سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به نظرم اشتباه محاسباتی نیست، آن‌ها یک استفاده سریع مقطعی را به یک استفاده طولانی‌تر ترجیح دادند، چون متوجه بودند این قضیه روابط آن‌ها با این کشور‌ها انتهای خیلی روشنی ندارد و آن‌ها هم متوجه هستند روابط چین با عربستان فقط تا جایی که آمریکایی‌ها او را قبول داشته باشند پیش می‌رود؛ آن‌ها این را کاملاً می‌فهمند که دولت عربستان توان این را ندارد که در برابر خواست آمریکا بایستد و در کوتاه مدت آمریکایی‌ها می‌خواهند نیاز روسیه در اتکایش به ایران کاهش پیدا کند و با این موضع گیری‌ها ایران دلخور شود،
وب‌سایت روسی در گزارشی تحلیلی نوشت که بایدن و آمریکا در حمایت از اوکراین سخاوتمندانه عمل کردند، اما در صورت شکست نظامی اوکراین در جنگ با روسیه، همه اینها می‌تواند تغییر کند.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام را مقصر عدم حصول نتیجه در گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران دانست.
نماینده روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز هشدار داد: هر روز که از سرگیری مذاکرات می‌ گذرد، ما به نقطه بی‌ بازگشت نزدیک می‌ شویم.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش مسئول وضعیت فعلی در افغانستان هستند و باید بازسازی این کشور را برعهده بگیرند.
پس از هشدار تحریمی از سوی آمریکا، دولت ترکیه اعلام کرده که می‌خواهد بازصادرات کالاهای غربی به روسیه را متوقف کند.
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اننقاد از تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین مدعی شد می‌تواند با یک تماس تلفنی با روسای جمهور روسیه و اوکراین، به درگیری‌ها در اوکراین پایان دهد.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در تلاش است تا فعالیت‌های مخرب خود در بحران اوکراین را با وارد کردن اتهام جنایت علیه بشریت به روسیه و شیطان‌ ساختن از مسکو، توجیه کند.
سازمان‌های امنیتی روسیه می‌گویند ارتش آمریکا می‌خواهد با استخدام تروریست‌های جهادی (تکفیری) در خاک روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) حملات تروریستی انجام دهد.
ترامپ در جدیدترین اظهاراتش مدعی شد برای محافظت از آمریکا در برابر حملات موشکی هسته‌ای "گنبدی غیرقابل نفوذ" خواهد ساخت. او همچنین ادعا کرد که می‌تواند تهاجم روسیه به اوکراین را "طی ۲۴ ساعت" پایان دهد.
رئیس جمهور کرواسی مدعی شد که ناتو در اوکراین یک «جنگ نیابتی» علیه مسکو به‌راه انداخته است و او نمی‌خواهد «برده آمریکا» باشد.
نماینده روسیه در وین گفت: به نظر می‌رسد که تروئیکا و آمریکا تمایل دارند به سمت «پلن بی» حرکت کنند. این رویکرد اشتباهى بزرگ است.
محمد بن‌سلمان، سرسخت و مستبد است و هدفش تحول اقتصادی و ارتقاء نقش کشورش به‌عنوان بازیگر مستقل جهانی است. از سوی دیگر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، منش محتاطانه‌ای دارد و می‌خواهد دموکراسی را در مرکز سیاست خارجی‌اش قرار دهد و دنیا را علیه روسیه و چین با خود همراه کند.
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد، ایران با فروش پهپاد‌ها به روسیه که علیه اهدافی در اوکراین به کار رفته‌اند، از امنیت جهان می‌کاهد.
ماسک تاکید کرد که استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی خواهد بود، ولی به گفته وی، به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند.
منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا می‌خواهد اسلام‌آباد از سیاست بی‌طرفی درباره اوکراین دست بردارد و در سازمان ملل علیه روسیه رأی دهد.
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا و غرب با توسل به «دروغ و فریب‌کاری» در تلاشند تا روسیه را منشأ تهدید هسته‌ای جلوه دهند.
بایدن گفت: می‌خواهم شفاف بگویم، آمریکا هرگز، هرگز، هرگز ادعای ارضی روسیه در قلمرو حاکمیتی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادعایی عجیب، پیشنهاد کرده که می‌تواند یک گروه مذاکره‌کننده را برای برقراری صلح بین روسیه و اوکراین، رهبری کند.
وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی تأکید کرد: روسیه می‌تواند در برقراری آرامش میان باکو و ایروان نقش‌آفرینی کند.
در حالی که مذاکرات توافق هسته‌ای به پایان مسیر خود نزدیک می‌شود آمریکا همچنان به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد. تحریم‌ها هم چنین می‌تواند ابزار موثری در مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر باشند. اما تحریم‌ها تنها زمانی موثر هستند که بین سازمان‌ها هماهنگ شوند. تابستان امسال روسیه منبع شماره یک تحریم‌های جدید بود و هم چنان از آغاز جنگ اوکراین تاکنون هدف شماره یک بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما و تیره شدن روابط غرب با روسیه به دلیل جنگ با اوکراین، آمریکا می‌خواهد پرونده اتمی ایران را با توافق ببنند تا تمرکز خود را بر جنگ روسیه و اوکراین معطوف کند.
اگرچه آمریکا و غرب از حمله روسیه به اوکراین و رهبری پوتین در روسیه انتقاد کرده‌اند؛ اما خواستار «تجزیه» روسیه نشده‌اند؛ بدتر از آن، خواستار اقدامی تهاجمی علیه روسیه (اقدام مستقیم نظامی) علیه مسکو نشده است که می‌تواند تنش‌های هسته‌ای را بدتر کند.
کاخ سفید، بازیکن سابق آمریکایی ان‌بی‌ای را که اعلام کرده می‌خواهد به روسیه برود تا ستاره بسکتبال زنان آمریکا که در روسیه بازداشت شده را آزاد کند، مورد انتقاد قرار داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ