مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از اعلام نتایج نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان تا فردا توسط مدارس خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی گفت: میانگین نمرات امتحانات نهایی امسال ۱۰/۰۲ بود در حالی که در سال گذشته ۱۱/۲۲ بوده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ درصد از دانش آموزان و داوطلبان امتحانات نهایی به نمرات خود اعتراض داشتند که به این اعتراضات رسیدگی شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد بنده بر این است که نمره دانش آموزان در این امتحانات افت نکرده بلکه واقعی شده است؛ زیرا در امتحانات قبلی، چنین استاندارد‌هایی در سطح ملی وجود نداشته است.
هنوز آمار قطعی از همه دانش آموزان نداریم، اما برخی دانش آموزان در نمرات خود نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند و از این رو پس از آزمون مجدد در شهریور ماه و کسب نصاب قبولی برایشان برگه هدایت تحصیلی صادر می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با بیان اینکه نمرات پایین و افت نمرات امتحان نهایی خردادماه امسال در بین دانش‌آموزان رشته انسانی بیشتر از سایر رشته‌ها بود، گفت: فعلا نمی‌توان درصدی برای تجدیدی‌ها و قبولی‌های امتحان نهایی امسال اعلام کرد چراکه ممکن است نمرات پایین امتحان نهایی دانش آموز با نمره مستمر جمع و دانش آموز در دروس خود قبول شود.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و باید برای دریافت کارنامه به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرد.
سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد: امروز نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام می‌شود و پس از ثبت اعتراض توسط دانش‌آموز، برگه امتحان برای تصحیح به مصحح چهارم ارسال می‌شود.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: تعداد شرکت کنندگان آزمون نهایی امسال ۹۱۴ هزار و ۴۶۵ نفر بود.
یک معلم گفت:دانش‌آموزان پایه دوازدهم امسال واقعاً مظلوم واقع شدند، کلاس دهم و یازدهم آن‌ها به‌دلیل شیوع کرونا تقریباً به‌صورت مجازی برگزار شد، امسال که به‌صورت حضوری در مدارس بودند من خودم به عمق ضعف آموزش مجازی خصوصاً در مدارس دولتی پی بردم، از طرفی بخشی از آموزش آن‌ها در پایه دوازدهم همزمان شد با اعتراضات سال گذشته در کشور که تقریباً برای اولین بار بود که دانش‌آموزان هم در اعتراضات نقش داشتند، برای همین واقعاً حال‌شان خوب نبود، سرکلاس درس حوصله کافی نداشتند و شدیداً بی‌انگیزه بودند.
ابتکاری که امسال انجام شد این است که تصحیح اوراق در استان‌های مختلف و برگه هر استانی در یک استان دیگر که مشخص نیست کدام استان است، انجام می‌شود، بنابراین اینگونه نیست که تصحیح اوراق هر دانش آموزی در همان استان انجام شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در صورتی که سه مصحح سه نمره متفاوت را برای دانش آموزی درج کنند، ملاک کدام نمره است؟، اظهار کرد: میانگین نمرات را مد نظر قرار می‌دهند، اما طبیعتا در شرایطی که اختلاف بین مصحح اول و دوم وجود دارد، ملاک، نمره مصحح سوم است. اگر اختلاف نمره دو مصحح نیز کمتر از یک نمره باشد، طبیعتا نمره بالاتر را ملاک قرار می‌دهند.
فهرست اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، براساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص و با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته محل‌های انتخابی در تاریخ ۲۸ خرداد ماه جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.
یکی دو روز گذشته یک بار دیگر زمزمه‌هایی از تقلب یا تخلف در برگزاری امتحانات آزمون نهایی شنیده شد، اتفاقی که به‌دلیل تاثیر نمرات آزمون در قبولی دانشگاه‌ها سبب‌ساز ظهور و بروز نگرانی میان دانش‌آموزان شده است.
باهوش‌ها توجه کنند که سرنخ‌ها ممکن است یک نکته انحرافی داشته باشند. زمان حل معما را در قسمت نظرات برایمان بنویسید...
زمان حل معما را در قسمت نظرات برایمان بنویسید...
سلطانیان درباره نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات توضیح داد: تمام افرادی که دیپلم خودشان را قبل از سال ۱۳۸۴ دریافت کرده و فارغ‌التحصیل بوده یا افرادی که در گذشته و یا اکنون در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دلیل اینکه امتحانات نهایی نداشتند، تحصیل و یا کسانی که در دوره پیش دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده و زمان فراغت از تحصیل آن‌ها قبل از سال ۱۳۹۱ است، فاقد سوابق تحصیلی هستند.
تاکنون امتحانات نهایی در روز‌های سوم، پنجم، هفتم، دهم، دوازدهم و چهاردهم برگزار شده است و در این میان سؤالات دروسی، چون عربی، فیزیک، شیمی و... در رشته‌های مختلف بنا بر ادعای کانال‌های تلگرامی چند دقیقه بعد از شروع امتحان، منتشر شد که رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در واکنش به این موضوع از شناسایی سریع حوزه‌های امتحانی که سؤالات از آنجا منتشرشده بود خبر داده و اعلام کرده نمرات دانش‌آموزانی که با ابزار و وسایل تقلب به جلسه امتحان رفته بودند "صفر" و با آن‌ها برخورد شده است.
در حالی که قرار است نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها ۶۰ درصد موثر باشد؛ باز هم بروز تقلب گسترده در زمان برگزاری امتحانات، تکلیف هزاران داوطلب کنکور را در هاله ای از ابهام قرار داد.
اداره روابط و اطلاع رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم در تصویب قانون اساسی نقش‌آفرینی کردند و با امکانات و وسایل ارتباطی که آن زمان داشتند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.
برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه بزرگسالان آموزش از راه دور اعلام شد.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: محور امتحانات کتاب درسی تعریف شده است و سوالات تستی نیست که دانش‌آموز باید مهارت تست‌زنی و مدیریت زمان و نکته‌های خاص توجه کند.
وزارت آموزش و پرورش، کلیات نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس امتحانات نهایی برای داوطلبان کنکور را اعلام کرد.
کارلوس کی روش بعد از 48 ساعت از بین 24 بازیکن داخلی نفرات منتخب را برای همراهی تیم ملی در دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال انتخاب کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ