مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به نگاه ویژه وزارت نیرو و دولت به سیستان و بلوچستان، گفت: در کنار پیگیری‌ها برای تأمین حق‌آبه هیرمند، طرح‌هایی در سیستان با جدیت در حال اجراست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با وجود تاکید مقامات ایرانی، اما حکومت افغانستان همچنان به راه خود می‌رود و با وجود وعده رفع مشکل از طریق گفتگو حقابه هیرمند تامین نشده است. از طرف دیگر شرایط مردم سیستان روز به روز بدتر و نگران‌کننده‌تر می‌شود. موضوعی که پیگیری و سرسختی هر چه بیشتر مقامات ایرانی برای گرفتن حق ایران از افغانستان را می‌طلبد و البته برای این اقدام ابزار‌های مهمی در اختیار دارد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل کشور را از واردات بی‌نیاز می کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تأمین غذای مردم با حمایت از تولید داخل را اصل راهبردی خود قرار داده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل کشور را از واردات بی‌نیاز می کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تأمین غذای مردم با حمایت از تولید داخل را اصل راهبردی خود قرار داده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای قانون بودجه امسال طی بخشنامه‌ای پرداخت اعتبارات جانبی دستگاه ها از جمله آب و برق را مشروط به ثبت اموال غیرمنقول آنها در سامانه سادا عنوان کرد.
مردم دیگر حتی برای شرب و بهداشت هم آب نخواهند داشت. در این میان طی ۲۰ سال اخیر، آب مورد نیاز ۹۰۰هزار نفر از ساکنان شهرستان زاهدان از منابع آبی سیستان تأمین می‌شد که خود منوط به دریافت حق‌آبه از افغانستان بود. با عدم تخصیص حق‌آبه هیرمند به هامون ایران، بدین ترتیب زاهدان هم با چالش بزرگی همچون کم‌آبی در مصرف شرب و خانگی روبه‌رو خواهد شد.
مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:اولویت ما برای بازنشستگان بحث توسعه خدمات مخصوصاً خدمات درمانی و تامین بخشی از هزینه‌های آن است.
مدیر کل امور مجلس و دولت سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در کل کشور به همراه ۸ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر اصلی و تبعی عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.
اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تأمین آب در منطقه ملاشیه اهواز با اجرای کارهای ضربتی و نصب پمپ، پایدار شده است.
نگاهی به آمارها نشان می‌دهد در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱ سهم مصرف برق صنایع ۳۴درصد و بخش خانگی ۳۳.۷درصد بود این اعداد در نیمه نخست ۱۴۰۰ برای صنعت ۳۲.۲ درصد و برای بخش خانگی ۳۵ درصد رقم خورد.
پول ایران در بانک‌های عراقی، سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی نصب شدو تأمین حق‌آبه هیرمند دغدغه جدی دولت است از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
در بخش نهضت ملی مسکن، زمین به استعداد ساخت یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۴۴ واحد مسکونی تا پایان اردیبهشت تامین شد.
ملک فاضلی، نماینده مجلس یازدهم، درباره ماجرای حقابه ایران از هیرمند به تابناک گفت: بیش از پنجاه سال است که این چالش بین ایران و افغانستان حل نشده است و اکنون با ادامه این روند، زنگ خطر تامین آب شرب در سیستان به صدا درآمده است.
عسگری گفت: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی‌های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می‌خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند؛ خوشبختانه ذخیره آبی سد کرج نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد، اما سهمیه و حق‌آبه باغات پایین دست کرج داده نشده و باغات در حال از بین رفتن است که در این رابطه از وزارت نیرو درخواست جدی داریم که به این مطالبه مردم توجه داشته باشد و با تامین حقآبه باغات پایین دست کرج مشکل مردم را برطرف کند.
با حضور رئیس سازمان بورس و سایر مدیران بازار سرمایه از «پذیره‌نویسی حق‌تقدم الکترونیک»، «مرکز افکارسنجی»، «سامانه جمع‌سپاری (مرکز آزمون)» و «صکوک پلاس» رونمایی شد.
با اقدامات صورت ­گرفته از سوی حکومت افغانستان در زمینه سدسازی­‌های مختلف در مسیر رودخانه هیرمند و عدم تأمین حق‌آبه ایران از آن شاهد خشک ­شدن تدریجی تالاب بین­‌المللی هامون در گذر زمان هستیم.
دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: معاهده کاملا قابل اتکایی برای حل مشکل داریم و از برادران افغان انتظار داریم به این معاهده عمل کنند.
وزیر کشور در مورد تأمین حقـآبه هیرمند نیز، گفت: در تمام تماس‌ها و جلسات بر حق ایران تأکید کردند و گفته‌اند که برای حل این مسأله تلاش می‌کنند.
نقش قابل توجه هیرمند در تأمین آب آشامیدنی سالم مردم سیستان، توسعه اقتصادی- اجتماعی و تعدیل شرایط زیست‌ محیطی منطقه، موجب شده تا هرگونه تغییر در مناطق بالادست، از جمله انسداد یا انحراف رودخانه، بر حقوق بنیادین ساکنان این منطقه از جمله حق بر دسترسی مردم به آب آشامیدنی کافی و سالم، حق بر محیط زیست سالم، حق بر سلامت و حق بر استانداردهای مناسب زندگی آنان آثار منفی برجای گذارد.
رئیس مجلس گفت: لازم است درباره مسئله حقابه هیرمند عرض کنم که توافق درباره این حقابه، بخشی از تاریخ بلند همسایگی دو کشور و دو ملت ایران و افغانستان و غیرقابل خدشه است. اجرای کامل و دقیق این توافق به نفع هر دوملت و تضمین کننده منافع متقابل و همچنین محافظ وضعیت اقلیمی، جغرافیایی و مردمی بخش‌های بزرگی از غرب افغانستان و شرق ایران است.
مناطق شمال غرب ایران از منابع قابل توجه آبی در داخل برخوردار است که نیازهای را به آبریز فرات کاهش می‌دهد اما محدودیت منابع آبی در شرق، حق‌آبه رودخانه هیرمند را اهمیتی مضاعف بخشیده است. بخش قابل توجهی از زیست و حیات، ساکنان سیستان وابسته به آبریز هیرمند و تامین حق‌آبه ایران از این رودخانه است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه تمامی تالاب‌های خوزستان به استثنای تالاب هورالعظیم بیش از ۹۰ درصد آبگرفتگی دارند، گفت: وزارت نیرو به تامین حق‌آبه تالاب هورالعظیم به عنوان یک اولویت نگاه نمی‌کند و در حال حاضر آب را پشت دریچه سدها برای تامین آب مصارف کشاورزی در تابستان و پاییز نگهداری می‌کند.
اهواز- علاوه بر فعالیت شرکت فولاد و تأمین نشدن حق‌آبه که وضعیت اسفناکی را برای تالاب شادگان رقم زده، این بار اجرای طرح پتروشیمی در محدوده تالاب بر نگرانی مردم و فعالان محیط زیست افزوده است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید تامین آب پایدار برای منطقه سیستان را اولویت قرار دهد، گفت: حق‌آبه سیستان از رودخانه هیرمند همچنان به شوره‌زار هدایت می‌شود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید تامین آب پایدار برای منطقه سیستان را اولویت قرار دهد، گفت: حق‌آبه سیستان از رودخانه هیرمند همچنان به شوره‌زار هدایت می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ