وزارت دفاع روسیه از انهدام سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین با استفاده از موشک های دوربرد خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورهای غربی تمام هشدارهای روسیه درباره خطر پخش شدن تسلیحات ارسالی به کی‌یف در سراسر جهان را نادیده گرفته‌اند.
سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که ارسال تسلیحات نظامی آمریکا به اوکراین تنها به مرگ انسان‌های بیشتر منجر می‌شود.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) امروز اعلام کرد: تصمیم فرانسه برای انتقال موشک های دوربرد به اوکراین اشتباه است؛ این تصمیم مسکو را مجبور به انجام اقدامات تلافی جویانه خواهد کرد.
یک مقام سابق ناتو اعلام کرد که ناتو از ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین پشیمان خواهد شد.
هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در هشتم تیر ماه درارتباط با موضوع ارسال تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین را مطرح کرد.
وزارت دفاع روسیه از نابودی شمار دیگری از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین خبر داد.
رئیس ‌شورای اروپا بر ضرورت ادامه ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین تاکید کرد.
وزارت امور خارجه آفریقای‌جنوبی امروز در بیانیه‌ای ارسال تسلیحات نظامی به روسیه را رد کرد.
سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی این کشور را متهم به ارسال تسلیحات نظامی به روسیه کرد.
صدراعظم آلمان اعلام کرد که برای برلین مهم است که از سلاح‌های ارسالی به کیف برای حمله به قلمرو روسیه استفاده نشود.
کین گانگ درباره ارسال سلاح به روسیه گفت: در این مسئله پکن نگرشی محتاطانه و مسئولانه دارد. چین به طرفین درگیر در مناقشه سلاح نداده و قواعدی بر تسلیحات اقلامی وضع می‌کند که کاربری دوگانه نظامی و غیرنظامی دارند.
بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، بورل در جمع خبرنگاران به دیدار با وزیر خارجه چین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اشاره کرد و گفت: «من گفت‌وگوی طولانی با «وانگ یی» (وزیر خارجه چین) داشتم و نگرانی شدید خود را درباره ارائه تسلیحات چین به روسیه ابراز کردم و از او خواستم که از چنین اقدامی خودداری کند. به او اطلاع دادم که این خط قرمزی در روابط ما خواهد بود».
دیپلمات ارشد روسی می گوید که تجهیزات نظامی غرب که به اوکراین فرستاده شده است؛ همگی زمین گیر خواهند شد.
صدراعظم آلمان از توافق با رئیس جمهور اوکراین برای عدم بکارگیری تسلیحات ارسالی غرب جهت حمله به خاک روسیه خبر داد.
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
رئیس جمهور اوکراین می گوید بیرون راندن ارتش روسیه از این کشور نیازمند ارسال کمک های تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب است.
وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: برجام جایگزینی ندارد؛ غرب هم برای ادعاهای ضدایرانی خود پیرامون ارسال تسلیحات برای مسکو از سوی تهران، مدرکی ارائه نکرده است.
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین بار دیگر ادعاهای بی‌اساس درباره برنامه ایران برای ارسال تسلیحات به روسیه را تکرار کرد.
کره شمالی ادعای ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد و گفت: گزارش‌های ارسال محموله‌های نظامی به روسیه ساختگی است. این موضع گیری را خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به بیانیه مقامات دولتی کره شمالی اعلام کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین از جمله سامانه پاتریوت آمریکا، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تمام تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین از جمله سامانه پاتریوت آمریکا، اهداف مشروع نظامی تلقی می شود.
بلومبرگ در گزارشی نوشت: روسیه اعلام کرده است در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.
بورل اظهار کرد که کشور‌های اروپایی باید به حمایت‌ها از اوکراین از جمله ارسال تسلیحات به این کشور ادامه دهند و نباید سیاست تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کنند.
مقامات کره شمالی گزارش رسانه‌های آمریکا درباره ارسال تسلیحات نظامی این کشور به جنگ اوکراین را رد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ