مجموع این فشار‌ها به نظر می‌رسد که دولت را از یکسو و از سوی دیگر مجلس را به سمت رفع دغدغه منتقدان لایحه حجاب سوق داده است. تا جایی که حتی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه در سخنانی با اشاره به افزایش مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده و ابراز امیدواری برای تصویب در مجلس تا ۲ ماه آینده، گفت: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه‌روزی روی این موضوع کار می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نشست سران سه قوه با حضور سید ابراهیم رئیسی ، غلامحسین محسنی اژه‌ای و محمدباقر قالیباف بعد از ظهر شنبه (۲۸ مرداد) به میزبانی دفتر رئیس جمهور برگزار شد.
نشست رئیس قوه قضاییه با مسئولان و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد و محسنی‌اژه‌ای به مسئولان مرکز حفاظت و اطلاعات توصیه کرد که نسبت به اثرگذاری هر چه بیشتر شیوه‌های ارشادات، تذکرات و انذارهای خود در جهت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم در دستگاه قضایی، اهتمام جدی داشته باشند.
نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و محسنی اژه‌ای عصر امروز شنبه ۱۰ تیرماه به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
همایش سراسری قوه قضاییه با حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی قوه قضاییه، دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌های سراسر کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد.
رئیس عدلیه، همزمان با هفته قوه قضائیه با خانواده مسئولان قضائی دیدار و گفتگو کرد.
ری-رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه دشمن از کارآمد بودن ما در دستگاه قضایی و دیدن حل مشکلات مردم ناامید می شود گفت: امروز بهترین خدمت به امام و رهبری خدمت به مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا گفت: در اغتشاشات پارسال دشمن می‌خواست با بهره‌گیری از برخی ضعف‌های داخلی، کشور را به هم بریزد، اما مردم و مسئولان هوشیار بودند و توطئه‌های دشمن خنثی و صف‌ها از یکدیگر تفکیک شد.
رئیس قوه قضاییه گفت:مسئولان قضایی ذیربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند.
نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا گزارشی از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در مجلس ارائه کرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را کردند تا بگویند مردم در صحنه نیستند، اما امروز می‌بینیم که مردم اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ با شور و ایمان در صحنه حضور دارند.
شما قضات و مسئولان دیوان عدالت اداری می‌توانید در حوزه اصلاح قانون ناظر بر ضرورت اخذ نظر از معاونت‌های حقوقی هر دستگاه، هنگام صدور مصوبه از ناحیه آن دستگاه، از آن جهت که این مصوبه با قانون مغایرت نداشته باشد، منشاء اثر باشید و بر این موضوع و گزاره تاکید کنید که معاون حقوقی هر دستگاه در زمره افراد توانا از حیث اشراف و تسلط به قوانین باشد.
محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: احکام تعدادی از مفسدان و محاربان تائید شده و به زودی اجرا خواهد شد.
رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بار‌ها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ این‌ها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضایی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند.
در پیام رئیس قوه قضاییه تاکید شده که دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با نهایت سرعت و دقت، تمامی دست‌اندرکاران جنایت ایذه و اصفهان را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اعتقاد داریم حتی برخی از اغتشاش‌گران نیز ممکن است فریب خورده باشند و توجه به این موضوع در جای خود محفوظ است، گفت: اما نکته مهم آن است که ضعف‌های مدیریت خود را بشناسیم و درد دل و اعتراضات مردم را بشنویم چراکه اگر به نقص‌ها و کمبود‌های خود توجه نکنیم، ممکن است همه درد‌ها درمان نشود.
رئیس قوه قضاییه گفت: با بنر و عکس چیزی درست نمی‌شود. خودمان تشریفات و تجملات را کم کنیم.
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: حتماً اشکالاتی نیز وجود دارد که دشمن بخواهد از این اشکالات سوء استفاده کند و باید به این موضوعات رسیدگی جدی داشت، اما تردید نداریم که دشمن تمامی اقدامات سخت و نرم و ترکیبی خود را در راستای تلاش برای متوقف کردن قطار پیشرفت انقلاب به کار گرفت.
محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر گفت: دلسوزی بیجا و احکام ضعیف در مورد عناصر اصلی ظلم به مردم و آینده است، ولی در عین حال باید برای افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر، در زمره عناصر کم‌گناه گنجانده می‌شوند چند مرحله ارفاق لحاظ می‌گردد.
رئیس عدلیه خطاب به دادستان کل کشور دستور داد با مساعدت و همکاری ضابطین و نیروی انتظامی و در صورت نیاز کمک گرفتن از بسیج، در اسرع وقت ستادی را برای مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری‌هایی که در سطح شهر‌ها رخ می‌دهد تشکیل دهند.
رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای به رئیس مجلس پیرامون نحوه محاسبه نتیجه آزمون وکالت گفت: اگرچه همکاران و معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه معتقد هستند قانون ابهامی ندارد و معیار «پذیرش نمره» می‌باشد ولکن بعضی از نمایندگان با لحاظ مذاکرات در زمان تصویب قانون در مجلس خلاف این برداشت را دارند و ملاک را «تراز» می‌دانند.
نشست سران قوا عصر امروز (شنبه ۷ خرداد) به میزبانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
رئیس قوه قضاییه گفت: ملاک و معیار ما باید قانون باشد؛ البته ممکن است این موضوع مطرح شود که نیاز به اصلاح قانون وجود دارد، این مبحث جداگانه‌ای است؛ چنانچه روزی اصلاح قانون لازم بود و این مهم انجام شد.
موضع سفت و سخت اژه‌ای برای تعیین مقصران انبار کانتینرهایی که ۱۳ سال است در انبار گمرک بوشهرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ