بلینکن در پاسخ به سوالی درباره ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد در ایران، اظهار داشت: «ما با آژانس تماس می‌گیریم تا اطلاعات تکمیلی در مورد آنچه درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران گزارش شده را به دست آوریم».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با غیبت چند هفته‌ای وزیر خارجه چین از انظار عمومی، رسانه‌ها گمانه‌زنی‌ها و شایعات مختلفی درباره سرنوشت او مطرح کردند.
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توضیحات بلینکن درباره پرونده رابرت مالی شد.
وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره موعد نشست النقب در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
وزیر امور خارجه آمریکا گزارش‌ها مبنی بر نزدیک بودن واشنگتن و تهران به توافق‌هایی درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد.
امیرعبداللهیان در خصوص تبادل زندانیان با آمریکا گفت: ما در خصوص تبادل زندانی با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. آن‌ها یک خانم دیپلمات انگلیسی را به عنوان نماینده معرفی کردند. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی یک صورت جلسه بین آن نماینده و طرف ایرانی امضا شد.
«آنتونی بلینکن» در گفتگوی تلفنی با وزیران امور خارجه عربستان و امارات، بر ضرورت توقف فوری و بدون پیش‌شرط درگیری‌ها در سودان تأکید کرد.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره سخنان وزیر خارجه ایران گفت: برجام در دستور کار نیست.
وزیر امور خارجه آمریکا به سوالی درباره ادعای اخیر شبکه بلومبرگ در زمینه سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران پاسخ داد.
معاون وزیر خارجه آمریکا ادعاهای جدیدی را درباره ایران مطرح کرد.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در منطقه غرب آسیا به سر می برد، با معاون وزیر خارجه عمان درباره ایران گفتگو کرده؛ گفتگویی که این مقام دولت بایدن آن را عالی" توصیف کرده است.
اسناد تازه منتشر شده حکایت از آن دارد که دیپلمات ارشد دولت بوش پدر نسبت به جنگ روسیه با اوکراین به عنوان یک احتمال خطرناک هشدار داده بود.
وزیرخارجه کره جنوبی برای بحث و گفتگو درباره کره شمالی به آمریکا سفر می کند.
این مسئول عراقی ادامه داد: «دولت و مشخصا وزارت دارایی و بانک مرکزی مجموعه‌ای از اصلاحات مالی را اجرایی کرده است که بر عزم بغداد برای متوقف‌سازی عملیات قاچاق دلار تصریح دارد و عملا روند قاچاق کاهش بسیاری داشته است و در این سفر، هیات عراقی نتایج این اقدامات را به طرف امریکایی اعلام خواهد کرد.»
رسانه های عبری در گزارش هایی از سفر وزیرخارجه آمریکا به اراضی اشغالی در هفته آینده خبر می دهند.
نماینده دولت آمریکا در امور ایران و وزیر امورخارجه هلند با یکدیگر دیدار و درباره ایران رایزنی کردند.
وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز کلورلی ابتدا به واشنگتن و سپس به تورنتو سفر خواهد کرد تا با همتایان خود و دیگر شخصیت‌های ارشد دولتی، در این دو کشور دیدار کند.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز در اولین رایزنی خود با وزیر خارجه آمریکا، در خصوص ایران با وی گفتگوکرد.
وزیرامورخارجه آمریکا می گوید که در مورد باز نگه داشتن ارتباطات با وزیر امور خارجه جدید چین گفتگو کرده است.
وزیر خارجه قطر گفت که اکنون درحال بررسی گزارش‌ها درخصوص برنامه هسته‌ای ایران هستیم و معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه تعامل است.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیرخارجه قطر امروز سه شنبه در سخنانی از گفتگو با مقامات آمریکا درباره توافق هسته ای خبر داد.
«آنتونی بلینکن» ضمن تکرار ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین، تهران را به تحریم های بیشتر به دلیل حمایت نظامی از روسیه تهدید کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار تصویری از دیدارش با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا در حساب توئیتری خود، نوشت که در این دیدار پیرامون آنچه او «تهدید امنیت بین المللی ناشی از ادامه تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران» نامید، بحث شد.
بلینکن در بیانیه‌ای مطرح کرد: باقر نمازی پس از ترک ایران به مقصد مسقط، در حال حاضر در ابوظبی است، با خانواده‌اش دیدار کرده و به زودی خدمات ضروری درمانی و پزشکی دریافت می‌کند.
وزیر خارجه درباره مذاکرات وین بیان کرد: درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم؛ لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ