سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای به گسیل نظامیان و ناوهای جنگی از سوی آمریکا به منطقه دریای سرخ واکنش نشان داد.
علت شیفت آمریکا به سیاست بازدارندگی به‌جای رویارویی، شبکه بازدارندگی منطقه‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ این اهرم‌های ایران باعث شده است که آمریکا همچون مورد چین و روسیه سیاست بازدارندگی را در منطقه دنبال کند چراکه سایر گزینه‌ها هزینه‌های قابل توجهی را متوجه این کشور خواهد کرد؛ با این حال ضروری است ایران با درک دقیق این استراتژی، برنامه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خود را به‌روزرسانی کند.
آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را با مشارکت زیردریایی اتمی «یواس‌اس آناپولیس» برگزار کردند.
معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن تأکید بر اهمیت نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود بدون مداخله بیگانگان، حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه را عامل اصلی بحران در این کشور دانست.
نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن تأکید دوباره بر ضرورت پایان حضور غیرقانونی آمریکا در کشورش گفت که آمریکا شریک رژیم صهیونیستی در جنایت و تجاوزات علیه سوریه است.
حجت الاسلام سعیدی، اشاره‌ای به حضور پررنگ ایران اسلامی در حل بحران‌ها و مشکلات کشور‌های مسلمان داشت و توضیح داد: برخی‌ها از فلسفه حضور ما در سوریه و یمن و آمریکای لاتین و دیگر نقاط بی اطلاع بوده و بر این حضور خرده می‌گیرند، در حالیکه برای گسترش اسلام و جهانی شدن این دین آسمانی نیاز به حضور مسلمانان در سراسر دنیا است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آمریکا درصدد گسترش حضور خود در بازارهای تسلیحاتی اروپا است.
سیاستمداران عراقی معتقدند که علت تقویت حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور، حمایت از رژیم صهیونیستی و استمرار انتقال نفت سوریه به اراضی اشغالی است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و تحریک برخی از کشورها از مؤلفه‌های تهدیدساز است که باید اقدامات جدی برای برخورد با آن اتخاذ شود.
سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مردم مظلوم فلسطین را در حاکمیت سرزمینشان محق دانسته و با تمام توان به آن‌ها کمک می‌نماییم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی نوشت: عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.
رئیس شورای عالی سیاسی جبنش انصارالله یمن تاکید کرد که هر گونه حضور نظامی آمریکا یا سایر کشورها در یمن اشغالگری به حساب می آید.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که علیرغم حضور ۲ خلبان اوکراینی در کشورشان، ارسال جنگنده اف- ۱۶ به کی یف از سوی واشنگتن هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که تلاش های دشمنان یمن برای شکستن اراده یمنی‌ها، با وجود سال ها تجاوز ، محاصره و جنگ شکست خورده است.
مقام وزارت دفاع آمریکا می‌گوید تصمیم واشنگتن برای حمایت از عناصر تروریستی در آغاز جنگ داخلی سوریه فاجعه‌آمیز بود و باعث ظهور داعش و سایر گروه های شبه‌نظامی در غرب آسیا شد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران هشدار داد: اگر این تصمیم لغو نشود، طالبان با عواقبی مواجه خواهد شد. وزیر امور خارجه آمریکا گفت که طالبان با ممنوعیت حضور زنان در دانشگاهها، آن‌ها را به آینده‌ای تاریک و بدون فرصت محکوم می‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا به اقدام دولت طالبان در منع تحصیلات دانشگاهی زنان و دختران در افغانستان واکنش نشان داد.
سوریه خواستار پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در این کشور شد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن سطح حضور نظامی این کشور در جنگ اوکراین را بررسی و بازبینی می‌کند.
نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت های سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.
درگیری های اخیر بین نیروهای آمریکا و گروه های مقاومت در سوریه که طی سه روز متناوب صورت گرفت، بار دیگر موضوع حضور ایالات متحده در این کشور را برجسته ساخت.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور بیان کرد: اصل حضور آمریکای اشغالگر در سوریه و تجاوزات آن به مدافعان استقلال و تمامیت ارضی سوریه غیرقانونی و محکوم است.
ارتش آمریکا مدعی شده که اهدافی را در دیرالزور سوریه مورد حمله قرار داده که نیروهای وابسته به ایران در آن حضور داشته اند.
روسیه اعلام کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منجر به از بین بردن حضور تروریست‌ها در این کشور عربی و سایر کشورهای همسایه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ