مدیر کل اداره بهداشت کربلا از طرح ویژه مراسم عاشوراء به منظور ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران عتبات خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر بهداشت با اعلام این که طرح اجباری شدن ماسک برداشته شد،تاکید کرد: گروه های پرخطر و افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند بهتر است که ماسک بزنند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به طرح های فناورانه واگذار شده به دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: ۱۰۷ طرح فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی سپرده شده است، هیچ طرحی نباید از قلم بیفتد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از واگذاری ۱۰۰ طرح فناورانه به ۲۴ دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
بعضی از خانواده‌های دارای دختر مبتلا به اوتیسم می‌گویند مجبور شده‌اند موی دختران‌شان را از ته کوتاه کنند تا شبیه پسرها شوند و دوربین‌ها چهره آن‌ها را به‌عنوان دختر ثبت نکنند. به‌گفته‌آن‌ها هزینه‌های فرزندشان برای دارو، لوازم بهداشتی و خدمات توانبخشی یک‌طرف، حالا باید به فکر جور کردن هزینه‌های طرح برخورد با بدحجابی هم باشند.
وزیر بهداشت و درمان گفت: ما در این وزارتخانه طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کردیم و اقدامات بسیار زیادی در حوزه سلامت برای محرومیت زدایی انجام شده است.
مشهد ـ مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های نوروزی دامپزشکی این استان ۱۶۲۵ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی معدوم شد.
در سالی که گذشت بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و وزارت بهداشت برای مقابله با «برون‌کوچی نخبگان» طرحهای ویژه ای را تدوین کردند که باید دید چقدر از آن طرح ها در ۱۴۰۲ محقق خواهد شد.
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۳ اسفند سال گذشته شروع شده تا روز عید سعید فطر سال جاری ادامه دارد.
وزیر بهداشت گفت: طرح پزشک خانواده امسال در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر در روستا‌ها انجام شد و امیدواریم پزشک خانواده را در سال آینده به‌طور کامل اجرا کنیم.
مشهد ـ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح تشدید کنترل بهداشتی مواد پروتئینی از سیزدهم اسفند امسال تا پایان عید فطر اجرا می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از اجرای دومین مرحله از طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار اقلام بهداشتی، پزشکی و دارویی خبر داد.
شهردار منطقه ۱۲ گفت: از ابتدای هفته، خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه که مشکلاتی به دلیل تجاوز کهنه‌فروشان در معابر رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده، همچنین مشکلات ترافیکی، بهداشتی و اقتصادی که از سوی کهنه‌فروشان به وجود آمده، طرح ساماندهی به صورت روزانه انجام می‌شود.
وزیر بهداشت با «دهمین» طرح استیضاح، به ایستگاه آخر رسید!
سمنان- سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح اتاق بهداشت ویژه مدارس کشور خبر داد و گفت: قرار است ۴۰ مدرسه استان سمنان به اتاق بهداشت مجهز شوند.
به دلیل مطالبات مکرر کارکنان دولتی مبنی بر ایجاد عدالت و رفع تبعیض ناشی از تنوع قراردادی در دستگاه‌ها و وجود انواع و اقسام قراردادها همچون مدت معین، مدت موقت، پیمانی و رسمی، نمایندگان در صحن علنی امروز با رسیدگی خارج از نوبت طرح ساماندهی کارکنان دولت موافقت کردند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان باید در صحن علنی مجلس رسیدگی شود.
وزیر بهداشت و درمان گفت: هدف طرح دارویار برطرف کردن وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از تفاوت نرخ ارز ترجیحی بود، چراکه تخصیص ارز ترجیحی بی‌حساب و کتاب به تولیدکنندگان مشکل‌ساز شده بود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نارسایی یکی از علل نارسایی در اجرای طرح دارویار را، عدم هماهنگی میان دستگاهی دانست و بر ضرورت فرماندهی واحد برای انجام هماهنگی فرابخشی تاکید کرد.
نام‌آشناترین‌های این فهرست که امروز در داروخانه‌ها نایاب شده آلومینیوم هیدروکساید سوسپانسیون خوراکی، دایجستیو قرص انتریک، سایمتیکون (دایمتیکون فعال شده) آنتی‌هستامین دکونژستانت، اکسپکتورانت شربت خوراکی، دیفن هیدرامین هیدروکلراید محلول خوراکی، اشک مصنوعی و محلول سدیم کلراید و لیدوکایین هیدروکلراید بود، اما دیروز یکی از مسوولان سازمان بیمه سلامت ایرانیان اعلام کرد که برخلاف وعده‌های دولت، این فهرست مفصل ۳۰۰ و خرده‌ای قلم از پوشش بیمه‌ای خارج شده، چون طی ۴ ماه گذشته و در جریان اجرای طرح دارویار، اصلا شورای عالی بیمه جلسه‌ای نداشته که بخواهند فهرست جدید از دارو‌های پرمصرف و ایجاد پوشش بیمه‌ای برای آن‌ها را بررسی و تایید و تصویب کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح دارورسان گفت: بار‌ها گفتیم که ما داریم دارو را تامین می‌کنیم، اما مردم با زحمت دارو را تهیه می‌کنند. دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش قدم شدند و بقیه هم می‌توانند بعد از پایلوت طرح دارورسان را انجام دهند.
یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر بهداشت، مدیریت‌های ضعیف در سطح کشور اعم از مدیریت‌های ستادی در سطح استانی و کشوری است که تحول در این زمینه به ایجاد تغییرات نیاز دارد ولی چنین عزمی دیده نمی‌شود. این در حالی است که وزارت بهداشت مستقیم با مردم در ارتباط است.
۲۴۵ طرح در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دستور رئیس جمهور در ۸ منطقه با زیربنای ۱۰۸ هزار و ۴۱۱ متر مربع و ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی رونمایی شدند
عین‌اللهی اظهار داشت: البته اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در سراسر کشور بسته‌هایی را آماده کرده است و با تامین منابع مالی آن می‌توانیم این طرح را هم اجرا کنیم.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره علت بروز مشکلاتی در اجرای طرح دارویاری اظهار کرد: علت آن است که یا پول ندارند و یا این‌که دیر به دیر پول می‌دهند و یا اصلا درست پول نداده و به مریض می‌گویند که بعدا بیا پولت را بگیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ