به گفته محققان کتیبه‌ای بر روی یک زره سینه ۱۱۰۰ ساله که در قلعه‌ای ویران شده کشف شده ممکن است حاوی یکی از اولین نمونه‌های شناخته شده متن سیریلیک باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
فعالیت نوسازی در زیرزمین یک کلیسای قدیمی در لهستان منجر به کشف یک اتاقک مخفی شده که تابوت ۴۰۰ سالۀ یک ژنرال را در خود جای داده بود.
این ساعت آفتابی کمیاب قرون وسطایی که تقریباً به اندازه یک قوطی کبریت است در شهر قدیمی ماربورگ آلمان کشف شد.
باستان شناسان در منطقه کوچوک چکمجه واقع در بخش اروپایی استانبول بقایایی از یک شهر قدیمی را پیدا کردند.
محل کشف این جسد، در دوران باستان یک روستای ماهیگیری به نام «Aspero» بوده که در ۲۲ کیلومتری شهر کارال قرار داشته است. تمدن ناشناخته کارال یکی از قدیمی ترنی تمدن‌ها در آمریکاست.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کوردوبا اسپانیا برای اولین بار موفق شد ترکیب یک عطر متعلق به زمان روم باستان با قدمت بیش از ۲ هزار سال را در یک کوزه خاکستر قدیمی شناسایی کنند.
بر اساس افسانه‌های ساکنان قدیمی آمریکای شمالی، اسب‌های باستانی هنگامی که آسمان رعد و برق می‌زد، در دشت‌ها ظاهر می‌شدند و پای می‌کوبیدند.
سایت میر در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار دارد. گورستان میر شامل گروهی از مقبره‌های صخره‌ای هم می‌شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن‌ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می‌گردد. حاکمان استانی در مقبره‌هایی در دامنه‌ی تپه دفن شدند.
باستان‌شناسان در مصر مومیایی‌هایی را کشف کردند که قدمتشان به سلسله پنجم و ششم پادشاهی قدیم برمی‌گردد و در این میان نام «مسی» تمام توجهات را به خود جلب کرده است.
پژوهشگران می گویند پوزه بلند، مدار جانبی و عقبی آمفیماچایروودوس توانایی مناسب آن برای مشاهده محیط اطراف به جای هدف قرار دادن انفرادی طعمه بوده است که به سازگاری با محیط باز یا رفتار اجتماعی اشاره دارد.
جنازه کشف شده مربوط به مردی حدود ۴۰ ساله است که بررسی‌ها نشان می‌دهد یک روز از فوت این مرد گذشته است.
قوچان ـ فرمانده انتظامی قوچان از کشف یک جنازه در حمام قدیمی این شهرستان خبر داد.
گروه متا که مالک واتس‌اپ است، خدمات این اپلیکیشن را بهبود بخشیده و به‌روزرسانی می‌کند. با این حال، این تعهد به حذف تدریجی نسخه‌های قدیمی اندروید منتهی شده است. این موضوع با جدیدترین کشف وب سایت WABetaInfo تایید شده است که حداقل الزامات جدید در نسخه ۲.۳۹.۹.۲ این اپلیکیشن را پیدا کرده است. واتس‌اپ دیگر در نسخه‌های قبل از اندروید لالی‌پاپ ۵.۰ که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ معرفی شده بود، کار نمی‌کند.
روز شنبه گاردین از پرونده‌ای قدیمی پرده برداشت که مربوط به کشف یک سنگ‌نگاره در سال ۲۰۱۶ بوده است. جعبه‌ای چوبی که به شکل شلخته‌ای بسته‌بندی شده، توجه پلیس فرودگاه استنستد لندن را جلب می‌کند. محتویات این جعبه سنگی از جنس آهک بوده با تصویری برجسته از یک سرباز ایستاده در حالی که انگشت سبابه خود را به سمت بالا نشانه رفته است.
باستان‌شناسان پیشتر صومعه‌ای باستانی متعلق به مسیحیان را در جزیره سینیه کشف کرده بودند که قدمت آن به پیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل و سال‌های پیش از اسلام برمی‌گردد. شهر مروارید دقیقاً در جنوب این صومعه قدیمی قرار دارد و وسعت آن حدود ۱۲ هکتار برآورد شده است.
جسد در سرویس بهداشتی زیرزمین خانه قدیمی افتاده بود و زنجیر کیف زنانه و طنابی دور گردن او پیچیده شده و دستمالی هم داخل دهان مقتول قرار داشت. شف جس
سال ۲۰۲۰، نزدیک دهکده‌ی کوچک میسگاند در کیپ شرقی در آفریقای جنوبی یک بسته‌ی غیرعادی به صورت اتفاقی کشف شد؛ محتوای این بسته اطلاعات تازه‌ای دربارۀ شیوه‌های قدیمی طبابت در آفریقا در اختیار محققان گذاشت.
ماجرای جدید کشف اسناد سرّی در دفتر و خانه جو بایدن، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است. این اسناد سرّی، قدیمی و مربوط به دوره‌ای است که او به عنوان معاون رییس جمهور در دولت باراک اوباما فعالیت می‌کرد.
قدمتِ یافته‌های اخیر ۳۰۰۰ سال قدیمی‌تر از سرپرتابه‌هایِ خیاره‌دارِ کلاویس است که در سراسر آمریکای شمالی پیدا شدند، همینطور ۲۳۰۰ سال قدیمی از سرپرتابه‌هایی که قبلاً در همان مکان کشف شدند.
رسیدگی به این پرونده از سال ۹۷ با کشف جسد مرد ۶۵ ساله‌ای در بیابان‌های امین‌آباد آغاز شد. در ادامه مأموران به محل اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که قربانی پیش از قتل مورد ضرب و شتم شدیدی قرار گرفته؛ پس از آن با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس شناسایی عامل قتل را در دستور کارش قرار داد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال/ کشف جسد در دریاچه سد شیان/ سوء ظن خیانت در سومین ازدواج!/ کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال/ بازار وکیل شیراز طعمه حریق شد/ زن اسیدپاش: پول پرداخت دیه را ندارم/ راز جنایت با متادون!/ پایان شوم یافتن گنج در خانه قدیمی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ