رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: توافقات اولیه تأسیس آژانس منطقه‌ای پارلمانی مقابله با تغییر اقلیم و گردوغبار انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد شکل‌گیری این آژانس باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همکاری‌های موردی و موضوعی ایران و آژانس از اواخر ماه مه و نهایی شدن مساله تبادل زندانیان در ۱۰ اوت در چارچوب توافق محدودسازی تنش، بار دیگر امیدها را در بین محافل رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده است که گزینه احیای برجام می‌تواند بار دیگر روی میز قرار گیرد.
چه بر سر سازمان منافقین خواهد آمد؟ این سوالی است که بعد از برخورد پلیس ضد تروریست آلبانی با اعضای کمپ اشرف در ذهن‌ها نقش بسته است. عراق آن‌ها را از کشور خود بیرون کرد. باراک اوباما از دولت آلبانی خواست که به آن‌ها پناه دهد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در طول سال‌های قبل، مدیران و مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، زیرساخت‌های مهمی ایجاد کرده‌اند که در توافقات مراقب باشید این زیرساخت‌ها دست نخورد.
وزرای امور خارجه ایران و دانمارک در یک گفتگوی تلفنی، در خصوص ایجاد ساز و کاری به منظور تقویت مشورت‌های کنسولی میان دو کشور توافق کردند.
وزیر خارجه عربستان با استقبال از توافق آتش بس میان طرف‌های درگیر در سودان تاکید کرد که این توافق روزنه امیدی برای سودانی‌ها ایجاد می‌کند.
توافق تهران و ریاض جنب و جوش تازه‌ای در منطقه ایجاد کرده است. بدیهی است که ایران نیز امیدوار است بتواند از این دستاورد دیپلماتیک، منافع امنیتی و اقتصادی مدنظرش را به‌دست آورد. این توافق می‌تواند موجب شود که روابط میان ایران و کشور‌های عربی نظیر مصر، بحرین و امارت متحده عربی بهبود یابد.
سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیردسفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشور‌های اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما در حوزه ریلی و دیگر حوزه‌ها احتیاج به روابط با عراق داریم. به رغم توافق‌های قبلی، یک توافق کاملا عملیاتی شکل گرفته است.
فارغ از هرگونه فضای دیپلماتیک تازه‌ای که از توافق موفقیت امیز ایران و عربستان سعودی ایجاد شود اسلام آباد و دهلی نو با دقت عمل و احتیاط رویکرد خود را تنظیم خواهند کرد.
کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: سابقه سوء دولت‌آمریکا در پایبندی به تعهدات و توافقات باعث ایجاد تردید نسبت به اجرای آن شده است.
شیرین هانتر استاد دانشگاه جرج‌تاون گفت: آژانس به‌صورت کامل آزادی عمل ندارد و تا حد زیادی تحت تاثیر فشار‌های اعضای کلیدی است. مسئله این است که آیا این کشور‌ها می‌خواهند مشکلات ایران با آژانس تمام شود؟ البته در داخل ایران هم بسیاری نسبت به عملکرد آژانس مطمئن نیستند و ممکن است موانعی در مسیر اجرای توافقات حاصل‌شده، ایجاد کنند.
وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز در پیامی تصریح کرد: توافق عربستان- ایران گامی در راستای ایجاد جهانی چندقطبی است.
شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی تحلیلی نوشته توافق ایران و عربستان مانع بر سر راه تلاش‌های اسرائیل برای عادی‌سازی روابط با اعراب ایجاد می‌کند.
اگر قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر شود، نشان‌دهنده این است که طرف مقابل نمی‌خواهد با ایران همکاری کند و یک دور جدید تنش در روابط ایجاد خواهد شد. ولی به احتمال زیاد آژانس قطعنامه جدید صادر نخواهد کرد تا اجازه دهد این روندی که شروع شده، به نتیجه برسد که در این صورت، روند مثبتی خواهد بود.
سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان گفت: اگر مسئولان ایران در سازمان انرژی اتمی در سفر آقای گروسی بتوانند با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مقامات بالاتر گره‌ای از بن‌بست ایجاد شده در تعاملات ایران و آژانس بگشایند، بستری فراهم می‌شود که گره‌های دیگر هم در مذاکرات معلق مانده برجام باز شود و به سمت توافق احیای برجام حرکت کنیم، در غیر این‌صورت روز به روز مسایل پیچیده‌تر می‌شود و گره‌ها کورتر خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که با آلمان برای ایجاد یک مکانیزم مشترک خرید گاز توافق شده است.
نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین می گوید زمان توافق بر سر ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپروژیا نامشخص است.
طبق توافق ایران و روسیه و امضای سند مهمی در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، طرفین بر طراحی و ساخت مشترک ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی و ایجاد زیر ساخت‌ها توافق کردند.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین جمعه شب گفت، کشور‌های غربی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایجاد مشکل در ادامه مذاکرات بر سر بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.
مقامات روسیه می‌‎گویند توافق‌نامه غلات از اهداف اصلی خود یعنی مقابله با بحران غذایی در جهان دور شده و زمینه‌ای را برای حمله هوایی به ارتش روسیه ایجاد کرده است.
وزیر توسعه اقتصادی روسیه انتظار دارد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران بر سر ایجاد یک منطقه آزاد تجاری به توافق کامل دست یابند.
مرندی همچنین در خصوص اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستار پاسخگویی ایران به ادعاهای اثبات‌نشده آژانس شده بود و این که آیا این موضوع، مشکلی جدید برای مذاکرات ایجاد می‌کند، گفت: پرونده اتهامات نادرست قبل از آن که بتوانیم اجرای یک توافق را جلو برویم، باید بسته شود.
گرچه هنوز امکان قضاوت قطعی در مورد نتایج حاصل از گفتگوها وجود ندارد اما مذاکرات انجام شده طی 5 روز گذشته را با توجه به توقفی که در گفتگوها ایجاد شده بود، می‌توان حرکت به سمت جلو اما با روندی کند ارزیابی کرد.
سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه امروز در اظهاراتی تاکید کرد: طرح آمریکا برای اصلاح برجام و ایجاد یک توافق جدید با ایران غیر قابل قبول است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ