشنگتن در عراق برشمرد.
یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق حضور قدرتمند حشد شعبی، تضعیف جایگاه آمریکا در تحولات بین المللی و مشکلات داخلی این کشور را سه مانع ماجراجویی نظامی واشنگتن در عراق برشمرد.
یک تحلیلگر سیاسی عراقی در واکنش به تلاش آمریکا برای انحلال سازمان حشدشعبی تاکید کرد که این نیروها باعث شده اند نظامیان آمریکایی در عراق و منطقه همواره در نگرانی به سر ببرند.
مقامات وزارت دفاع عراق و آمریکا پس از نشست دو روزه در واشنگتن بیانیه امنیتی مشترک صادر کردند.
آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را با مشارکت زیردریایی اتمی «یواس‌اس آناپولیس» برگزار کردند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدامات جدی برای برخورد با آن اتخاذ شود.
سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم مظلوم فلسطین را در حاکمیت سرزمینشان محق دانسته و با تمام توان به آن‌ها کمک می‌نماییم.
یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به اقدامات آمریکا به اسم گسترش دموکراسی گفت: دیدیم که در عراق نتیجه حضور آمریکایی ها به بهانه دموکراسی چیزی جز نقض حقوق بشر نبود.
شان اسمیت، خبرنگار عکاس بریتانیایی قبل، در حین و پس از حمله آمریکا به عراق از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در بغداد بود و چندین سال در آنجا حضور داشت. این مجموعه‌ای از کار‌های قدرتمند او در آن دوران حساس است.
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که تلاش های دشمنان یمن برای شکستن اراده یمنی‌ها، با وجود سال ها تجاوز ، محاصره و جنگ شکست خورده است.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.
اکبر خزایی در دومین رقابت بدنسازی NPC که مورخ 27 ژانویه 2023 در عراق برگزار شد بعنوان قاضی حضور داشت و ایشان بهمراه ۴ داور از کشورهای آمریکا ، هلند و روسیه به قضاوت این رقابت پرداختند .
شاید برای ما این واژگان خوشایند نباشد، اما باید بپذیریم که عراق جدید، مسیر «استقلال» را در سیاست خارجی و داخلی در پیش گرفته است. این مسیر نه قابل توقف است و نه قابل برگشت. در چنین میدانی، کسی برای ایران فرش قرمز پهن نخواهد کرد که نفوذ سیاسی یا حضور اقتصادی‌اش در عراق را گسترش دهد. دیگر بازیگران، اعم از ترکیه، آمریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس، بازیگری خاص خود را دارند... به نظر می‌رسد، ایران نیز با پذیرش واقعیات عراق جدید، با استراتژی‌ها نوین وارد این رقابت تنگاتنگ شود. صرف متهم کردن السودانی به بدعهدی، تنها برآینداش از دست دادن فرصت‌ها و گسترش نفوذ رقبا خواهد بود.
رئیس مرکز مطالعات رسانه ای و راهبردی الرفد، با بیان اینکه عراق امروزی نمی تواند تحت پروژه آمریکایی ها قرار گیرد، تأکید کرد که نیروهای مردمی و مقاومتی زیادی مخالف حضور آمریکا در عراق هستند.
ایالات متحده آمریکا حدود ۲ هزار سرباز در عراق دارد که عمدتا مشغول آموزش یا مشاوره دادن به نیروهای عراقی هستند. ناتو نیز چندصد سرباز در آنجا مستقر کرده که در بخش‌های غیرجنگی فعال هستند.
مقام وزارت دفاع آمریکا می‌گوید تصمیم واشنگتن برای حمایت از عناصر تروریستی در آغاز جنگ داخلی سوریه فاجعه‌آمیز بود و باعث ظهور داعش و سایر گروه های شبه‌نظامی در غرب آسیا شد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن سطح حضور نظامی این کشور در جنگ اوکراین را بررسی و بازبینی می‌کند.
امروز چهارشنبه ۲۳ نوامبر در مراسمی با حضور وزیر برنامه‌ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافق‌نامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه‌های توسعه‌ای در عراق امضا شد.
نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت های سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سیاسیونی‌ که در دولت جدید عراق حضور دارند، می‌خواهیم که به اراده عراقی‌ها برای روی کار آمدن دولتی که پاسخگوی خواسته‌های آنها باشد، احترام بگذارند.
رئیسی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد / رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد / اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد / تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد / ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم؛ فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده / ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم / ما به میزبانی عراق، در حال گفتگو با عربستان هستیم / با چین برنامه همکاری ۲۵ ساله داریم و به دنبال اجرای این برنامه هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.
جانشین وزیر دفاع کشورمان در دیدار با رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق تاکید کرد که دولت های منطقه نسبت به زیان های ناشی از حضور و مداخلات خارجی و به ویژه آمریکا در منطقه باید هشیار و بیدار باشند.
وقتی ما با سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی و قیمت گذاری دستوری، کنترل قیمت در زنجیره را به دست بگیریم، باعث از بین رفتن رقابت در کیفیت می‌شویم و به کیفیت تولید خودمان ضربه می‌زنیم، اما با اصلاح هدفمند یارانه کالا‌های اساسی و انتقال آن به انتهای زنجیره، سبب عدم دخالت دستوری دولت در قیمت در طول زنجیره خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ