سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: ارسال مهمات خوشه‌ای به‌اوکراین، تاثیری بر روند عملیات ویژه ندارد؛ آمریکا شریک جرم کی‌یف است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امارات به اخبار مربوط به ارسال سلاح و مهمات برای طرف‌های درگیر در سودان واکنش نشان داد و آنرا به شدت رد کرد.
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، تنها به تشدید درگیری و خشونت‌ها در این کشور خواهد انجامید.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.
دولت کانادا اعلام کرد این کشور متعهد به پایان دادن به اثرات مهمات خوشه ای برغیر نظامیان است.
وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه انبارهای مهمات ارتش اوکراین که حاوی مهمات ارسالی غرب بود را با سلاح های دقیق هدف قرار داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اوکراین به مهمات بیشتری برای مقابله با روسیه نیاز دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین از اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای ارسال یک میلیون گلوله توپ و مهمات مورد نیاز فوری به کی‌یف خبر داد.
مقامات امریکایی: هدف از ارسال بمب‌هایی با بیشترین قدرت تخریب، نابود کردن انبار‌های مهمات و دیگر پایگاه‌های گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه و عراق است.
سفارت روسیه در لندن به ارسال گلوله‌های حاوی اورانیوم از سوی انگلیس برای اوکراین واکنش تندی نشان داد.
وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که این کشور تاکنون مهمات شیمیایی به اوکراین ارسال نکرده است.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به روسیه می‌گوید که نه تنها این گروه بلکه تمام ارتش روسیه در شرق اوکراین با کمبود مهمات مواجه هستند.
اسکای نیوز در خبر خود به نقل از یک منبع امنیتی ادعا کرد که ایران به طور مخفیانه حجم عظیمی از مهمات، راکت‌ها و خمپاره‌انداز‌ها را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال کرده و قصد ارسال بیشتر این تجهیزات را دارد.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دو روز پیش گفته بود نیاز‌های تسلیحاتی اوکراین فراتر از سطح تولید صنایع دفاعی کشور‌های غربی است. وی افزوده بود که اوکراین سریعتر از آنچه متحدانش برای تامین سلاح در توان دارند مجبور به مصرف مهمات و سلاح می‌شود.
رئیس‌ جمهور برزیل پیشنهاد فروش مهمات تانک به آلمان برای ارسال به اوکراین را رد کرده است.
یک مقام اروپایی از موافقت کشورش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین خبر داد و افزود که غرب برای حمایت از اوکراین باید پیشگام باشد.
یک مقام اروپایی از موافقت کشورش با ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین خبر داد و افزود که غرب برای حمایت از اوکراین باید پیشگام باشد.
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که آمریکا کاروانی حامل تسلیحات و مهمات را به پایگاه های خود در حومه الحسکه سوریه ارسال کرد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
آمریکا در آخرین بسته کمکی مهمات و خودروهای نظامی به اوکراین ارسال می‌کند.
طبق گزارش بخش آلمانی وبسایت «بیزنس اینسایدر» برلین به طور قابل توجهی از الزامات ناتو در حفظ ذخایر برای حداقل ۳۰ روز جنگ عقب است. گفته شده که این مشکل سال‌هاست شناسایی شده، زیرا مانور‌های نظامی دچار کمبود ذخایر بوده‌اند. این کمبود از زمان آغاز ارسال سلاح از سوی آلمان به همراه بسیاری دیگر از کشور‌های غربی به اوکراین تشدید شده است.
به گفته مقامات نظامی آمریکا، برخی از مهمات زرادخانه تسلیحاتی این کشور به دلیل تامین و ارسال میلیاردها دلار اسلحه به اوکراین، رو به اتمام است.
آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.
آمریکا در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه و حمایت‌های نظامی خود از اوکراین قصد دارد تا برای کی‌یِف مهمات مجهز به جی‌پی‌اس با دقت بالا فراهم کند.
وزارت دفاع روسیه از انهدام سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین با استفاده از موشک های دوربرد خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ