غار سهولان غاری آهکی است بعد از غار علی صدر جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم در سطح غار‌های آبی ایران و جزو غار‌های آبی بزرگ کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویری از غارت دسته جمعی از یک مرکز خرید در لس آنجلس آمریکا را مشاهده می‌کنید.
اولین غار عمودی عمیق ایران، غار پراو در کرمانشاه است که بیش از ۷۵۰ متر عمق دارد و توسط یک گروه انگلیسی در نوردیده شد.
غار Movile یک محیط ماورایی را ارائه می‌دهد که درک ما از مرز‌های زندگی را به چالش می‌کشد. در اعماق آن، دانشمندان با مجموعه متنوعی از ارگانیسم‌های تخصصی مواجه شده اند که با شرایط منحصر به فرد غار سازگار شده اند. این‌ها شامل گونه‌های منحصربه‌فردی از باکتری‌ها، قارچ‌ها، بی‌مهرگان و حتی حیوانات بی‌چشم و بی‌رنگ است که با غیاب کامل نور سازگار شده‌اند.
باستان‌شناسان بقایای یکی از گونه‌های انسان، به نام انسان فلورسی را پیدا کرده‌اند. این گونه یکی از شاخه‌های کوچک‌تر انسان راست‌قامت، یکی از اجداد منقرض‌شده انسان، است که بقایای آن در سال ۲۰۰۳ در غاری در اندونزی پیدا شد.
حدود ۵۰ سال پیش این غار توسط آقای نجفی کشف شد، ولی مردم به دلیل ناشناخته بودن غار از رفت و آمد به آن اجتناب می‌کردند، در سال ۱۳۷۷ دو نفر از بزرگان روستای عشق آباد به اداره آب و فاضلاب منطقه مراجعه نمودند و به مسئول وقت اعلام کردند که غاری مخوف و افسانه‌ای در حاشیه عشق آباد قرار دارد که به غار جهنم معروف است و کسی نزدیک آن نمی‌شود.
وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن نسبت به اقدامات عناصر متجاوز در مجمع الجزایر سقطری و آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار داد.
صبح دوشنبه یک قایق گردشگری در داخل غار آبی کانال ایری در نزدیکی نیاگارا در شمال نیویورک واژگون شد و یک نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند.
ما از تنگه سختی عبور کردیم و به غار رسیدیم. دهانه غار بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع و دهانه آن حدود ۱۰۰ متر عرض داشت و عمقش نیز بیش از ۱۰۰ متر بود. قلعه اسرارآمیز در انتهای غار بود. در محوطه غار حوض‌هایی بود و آبی که از سقف غار می‌چکید، در حوض‌ها می‌ریخت.
نماینده ادوار مجلس گفت: امام به انحصارطلبی که بعد از ایشان مُد شد، اعتقاد نداشت و عمل نکرد ... در تاریخ بماند، در همین دوره آخر، من کاندیدای مجلس شدم یکی از دوستانی که به لحاظ فکری نسبتاً با من نزدیک است و عضو شورای بررسی صلاحیت‌ها بود، به من گفت که صلاحیت شما را بر اساس نامۀ ساواک در سال ۵۴ رد کردند!
هادی غفاری: من نمی‌خواهم دعوای سیاسی راه بیندازم اما مشکل ما ساختاری است. چهل و چند سال قبل قانون اساسی نوشتیم و بعد آن را اصلاح و بالا و پایین کردیم، این قانون اساسی اشکالاتی دارد که به مرور زمان خود را نشان داده است.
اشغالگران آمریکایی در ادامه سرقت نفت سوریه، بیش از ۳۰ تانکر حامل نفت دزدیده شده سوریه را از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به عراق منتقل کردند.
در متن حکم دکتر بهرام عین اللهی خطاب به دکتر سیدحمید جمال الدینی آمده است: «خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید.
تا به حال به این فکر کرده‌اید که خطرناک‌ترین غار ایران در کدام شهر قرار دارد و چرا به آن لقبی هول‌انگیز داده‌اند؟ درست است که اسم کرمانشاه ما را یاد بیستون می‌اندازد، اما این شهر جاذبه‌های توریستی معروف دیگری مثل غار پرآو دارد، غاری که غارنوردی در آن آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵ نفر جانشان را در راه کشف آن از دست داده‌اند.
پشت آبشار، غار معروفی به نام چهل دختر واقع شده است که برای ورود به غار ناچار باید صخره نوردی را از دل آبشار آغاز کنید. غار چهل دختر افسانه‌ّ‌ها و روایت‌های بسیاری را در خود جای داده است به طوری که قدیمی‌ها معتقد بودند اگر فردی حاجتی داشته باشد باید ابتدا نیت کند سپس ۴۰ سنگ ریزه را به سمت آبشار پرتاب کند.
نظامیان آمریکایی همچنان به غارت نفت سوریه مشغولند و در این راستا امروز هم محموله جدیدی از نفت سوریه را دزدیده و به عراق بردند.
منابع سوری از تداوم غارت نفت و غلات سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی و انتقال آن به عراق خبر دادند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ثبت غار باستانی کرفتو در فهرست موقت آثار جهانی یونسکو خبر داد.
اشغالگران آمریکایی، سرقت نفت سوریه را با همکاری شبه نظامیان قسد وابسته به واشنگتن تشدید کرده اند.
یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد حجم نفت و گاز غارت شده از یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی در طول دوره ۶ ماهه آتش بس یمن، برای پرداخت حقوق یک سال همه کارمندان دولت کفایت می کند.
یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد حجم نفت و گاز غارت شده از یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی در طول دوره 6 ماهه آتش بس یمن، برای پرداخت حقوق یک سال همه کارمندان دولت کفایت می کند.
یک منبع آگاه یمنی اعلام کرد حجم نفت و گاز غارت شده از یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی در طول دوره 6 ماهه آتش بس یمن، برای پرداخت حقوق یک سال همه کارمندان دولت کفایت می کند.
باستان‌شناسان در سال ۱۸۸۱ میلادی جمجمه یک انسان را در غاری واقع در یکی از دهکده‌های جمهوری چک کشف کرده بودند. آن زمان محققان اعلام کردند این جمجمه حدود ۳۱هزار سال قدمت دارد و بخشی از بقایای به جای مانده از یک مرد است، اما نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد محققان درباره جنسیت این انسان عصر حجر اشتباه می‌کردند.
تصاویری از غارت یک فروشگاه در لس آنجلس آمریکا را مشاهده می‌کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ