شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دولت بودجه‌ای که توسط مجلس مصوب شده را کنار گذاشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زنگنه تاکید کرد: پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق، مجلس دولت را مکلف کرد که لوایح و قوانین بودجه سنواتی به هیچ عنوان نباید مغایر با احکام دائمی کشور و همچنین قانون برنامه توسعه باشد.
آقابزرگی با بیان اینکه نیاز دولت به داشتن نقدینگی و تامین کسری بودجه موجب شده تا دولت دخل و تصرفی در بخشی از سرمایه در گردش برخی از شرکت‌ها داشته باشد و شناسایی نرخ تسعیر ارز یکی از این موارد است، اعلام کرد: «ملاک و معیار از نظر بنده و قانون، مصوبه مجلس است که براساس بند اعلامی این مصوبه مغایر با قانون است. در صورتی که دولت آن را نپذیرد، در صورت اختلاف در نهایت موضوع در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی خواهد شد که قطعا در آن حکم قانون تایید خواهد شد.»
طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل به شورای نگهبان بر می‌گردد
واکنش به اظهارات لاریجانی درباره «خالص سازی»/چرا مصوبه خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ رد شد؟/ جزئیات نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت
به گفته فاطمی امین: برنامه تولید سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه بوده و تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام‌شده است. همچنین لایحه دوفوریتی واردات خودرو‌های کارکرده و رفع برخی از موانع خودرو‌های نو، در دولت مصوب شده و مجلس انشالله آن را در دستور کار قرار خواهد داد.
"دولت هم شرایط را به وقتی موکول نکند که هر وقت بودجه کم آمد آن را تامین می‌کنند چون فاصله موجب کمبود، خلاء و بحران است".
ارکانی توضیح داد: طبق آئین‌نامه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر کلیه کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی همان عموم کارمندان ۲۴.۷۱۵.۰۰۰ ریال بوده که امسال بر اساس مصوبه مجلس به آن ۲۰ درصد اضافه شده و این مبلغ به ۲۹ میلیون و ۶۵۸ هزار ریال رسیده است؛ این بدان معناست که افزایش ۲۰ درصدی روی حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر اعمال شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نسبت به سال گذشته هستیم.
این مصوبه بحث‌برانگیز مورد اعتراض نمایندگان دولت در صحن علنی مجلس قرار گرفت و با تذکراتی که به هیات رئیسه داده شد، این مصوبه برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع شد لذا انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق، مصوبات مجلس که منجر به بازگشت حقوق‌های نجومی می‌شود، اصلاح شود.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، شرکتهای دولتی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی اختصاص دهند.
شرکت‌های دولتی از تیررس نظارتی مجلس به دور هستند و همین موضوع هم سبب شده است که فساد و مشکلات عدیده‌ای به وجود بیاورند. در قانون بودجه ۱۴۰۱ حکمی برای شفافیت صورت مالی شرکت‌های دولتی اضافه شد، ولی این حکم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره مصوبه مولدسازی، گفت: حتماً باید واگذاری‌ها از طریق مزایده صورت گیرد تا این شائبه که در فضای غیررقابتی قرار است اموال دولتی واگذار شود، کنار رود.
مصوبه مولدسازی دارایی های دولت، تصویب شده در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۲۱ آبان امسال به تایید رهبری رسید و بر اساس آن هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت مرکب از هفت عضو: معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان بودجه و برنامه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه تشکیل شد. دبیرخانه و مجری مصوبات این هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی است
با اندکی دقت متوجه می‌شویم که در ستون جمع کل، عدد عملکرد منابع عمومی ۱۴۰۰ و مصوب منابع عمومی ۱۴۰۱ نیز لحاظ شده و با عدد جمع هزینه‌ای و جمع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جمع شده است.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در بخش منابع ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیاتی و حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های اختصاصی دولت منابع درآمدی پیش‌بینی شده است.
مشهد ـ شهردار مشهد خواستار اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت شد.
مشهد ـ شهردار مشهد خواستار اختصاص بودجه مصوب قطار شهری مشهد از سوی دولت شد.
نمایندگان مجلس مصوب کردند که احکام و جداول لایحه بودجه سالانه کشور جداگانه بررسی شود که براساس آن دولت نیز مکلف به ارائه بخش اول لایحه بودجه حداکثر تا ۱۵ آبان ماه هر سال شد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، دولت احکام مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذر ماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، دولت احکام مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذر ماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال می‌کند.
محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: جداول ابلاغی و تبصره‌ها مصوبه مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده و به دولت ابلاغ شده است پس نگویید مصوبه مجلس نیست و این از انصاف به دور است. امسال اولین سالی بود که مجلس با همه مشکلات جداول را بررسی و تصویب کرد.
نرخ بهره بین بانکی به عنوان یکی از انواع نرخ ‌های بهره در بازار پول به نرخ ‌های سود یا بهره در سایر بازارها جهت می ‌دهد. نرخ بهره بین بانکی در سال جاری به بیشترین میزان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
علیرضا محجوب گفت: روال این بوده که دولت موافقت خود را با مصوبه هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به‌طور صریح اعلام کند. اما اگر می‌خواهد در حق بیمه‌های پرداختی اعضای بیمه شده دخل و تصرفی صورت بگیرد، باید مصوبه ۲۵سال قبل خود برای غیردولتی کردن صندوق را باطل و با تصویب مجلس صندوق سازمان تامین اجتماعی را دوباره دولتی کند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به ادعای میرکاظمی مبنی براینکه بخشی از گرانی‌ها ناشی از مصوبه مجلس در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، گفت: دولت در لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ نامی از ارز ۴۲۰۰ تومانی در تبصره یک قید نکرده و تمام منابع ارزی حاصل از فروش نفت و میعانات گازی را به قیمت ETS که تقریباً همان نرخ ارز آزاد محسوب می‌شود، محاسبه کرده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ