سرپرست فصل هفتم کاوش درباره بقایای نقاره‌خانه‌ای که به جا مانده اظهار می‌کند: هنگامی که دشمن حمله می‌کرده از آن قسمت به ارگ اطلاع می‌دادند و از طریق تونل‌های زیرزمینی وارد قلعه می‌شدند، حتی یک‌سری تونل‌های زیرزمینی در این محدوده پیدا کردیم که به کوه‌ها راه پیدا می‌کند و سازه‌های عظیمی به همراه گچ‌بری در آن وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ویدئویی از یک زمین بازی کاملا منحصر به فرد در روستای دیوزناو در شهرستان سروآباد استان کردستان که یک راهنمای سفر به ثبت رسانده و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. این ویدئو مورد توجه کاربران قرار گرفته که می‌گویند این بازی در قطعه‌ای از بهشت است. شهرستان سروآباد یکی از زیباترین مناطق کردستان و دارای آبشار‌ها و مناظر بسیار زیباست.
مردم از زمان‌های گذشته مردم در زمستان‌ها قطعه‌ای پیاز خام در جوراب خود می‌گذاشتند تا از شیوع بیشتر سرماخوردگی جلوگیری کنند، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که با این کار می‌توان خون را پاکسازی کرد، این فرآیند پاکسازی می‌تواند در درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.
درفک نام قله‌ای در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا است که در رشته کوه البرز مرکزی، استان گیلان، منطقه عمارلو، بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده است. این منطقه ییلاقی در گذشته یک آتشفشان بوده که این روز‌ها دیگر خاموش شده است. منطقه ییلاقی درفک یکی از بهترین مکان‌ها برای آفرود سواران است که از پستی و بلندی‌های مناطق رسی، جنگلی و کوهستانی عبور می‌کند.
ترموستات قطعه‌ای مکانیکی است که وظیفه اندازه‌گیری دما را بر عهده دارد. این قطعه در سیکل تبرید سیستم تهویه ماشین، روی اواپراتور نصب می‌شود. این قطعه با اندازه‌گیری دمای سیال مبرد در ورودی به اواپراتور، شرایط را برای حفظ دمای عملیاتی این تجهیز فراهم می‌کند. به زبان ساده اگر دمای سیال مبرد در ورودی به اواپراتور کمتر از حد مجاز باشد، با ارسال سیگنالی دستور توقف فعالیت کمپرسور را صادر می‌کند.
به گفته محققان کتیبه‌ای بر روی یک زره سینه ۱۱۰۰ ساله که در قلعه‌ای ویران شده کشف شده ممکن است حاوی یکی از اولین نمونه‌های شناخته شده متن سیریلیک باشد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا سید بندی و شرایط برگزاری مرحله مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ ساله آسیا را اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تخصیص قطعه‌ای در بهشت زهرا برای جان بخشان باید انجام شود تا قهرمانان اهدای عضو در آن قطعه خاص دفن شوند.
ما از تنگه سختی عبور کردیم و به غار رسیدیم. دهانه غار بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع و دهانه آن حدود ۱۰۰ متر عرض داشت و عمقش نیز بیش از ۱۰۰ متر بود. قلعه اسرارآمیز در انتهای غار بود. در محوطه غار حوض‌هایی بود و آبی که از سقف غار می‌چکید، در حوض‌ها می‌ریخت.
غار سهولان غاری آهکی است بعد از غار علی صدر جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم در سطح غار‌های آبی ایران و جزو غار‌های آبی بزرگ کشور است.
هم‌گروهی با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ در گروه C، قرعه‌ای بود که برای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا انتخاب شده بود.
آن‌ها قصد داشتند خارجی‌های ثروتمند به ویژه اعراب حوزه خلیج فارس را جذب این پروژه کنند و بر همین اساس، ساخت خانه‌هایی شبیه به قلعه‌های دیزنی لند با تزئیناتی به سبک گوتیک مشرف به جنگلی سرسبز در ترکیه کلید زده شد.
ارنست هرتسفلد (ایران‌شناس آلمانی) در سال‌های ۱۹۲۵ و ۱۹۲۹ با بررسی این مجموعه، عنوان «تخت جمشید خشتی» را برای مجموعه کاخ‌ها برگزید. به نظر می‌رسد کوه خواجه قلعه‌اى شهرى از دوره اشکانی و تنها نمونه باقى مانده از دژشهرهاى اشکانى در ایران باشد.
تصویری که در وب‌سایت LROC منتشر شده، یک پانورامای کامل را از قله‌ای به ارتفاع ۵۰۰۰ متر نشان می‌دهد که ناحیه‌ای تاریک و صاف در بالای آن قرار دارد. این یکی از مقاصد احتمالی آرتمیس۳ به شمار می‌رود و نسبتا نزدیک به همسایه خود قرار دارد که صخره‌ای به ارتفاع ۳۵۰۰ متر است.
فابیو کاپلو، سرمربی سابق میلان و یوونتوس، معتقد است که تیم‌های ایتالیایی خوش شانس بودند که در لیگ قهرمانان با چنین قرعه‌ای روبرو شدند.
همزمان با رونق جاده ابریشم، سر و کله بنا‌ها و عمارت‌های مرتبط با آن هم در ری و تهران کنونی پیدا شد. ری با داشتن کاروانسراها، میل‌ها و قلعه‌های متعدد تأثیر قابل توجهی در این جاده داشته است.
رحمانی‌پناه می‌گوید: «اصلا چیزی به نام برق وجود نداشت. برق ٢٠-۳۰ خانوار اینجا از بیمارستان ۵٠١ ارتش تامین می‌شد. به این صورت که ساعت ٤ یا ۵ بعد از ظهر که هوا تاریک می‌شد سرباز بیمارستان برق را روشن می‌کرد و چون سیستم تولید برق گازوئیلی بود، یک ساعت بعد که گازوئیل تمام می‌شد، دیگر برق نداشتیم. همه در خانه‌ها چراغ پیریموس و گردسوز داشتند.
«اِرنان»؛ قلعه‌ای خشتی و باشکوه در دل کویر
برناردو سیلوا، ستاره منچسترسیتی، به ستایش از آرسنال پرداخت و گفت منچسترسیتی امسال در جام حذفی انگلیس با قرعه‌ای بسیار سخت مواجه بوده است.
لامرد- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان فقط افزایش حقوق نیست بلکه رتبه‌بندی قطعه‌ای از سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.
صبح سه شنبه گذشته پیکر مثله شده زن جوانی در گاری زباله‌های شهرداری در حالی کشف شد که هر قطعه‌ای از این جسد درون پلاستیک‌های مشکی قرار داشت، اما در عین حال برخی از اندام‌های زن جوان مانند دست‌های وی درون کیسه‌های زباله نبود و عامل یا عاملان جنایت پوست بدن وی را نیز سلاخی کرده بودند.
محمد معتمدی، خواننده‌ای که به عنوان اجراکننده سرود تیم ملی ایران در جام جهانی از او نام برده می‌شد، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، رسما خبر ساخت قطعه‌ای جدید را رد کرد و نوشت که مطلع شده که به عنوان خواننده رسمی تیم ملی انتخاب شده است ولی در این شرایط لبش به صحبت کردن هم باز نمی‌شود چه برسد به آواز خواندن.
سمای ۲۲ ساله، ۴۸ روز است که گم شده است. پدرش با اشک می‌گوید هر روز به آگاهی می‌روم، به دادستانی می‌روم، فقط می‌گویند صبر کن. مگر گوشی یا موتور و ماشین گم کرده‌ام؟! سما با عمه و مادرش قرار خرید می‌گذارند، ولی سما برای فروش قطعه‌ای طلا از آن‌ها جدا می‌شود و دیگر به منزل برنمی‌گردد.
پائولو مالدینی، مدیر میلان، می‌گوید این باشگاه از قرعه‌ای که در لیگ قهرمانان با آن روبرو شده کاملا راضی است.
تاتنهام که بعد از یک سال غیبت به لیگ قهرمانان برگشته ممکن است با قرعه‌ای بسیار دشوار در مرحله گروهی رقابتها مواجه شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ