عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم توانست فروش نفت را افزایش دهد و کسری بودجه را از این طریق جبران کند؛ این اقدام باعث شد دغدغه‌ها درباره کسری بودجه کاهش یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایران نوشت: مرندی در مقام یک معلم که همواره به پشتوانه داشته‌های علمی خود کوشیده با حساسیت، مهم‌ترین مسائل سیاسی روز کشور را دنبال کند و با زبان ساده از تحولات مهم و راهبردی برای افکار عمومی ابهام زدایی و شفاف‌سازی نماید، نباید از سوی مسئول تشکلی که دغدغه حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دارد، با عباراتی سخیف مورد خطاب قرار گیرد.
اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری نخستین کنفرانس ملی «راهبردهای اقتصاد مسکن؛ انبوه سازی و معماری پایدار» در کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس برگزار شد. ‌
مجموع این فشار‌ها به نظر می‌رسد که دولت را از یکسو و از سوی دیگر مجلس را به سمت رفع دغدغه منتقدان لایحه حجاب سوق داده است. تا جایی که حتی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه در سخنانی با اشاره به افزایش مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده و ابراز امیدواری برای تصویب در مجلس تا ۲ ماه آینده، گفت: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه‌روزی روی این موضوع کار می‌کند.
پول ایران در بانک‌های عراقی، سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی نصب شدو تأمین حق‌آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو و دولت به سیستان و بلوچستان، گفت: در کنار پیگیری‌ها برای تأمین حق‌آبه هیرمند، طرح‌هایی در سیستان با جدیت در حال اجراست.
سمنان- بحران جمعیت در کنار آب دو دغدغه جدی مسئولان استان سمنان است حالا اما دولت مشوق‌هایی مانند مسکن ملی و همچنین بیمه سلامت را برای فرزندآوری در این استان اعمال کرده است.
در شرایطی که حل بحران تامین مسکن افراد بدون خانه، از دغدغه های دولت سیزدهم است، به تازگی سرپرست بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن، نسخه پرایراد گذشته این بانک برای جوانان را به روزرسانی کرده و وعده پرداخت وام البته با پازنده سال وقفه را داده است!
حسن رسولی فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: حیاتِ یک سال و چند ماههِ دولت رئیسی نشان داد، حاکمیت یک دست نه تنها علاج درد نیست، بلکه بحران‌های عدیده‌ای را علاوه بر بحران‌های فعلی پیش روی مردم و کشور قرار داد تا امروز به وضعیتی دچار شده‌ایم که دغدغه مردم «سفره حداقلی» شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ثبت نام حج آغاز شده و دولت حمایت خوبی از حج انجام داده و مصوبه خوبی داشتیم. ان شاءالله زائرین عتبات با دغدغه کمتری در این دوران حضور پیدا خواهند کرد.
حمیدرضا ترقی در رابطه با وعده‌ای که دولتمردان دولت رییسی و نمایندگان مجلس برای اصلاحات بعد از ناآرامی‌ها داده بودند، اظهار کرد: دغدغه امروز مردم در حال حاضر مساله دهه فجر است و سالگرد پیروزی انقلاب است.
خانه دار شدن همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است، دولت هم در این مدت تمام تلاش خود را برای رفع کمبود مسکن انجام داده است اما متاسفانه نتوانسته این مشکل را تا کنون برطرف سازد.
معاون وزیر صمت گفت: برگشت ارز حاصل از صادرات یکی از دغدغه های صادرکنندگان است که رفع این مشکل از طریق واردات شمش طلا برای صادرکنندگان محصولات غیرخام و نیمه خام در دولت در دستور کار دولت است.
شاهرود- امام جمعه بیارجمند ضمن تاکید بر ضرورت فرزندآوری، گفت: این روزها بزرگترین دغدغه مردم موضوع اقتصاد است لذا از دولت می‌خواهیم که برای مسکن و اشتغال جوانان اقدامی صورت دهد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن از اندیشیدن نخبگان و دغدغه‌مندی آنان نسبت به مسائل کشور ترس دارد، گفت: کلید حل مشکلات کشور، گفت‌وگوی نخبگانی، استدلال و مباحثه است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: به داد مشکل رفع بیکاری جوانان برسید سازمان برنامه و بودجه باید به مردم و دولت و استان‌ها کمک کند و با عمل به قانون دغدغه اشتغال را برطرف سازد.
موضوع تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز معادن از چند سال گذشته تبدیل به دغدغه جدی معدنکاران شده بود که این موضوع در دولت فعلی نیز به عنوان مطالبه جدی بخش معدن کشور مطرح شد.
ساری- فصل شالیکوبی در مازندران به روزهای آخر و پایانی رسید و با این حال حکایت و دغدغه کشاورزان همچنان باقی و انبارها با محصول دپو پر شده است و وعده های هرساله مسئولان هم راهگشا نیست.
یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، هزینه بر بودن فرزندآوری است. قطعاً دولت بر اساس قانون این وظیفه را دارد که شرایط مناسبی را برای خانواده‌ها ایجاد کند که دغدغه مالی برای تشکیل خانواده و فرزندآوری نداشته باشند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: مجموعه وزارت اقتصاد و حتی دولت به اجرای قانون تسهیل علاقه دارند، اما متاسفانه اراده کافی برای تغییر شرایط و صدور مجوز‌ها تنها از طریق درگاه ملی مجوز‌ها وجود ندارد.
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است
راه های فرار دریافت مالیات و عوارض آزادراه توسط حاکمیت به فوریت بسته می شود اما جایی که مسئله درآمد مالی دولت، محور نیست و مسئله اصلی حفاظت از داده های مردمی است، دغدغه ای وجود ندارد.
این روز‌ها در سامانه کدال گزارش عملکرد نماد‌ها و میزان سود تقسیمی و زمان پرداخت این سود‌ها به سهامداران منتشر می‌گردد، نماد‌های پالایشی نیز از این گزارش‌ها مستثنی نبوده اند، روز‌های گذشته دو اطلاعیه مهم از دو نماد پالایشی منتشر گردید که هر کدام می‌تواند برای سهامداران این نماد‌ها حائز اهمیت باشد.
به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر قهرمان، با حضور ۳۱۳ نفر از فرزندان کارکنان گروه خودروسازی سایپا سرود "سلام فرمانده" به صورت جمع خوانی در حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا در شرکت زامیاد اجرا شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 31 خردادماه) طبق روال همیشگی از بُعد نظارتی، اقدامات دولت را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند، بهداشت و درمان که همواره مبحث پر دغدغه مردم و وکلای مردم است امروز محور اصلی گفت‌وگو ها بود به نحوی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به دو سوال در نشست علنی حاضر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ