وزیر کشور عراق از توافقات انجام شده با ایران در زمینه تبادل اطلاعات و گشودن مقرهای مشترک مرزی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
مقامات قطری پیام‌ها را منتقل می‌کردند که ملاحظات لجستکی آن به محتاطانه‌ترین شکل ممکن بود؛ طبق گفته یک مقام رسمی آمریکایی، دیپلمات‌های قطری و آمریکایی پیام‌های مکتوب مبادله می‌کردند.
کربی گفت: هرگونه تلاش از سوی ایران برای کند یا متوقف کردن غنی‌سازی اورانیوم، گام‌های خوبی برای منطقه محسوب می‌شود.
یک منبع آمریکایی با اشاره به بازه زمانی سپتامبر درباره آزادی نهایی زندانیان دو تابعیتی تصریح کرد: "یک دوره چند هفته‌ای طول می‌کشد" تا این پنج آمریکایی بتوانند به ایالات متحده بازگردند.
دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.
نود و یکمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برگزار شد و اعضا به بحث درباره مواردی از محورهای اصلاحی سند ساختار بودجه کشور پرداختند.
یک مقام آمریکایی درباره توافق تبادل زندانیان نیز گفت که نمی‌توانم به جزئیات بپردازم، اما درخصوص بازگرداندن شهروندان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران و روسیه با دو کشور گفتگو کردیم.
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ضمن بازدید از غرفه همراه اول در الکامپ 2023، در نشستی با مدیران اپراتور اول درباره پیاده سازی اولین اپراتور سلامت کشور به تبادل نظر پرداخت.
فرستاده سازمان ملل به یمن از برگزاری نشست میان نمایندگان انصارالله و دولت خودخوانده یمن برای بررسی روند تبادل اسرا میان دو طرف خبر داد.
ناصر کنعانی گفت: مذاکرات از طریق واسطه‌ها ادامه دارد و می‌توانیم اظهار خرسندی کنیم.
جراید ایتالیا از جمله "لارپوبلیکا" نوشته‌اند که در این قایق دست کم بیش از ده افسر اطلاعاتی اسرائیل حضور داشتند. بر اساس گزارش ترافیک هوایی، یک روز بعد از واقعۀ غرق شدن کشتی تفریحی در دریاچۀ "ماژور"، یعنی در بیست و نهم ماه مه، یک هواپیمای جت مقامات اسرائیلی در فرودگاه میلان به زمین نشست و ساعاتی بعد میلان را به قصد تل‌آویو ترک کرد.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره گفتگو‌ها و مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران گفت: «تنها چیزی که می‌توانم به شما بگویم، این است که ما روی همه این موارد بسیار سخت کار می‌کنیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات غیرمستقیم برای مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس پیشرفت‌هایی داشته است.
امیرعبداللهیان در خصوص تبادل زندانیان با آمریکا گفت: ما در خصوص تبادل زندانی با طرف آمریکایی حدود ۱۳ ماه پیش توافق کردیم. آن‌ها یک خانم دیپلمات انگلیسی را به عنوان نماینده معرفی کردند. در خصوص چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک موضوع کاملا انسانی یک صورت جلسه بین آن نماینده و طرف ایرانی امضا شد.
فرمانده ارتش سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع این کشور یکدیگر را به نقض آتش‌بس و حمله به هیئت‌های نمایندگی خارجی متهم کردند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی می‌داند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع لغو تحریم‌ها همچنان تبادل پیام با طرف آمریکایی جریان دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره تبادل زندانیان با آمریکایی‌ها گفت: ما گفتیم برای تبادل زندانیان به طور غیرمشروط و بدون گره زدن آن به موضوعات دیگر آمادگی داریم و حسن نیت خود را با آزاد کردن یک زندانی دو تابعیتی با نگاه به وضعیت وی ثابت کردیم. متاسفانه ما اقدام متقابل و تشویق کننده‌ای شاهد نبودیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در سطح دریا است، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هرگونه رخداد در سطح دریا از ساده‌ترین آن‌ها که تردد در سطح دریا است، رصد و درباره آن تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.
دولت با پیشنهاد وزارت امور خارجه مبنی بر لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی موافقت کرد.
مشاور امنیت ملی آلمان که به بغداد سفر کرده است با همتای عراقی خود دیدار و درباره تداوم هماهنگی و همکاری میان برلین و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم و تبادل اطاعات رایزنی کرد.
حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.
سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک گفت: شورای نگهبان نسبت به موافقتنامه‌های مشابه ایراد شرعی دارد و معمولا در مجمع تشخیص به تصویب می‌رسد. ما نسبت به این لایحه اشکال شرعی داشتیم و نظرات‌مان را به مجلس فرستادیم. در حال حاضر لایحه به مجمع تشخیص ارسال شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ