اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای استان طی هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وادیم پریستایکو در گفت و گویی با اشاره به اینکه اوکراین به دلیل افزایش موشک‌های هوایی و حمایت‌های مداوم بین‌المللی "برای مقاومت در برابر فشار روسیه بسیار مجهزتر است"، از انتقال سلاح‌های هسته‌ای روسیه به بلاروس با عنوان باج‌خواهی و تهدید یاد کرد.
دو طرف (ایران و آمریکا) تعهد دارند اقداماتی براساس این قطع‌نامه و همچنین متن برجام صورت دهند. از جمله اینکه ایران پروتکل الحاقی را که تاکنون به صورت داوطلبانه و موقت اجرا می‌کند، در مجلس تصویب کند و در طرف دیگر کنگره آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که در این کنگره تصویب شده و تاکنون «تعلیق» شده بود، «لغو» کند؛ بنابراین فرصت دو ماهه آینده و همکاری ایران با آژانس از این جهت بسیار حائز اهمیت‌تر خواهد بود. برای آمریکا و اروپا هنوز یک کارت بازی باقی مانده که نام آن «اسنپ‌بک» است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه موضع مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص مذاکرات تسلیحات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد.
فراموش نکنیم که مسئله هسته‌ای مسئله‌ای بسیار حساس تر، پیچیده‌تر و مهم‌تر از تبادل زندانیان، رابطه با عربستان و امثالهم است. مسئله هسته ای، مسئله قدرت‌های بزرگ و امنیت بین الملل است، بنابراین، حل این مسئله نیازمند پیش نیاز‌های بسیار مهم تر، گسترده‌تر و جدی تری است.
فراموش نکنیم که مسئله هسته‌ای مسئله‌ای بسیار حساس تر، پیچیده‌تر و مهم‌تر از تبادل زندانیان، رابطه با عربستان و امثالهم است. مسئله هسته ای، مسئله قدرت‌های بزرگ و امنیت بین الملل است، بنابراین، حل این مسئله نیازمند پیش نیاز‌های بسیار مهم تر، گسترده‌تر و جدی تری است.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی شدن نیست گفت: روایتگری از فعالیت هسته‌ای ایران یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد و در این زمینه نقش سفرا بسیار مهم است.
رافائل گروسی: توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.
تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در برابر «کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی» قرار می‌گیرند که قدرت انفجاری آن‌ها تقریباً برابر با ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوتُن دینامیت است و برای تخریب مساحت‌های عظیم طراحی شده‌اند. گرچه کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی، قدرت تخریبی و کُشندگی بسیار زیادی دارند، گاهی به این تسلیحات، «اتم‌های کوچک» هم گفته می‌شود. این نوع سلاح‌ها برای حملات کوچک و اهداف ویژه و نزدیک مانند مراکز فرماندهی یا برای از بین‌بردن ستونی از تانک‌ها یا ناو گروه‌های جنگی استفاده می‌شود.
فرانسه در واکنشی مداخله آمیز به برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شده است که تحولات برنامه هسته‌ای ایران نگران‌کننده است.
احتمال استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای بسیار جدی و خطرناک است چرا که پوتین گفته است که از تمامیت ارضی روسیه با استفاده از هر وسیله ضروری و ممکنی دفاع خواهد کرد".
جیوه قرمز توسط بسیاری از مفسران توصیف شده است و ماهیت دقیق مکانیسم کاری فرضی آن در بین این توصیف‌ها بسیار متفاوت است. با این حال، به طور کلی، به نظر می‌رسد که هیچ یک از این توضیحات از نظر علمی یا تاریخی قابل پشتیبانی و تایید نیستند.
یحیی گل‌محمدی در آبادان چهره‌ای بسیار آرام را از خود نشان داد که با هفته‌های گذشته خود متفاوت بود.
آرمین سهرابیان هم برخلاف هفته‌های گذشته که عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کرد، روز بسیار سختی را در ورزشگاه نقش جهان سپری کرد.
موج انفجاری که در اثر انفجار هسته‌ای ایجاد می‌شود، سرعت بسیار زیادی دارد و افراد را به هوا پرتاب می‌کند و صدمات فاجعه‌باری ایجاد می‌کند. به همین دلیل، تنها مکان امن واقعی برای قرار گرفتن در حین انفجار هسته‌ای، تا حد امکان دور بودن از محل انفجار است که یک امید واهی است، زیرا کسی از قبل نمی‌داند دقیقا در چه مکانی یک انفجار هسته‌ای رخ خواهد داد و زمانی که آژیر‌های خطر به صدا در می‌آیند، دیگر خیلی دیر شده است.
وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعا‌های واهی در مورد مقاصد برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اگر ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، کشور‌های خلیج‌فارس دست به هر اقدامی برای تضمین امنیت خود خواهند زد. این مقام پادشاهی سعودی گفت: «اگر ایران یک سلاح اتمی قابل استفاده داشته باشد، دیگر هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود.... ما در فضای بسیار پرمخاطره‌ای در منطقه قرار داریم و انتظار داشته باشید که دولت‌های منطقه قطعا دنبال راهی باشند که امنیت خود را تامین کنند.»
رابرت مالی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد که تهران بسیار نزدیک به داشتن مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت بمب است.
برگمان ارزیابی کرد که اگر اوکراین به دستاورد‌های بزرگ ادامه دهد و به کریمه نزدیک شود سناریوی تهدیدات هسته‌ای بسیار جدی‌تر خواهد شد. این تحلیلگر می‌افزاید که باور دارد پوتین در آن صورت به احتمال زیاد به استفاده از تسلیحات هسته‌ای متوسل می‌شود هم چنین اگر فراخوان بسیج بخشی از ذخایر روسیه در جنگ بی‌اثر شود احتمال دارد این کار را انجام دهد.
قدیری ابیانه گفت: اورانیوم خوراک کشتی های باری، مسافربری و جنگی با سوخت اتمی است. سوخت گیری با اورانیوم این امکان را به یک کشتی می دهد که 6 ماه در دریا باشد بدون اینکه نیاز به تجدید سوخت داشته باشد که برای ایران بسیار مهم است
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
سخنگوی دولت گفت: صنعت هسته‌ای کشور صنعت پیشرویی است و دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی و با سرعت هر چه شتابان‌تری پیش خواهد رفت.
سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که این کشور تهدیدات روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای را بسیار جدی گرفته است.
در شرایط فعلی با توانایی ساخت بمب اتمی ایران امن‌تر است. فراموش نکنید، اسراییل در حال تجربه بدترین پیچیدگی‌های داخلی خودش است و نظام سرمایه‌داری غرب هم به همچنین. جهان بسیار جهان ناامنی است. روسیه برای سومین بار در تاریخ خودش امیدوار است که زمستان ۲۰۲۲ یا زمستان ۲۰۲۳، زمستان پیش رو، بتواند غرب را سر اوکراین به زانو در بیاورد.
رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: با شنیدن اخباری از گلوله‌باران در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که تاکیدی بر خطر بسیار واقعی یک فاجعه هسته‌ای است، عمیقا نگران شده‌ام.
افزایش ۲۱۲ درصدی تولید تسلا در چین

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ