علت شیفت آمریکا به سیاست بازدارندگی به‌جای رویارویی، شبکه بازدارندگی منطقه‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران است؛ این اهرم‌های ایران باعث شده است که آمریکا همچون مورد چین و روسیه سیاست بازدارندگی را در منطقه دنبال کند چراکه سایر گزینه‌ها هزینه‌های قابل توجهی را متوجه این کشور خواهد کرد؛ با این حال ضروری است ایران با درک دقیق این استراتژی، برنامه‌های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک خود را به‌روزرسانی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روزنامه نیویورک‌تایمز پنج‌شنبه‌شب با انتشار یک خبر طلایی همه را شوکه کرد؛ خبر مربوط به توافق ایران و آمریکا درباره تبادل زندانیان بود و آزادسازی ۶میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی. این خبر تاکید می‌کرد که بر اساس این توافق ۵زندانی آمریکایی از زندان اوین به هتلی در تهران منتقل شده‌اند. این خبر تقریبا در زمانی منتشر شد که امیدها نسبت به تفاهم تهران و واشنگتن بسیار کمرنگ شده بود و برخی در تهران و پایتخت‌های غربی بر این مساله تاکید می‌کردند که شکایت حقوقی ایران از کره‌جنوبی، زندانی شدن ۲آمریکایی دیگر دریک ماه اخیر و افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه، همه نشانه‌هایی از به بن‌بست خوردن مذاکرات است.
"انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگر انتخابات، مظاهر حضور رأی و اراده و خواست مردم است، در حقیقت انتخابات و حضور مردم در صحنه انتخابِ رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و یا سایر انتخابهایی که می‌کنند، هم حقّ مردم است، هم تکلیفی بر دوش آنهاست. در نظام اسلامی، مردم تعیین‌کننده‌اند."این بخشی از بیانات رهبری در تبیین اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است.
بایدن مسیر خطرناکی را ترسیم می‌ کند تا به عربستان سعودی نشان دهد که واشنگتن در ازای عادی ‌سازی روابط آن کشور با اسرائیل از ریاض حمایت خواهد کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزایر سه‌گانه مانور نظامی برگزار کرد. این رزمایش در بحبوحه افزایش حضور نظامی ایالات متحده در منطقه انجام می‌شود.
هرچند طرح تناسبی شدن انتخابات که با هدف افزایش مشارکت انتخابات و حضور همه جناح ها در مجلس ارائه شده است اما با ابهاماتی در اجرا مواجه است.
مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده بر افزایش حضور زنان در حکمرانی با توجه بر توسعه نقش‌پذیری بانوان تاکید کرد.
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در نشست خبری گفت: ایران یکی از پیش‌روهای جنبش پارالمپیک در آسیاست و پیشرفت زیادی از سوی ورزشکاران شما در آسیا و جهان رخ داده است.
سازمان داوطلبان در توافقی با شبکه ارتباطی سازمان‌های غیردولتی بانوان، تفاهم‎نامه‎ ای به منظور افزایش حضور بانوان در طرح‌ها و برنامه‌های عام‌المنفعه امضا کرد.
دبیر شورای امنیت ملی روسیه تأکید کرد غرب به صورت مداوم در پی افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی علیه مسکو و افزایش حضور نظامی خود در مرزهای روسیه است.
دربی روز یکشنبه با حضور 15 هزار تماشاگر از دو تیم برگزار می شود.
وزیر دفاع روسیه امروز با افشای دلیل «افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا- اقیانوسیه» گفت: حمله پهپادی به تاسیسات نظامی روسیه را خنثی کردیم.
دبیرکل سازمان پیمان شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد: ناتو حضور خود در شرق اروپا را افزایش می‌دهد.
محمد مهاجری نوشت: دل بستن به مجیزگویان و متملقانی که در تاروپود بعضی دستگاه‌ها حضور دارند، نه سکه و دلار را ارزان می‌کند، نه تورم را پایین می‌آورد، نه اشتغال ایجاد می‌کند، نه تحریم‌ها را از بین می‌برد، بلکه تنها کارکردش این است که حس خودشیفتگی را در مسوولان افزایش می‌دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای افزایش امید، اولا باید «کرسی اعتراض» را به رسمیت شناخت، کسانی که اعتراض قانونی دارند باید بتوانند مطالبه گری کنند و مسائل و مطالب خودشان را بگویند. مسئولین نظام عوض دعوا‌های بی ارزش و اختلافات غیرضروری، دست به دست هم بدهند و از خرد جمعی استفاده کنند؛ از تک تک کسانی که در کشور هستند و دل در گرو انقلاب دارند، از هر گروه و حزب و دسته و طایفه‌ای که می‌خواهند باشند، استفاده کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ملت بصیر ما روز گذشته با حضور جانانه خودشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن خط بطلانی بر همه توطئه‌ها، تحریک‌ها و طرح‌های شوم دشمنان کشیدند.
کشور روسیه با داشتن غرفه ای در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تلاش کرده شهرهای گردشگری خود را معرفی و ایرانی‌های بیشتری را جذب کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این نهاد با هدف ممانعت از وقوع حادثه هسته‌ای، حضور خود در اوکراین را افزایش می‌دهد.
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد به دلیل حضور ناوهای جنگی چین در اقیانوس آرام، این کشور حضور نظامی خود را در منطقه افزایش می دهد.
کاخ سفید مدعی شد که تداوم تلاش کره شمالی در زمینه توسعه تسلیحاتی، به افزایش حضور نظامی واشنگتن در منطقه منجر خواهد شد.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کردند.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌ شده در عربستان به ایران بازگشت / نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌شده در عربستان به ایران بازگشت/ نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا از تعدادی نمایندگی شهر مشهد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت عملکردی و مشکلات آنها قرار گرفتند.
امیرعبداللهیان بر ضرورت تلاش جهت افزایش حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به این کشور تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ