آمریکا مدعی شده که از جنگنده‌های F-۱۶ برای نظارت و حمایت از ایمنی کشتی‌هایی که در تنگه هرمز و خلیج فارس در حال حرکت هستند، استفاده خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.
در پی ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی این موضوع را تکذیب کرد.
پس از ادعای روز پنجشنبه کاخ سفید در رد هرگونه تلاش پشت پرده‌ای از سوی دولت بایدن برای توافق با تهران و بعد از گزارش میدل‌ایست‌آی، نمایندگی ایران در سازمان ملل هم روز جمعه هرگونه توافق موقت با آمریکا را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر نزدیک‌شدن ایران و آمریکا به توافق موقت، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که «هیچ توافق موقتی به‌عنوان جایگزین برجام در دستور کار نیست».
تصاویر اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما از شناسایی و رهگیری زیردریایی آمریکا در تنگه هرمز را ببینید. این در حالی است که نیروی دریایی آمریکا چند ساعت پیش ادعای ایران مبنی بر رهگیری زیردریایی فلوریدا را کذب خواند.
روسیه و مصر ادعای روزنامه واشنگتن پست به نقل از وزارت دفاع آمریکا را مبنی بر تلاش قاهره برای ساخت هزاران موشک و راکت و تحویل آن به مسکو، تکذیب کردند.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر گفتگوی با شرکایش درباره توافق موقت با ایران، گفت که ما در در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود درباره ایران هستیم.
بلینکن در پاسخ به سوالی درباره ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد در ایران، اظهار داشت: «ما با آژانس تماس می‌گیریم تا اطلاعات تکمیلی در مورد آنچه درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران گزارش شده را به دست آوریم».
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای کامالا هریس معاون رئیس جمهور کشورش مبنی بر اینکه روسیه مرتکب جنایت جنگی شده است، مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت: ایران با عرضه صد‌ها پهپاد دارای قابلیت‌های مهلک به آن‌ها (روسیه)، به طور مستقیم و قابل اثباتی به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) ضمن خواستار "آرامش" گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک "بالون نظارتی چینی" در حریم هوایی آمریکا است.
وزارت تجارت آمریکا با تکرار ادعای غرب مبنی بر نقش ایران در حملات پهپادی روسیه به اوکراین، اعلام کرد که هفت شرکت و نهاد ایرانی را در «فهرست سیاه» تجاری‌اش قرار می‌دهد.
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از مردم ایران دروغ است، چرا که حمایت از مردم ایران باید عملاً و در عرصه رفع تحریم‌ها نشان داده شود.
وزارت امور خارجه یمن از ادعای آمریکا مبنی بر اهتمام به برقراری صلح در یمن در حالی که مردم این کشور هر روز با سلاح های آمریکایی کشتار می شوند، ابراز تعجب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به ادعای جدید وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ریاض اطلاعاتی را با واشنگتن درباره حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی داخل عربستان به اشتراک گذاشته واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید ادعای آمریکا مبنی بر اینکه خواهان تعامل دیپلماتیک با روسیه در مورد اوکراین است، با ارسال تسلیحات و مزدور از غرب به کی‌یف متضاد است.
اقدامات مخفیانه سیا همچون اجرای کودتا در ایران و گواتمالا، نه تنها کشورهای جهان را از آمریکا دور می کند که ادعای سران واشنگتن مبنی بر رهبری اخلاقی جهان را نیز نقش بر آب خواهد ساخت.
دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، ادعای آمریکا در خصوص استثنای بشردوستانه حوزه‌های غذا و دارو از شمول تحریم‌ها را دروغی بزرگ خواند که با واقعیات موجود هم‌خوانی ندارد.
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره ادعای آمریکا و انگلیس مبنی بر این که روسیه از ایران پهپاد خریداری کرده است تا در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده کند، گفت: من مایلم از آن‌ها بخواهم که یا مدرکی در این زمینه ارائه کنند یا تصدیق کنند که اطلاعات ناموثق منتشر می‌کنند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
پس از ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده القاعده در شهر کابل افغانستان، طالبان بار دیگر تأکید کرد که هیچ جسدی را در محل ادعایی هدف‌قرارگرفتن سرکرده القاعده پیدا نکرده است.
وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت شهروند این کشور از سوی دمشق را رد کرد.
وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت خبرنگار این کشور از سوی دمشق را رد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای مطرح شده از سوی دولت آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در طرح ترور مقامات پیشین آمریکایی، در صفحه توییترش نوشت: داستان سرائی آمریکا در خصوص یک عنصر ورشکسته سیاسی، تروریست شناخته شده و کودتاچی علیه کشور‌ها و دولت‌های مستقل، فرار به جلو با هدف فرار از مسؤلیت یک جنایت بین المللی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ