وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت خبرنگار این کشور از سوی دمشق را رد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت امور خارجه ترکیه حمله شناورهای سوریه به یک قایق صیادی ترکیه در آب‌های بین المللی و زخمی شدن دو ماهیگیر را محکوم کرد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد با انجام حمله ای در سوریه، مسئول برنامه ریزی گروه تروریستی داعش برای انجام حملات در اروپا را کشته است.
ادعای گالانت درباره تلاش ایران برای حضور مستقل نظامی در این کشور‌های منطقه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند با فعالیت‌های نظامی مداخله‌جویانه در منطقه که ناقض امنیت و استقلال کشور‌ها باشد، مخالفند. حضور نظامیان ایران در سوریه نیز تنها به شکل مستشاری و با درخواست دولت رسمی سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به تامین امنیت این کشور انجام شده است.
تلویزیون سوریه گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی منابع خبری در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پایگاه هوایی در حومه دمشق را تکذیب کرد.
منابع آگاه ضمن تکذیب ادعای شهادت رزمندگان حزب الله لبنان در سوریه طی چند وقت اخیر، تأکید کردند شایعات گروه های مخالف دولت سوریه در این خصوص، «خیالبافی محض» است.
منابع آگاه ضمن تکذیب ادعای شهادت رزمندگان حزب الله لبنان در سوریه طی چند وقت اخیر، تأکید کردند اخبار گروه های مخالف دولت سوریه در این خصوص، «خیالبافی محض» است.
ژنرال ارشد آمریکایی با طرح ادعایی خصمانه از برنامه ریزی برای هدف قرار دادن نیروی قدس سپاه پاسداران ایران پس از حمله پهپادی به سوریه خبر داد.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، ایران و شبه نظامیان متحدش ۸۳ بار به مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه حمله کرده‌اند.
رایدر در ادامه با طرح این ادعا که مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما در سوریه را هدف قرار داد، ایرانی بوده است، گفت: این مسئولیت ایران است که امنیت و ثبات در منطقه را نقض نکند.
فرماندهی مرکزی آمریکا با ادعای کشته شدن «حمزه الحمصی» یکی از سرکرده های برجسته داعش در حمله هوایی به شمال شرق سوریه، از زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی در این عملیات خبر داد.
سنت‌کام در بیانیه‌ای تصریح کرد: «روز ۱۴ فوریه، حدود ساعت ۲:۳۰ بعدالظهر به وقت محلی، نیرو‌های آمریکا در سوریه با یک پهپاد ساخت ایرانی که در تلاش برای انجام مأموریت شناسایی از سایت پشتیبانی ماموریت کونوکو در شمال شرق سوریه بود درگیر شده و آن را ساقط کردند.»
معاون دبیرکل حزب الله لبنان به ادعای آمریکا درباره تعلیق موقت و جزئی تحریم ها علیه سوریه به منظور کمک رسانی به زلزله زدگان در این کشور واکنش نشان داد.
وزارت امور خارجه سوریه تصمیم آمریکا در تعلیق موقت برخی تحریم ها علیه این کشور را گمراه کننده برشمرد.
آمریکا مدعی شده که برخی تحریم‌های سوریه را تعلیق می کند تا امکان انجام معاملات برای امدادرسانی به زلزله زدگان را فراهم کند.
یک روزنامه سوری مدعی شد که ترکیه در نشست سه جانبه مقامات سوریه، ترکیه و روسیه در مسکو نسبت به خروج تمامی نیروهای خود از خاک سوریه متعهد شده است.
فرماندهی مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه (سنتکام) مدعی شد که ۲ تَن از سرکرده های داعش را در شرق سوریه کشته است.
فرماندهی سازمان تروریستی سنتکام مدعی شد که ابوالحسن الهاشمی القرشی سرکرده داعش در ماه اکتبر گذشته از سوی ارتش آزاد سوریه کشته شده است.
با وجود ادعای ارتش ترکیه در زمینه تلاش برای مبارزه به عناصر تروریستی در مرزهای این کشور با سوریه، برخی معتقدند عملیات زمینی ارتش این کشور در شمال سوریه به نفع داعش است.
منابع عبری در گزارشی مدعی ورود یک یگان از ارتش رژیم صهیونیستی به داخل اراضی سوریه با عبور از منطقه جولان اشغالی و حضور ۷۲ ساعته آنها در اراضی این کشور خبر دادند.
کنعانی بیان کرد: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به اماکن و پایگاه‌های متعلق به ایران پوچ، باطل و بی اساس و مبتنی بر بهانه‌جویی و فرار به جلو است. حضور ایران در سوریه مستشاری و به درخواست رسمی دولت سوریه صورت گرفته و این ادعا‌ها باطل است.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع ناشناس مدعی شده است که روسیه از ایران خواسته مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند.
اظهارات مرندی در پی ادعای سرهنگ جو بوچینو، مدیر ارتباطات نیروهای تروریستی سنتکام مطرح شده است که گفته بود ارتش این کشور به دستور جو بایدن، رییس جمهور آمریکا حملاتی علیه تاسیسات «شبه نظامیان مورد حمایت ایران» در دیرالزور واقع در شرق سوریه انجام داده است.
وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ادعای آمریکا مبنی بر بازداشت شهروند این کشور از سوی دمشق را رد کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با ادعای مبارزه با عناصر تروریستی در مناطق شمالی سوریه اعلام کرد آنکارا بر طرح ایجاد منطقه امن در مرزهای جنوبی خود اصرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ