تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در برابر «کلاهک‌های هسته‌ای راهبردی» قرار می‌گیرند که قدرت انفجاری آن‌ها تقریباً برابر با ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوتُن دینامیت است و برای تخریب مساحت‌های عظیم طراحی شده‌اند. گرچه کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی، قدرت تخریبی و کُشندگی بسیار زیادی دارند، گاهی به این تسلیحات، «اتم‌های کوچک» هم گفته می‌شود. این نوع سلاح‌ها برای حملات کوچک و اهداف ویژه و نزدیک مانند مراکز فرماندهی یا برای از بین‌بردن ستونی از تانک‌ها یا ناو گروه‌های جنگی استفاده می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد برای آموزش نیروهای نظامی در رده‌های مختلف، این کشور همراه با بلاروس مراکز نظامی مشترک تأسیس می‌کند.
رئیس‌جمهور بلاروس زمان تکمیل روند انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به این کشور را برآورد کرد.
رئیس جمهور روسیه در پیامی روز استقلال مینسک را به همتای بلاروسی خود تبریک گفت.
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس هشدار داد که تهدید رئیس‌جمهور روسیه به استقاده از سلاح اتمی، تهدیدی واقعی است.
سخنگوی کرملین امروز گفت: روسیه و بلاروس مصمم به مقاومت در برابر تلاش‌های خارجی مقابل تجاوز به ثبات خود هستند.
یک وب‌سایت آمریکایی در مطلبی به بررسی انگیزه‌های روسیه از انتقال تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به بلاروس و همچنین دلایل این اقدام پرداخته است.
رئیس‌جمهور روسیه امروز تأیید کرد که تسلیحات هسته‌ای این کشور در بلاروس مستقر شده‌ است و در جریان حملات موشکی به پایتخت اوکراین چند سامانه آمریکایی پاتریوت منهدم شدند.
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به تحویل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی از روسیه گفت که قدرت برخی از آنها سه‌برابر بیشتر از بمب‌های اتمی است که آمریکا در بر سر ژاپن ریخت.
ولادیمیر پوتین هم در این باره گفته است که نباید روسیه را ملامت کرد زیرا این همان کاری است که آمریکا هم انجام داده و تسلیحات هسته‌ای آمریکایی در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه وجود دارد. در سال ۱۹۵۴، ایالات متحده برای نخستین بار اقدام به استقرار تسلیحات هسته‌ای خود در بریتانیا با هدف مقابله تهدیدات اتحاد شوروی کرد. فدراسیون دانشمندان آمریکا اعلام کرده است که اینک ۱۰۰ بمب هسته‌ای تاکتیکی بی۶۱ ایالات متحده در ایتالیا، آلمان، ترکیه، بلژیک و هلند مستقر هستند.
روسیه انتقادات آمریکا از برنامه مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بلاروس را بی‌اهمیت توصیف و تاکید کرد که واشنگتن‌ها سال‌هاست که مشابه همین تسلیحات را در اروپا مستقر کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید واشنگتن استقرار تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه در خاک بلاروس را محکوم می‌کند.
رسانه‌های روسی اعلام کردند وزرای دفاع روسیه و بلاروس امروز سند استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی مسکو در بلاروس را امضاء کردند.
دولت های بلاروس و روسیه توافق‌نامه‌ای بین‌دولتی را درباره همکاری در مدیریت سوخت هسته‌ای مصرف شده و روند ارجاع آن به روسیه برای بازفرآوری امضا کردند.
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که غرب استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا را به یاد نمی‌آورد اما با تصمیم مسکو برای تاسیس زرادخانه در بلاروس از کوره در می‌رود!
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرح روسیه برای استقرار تسلیحات اتمی تاکتیکی در بلاروس انتقاد کرد.
فدراسیون جهانی تکواندو مجوز حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس را در رقابت‌های جهانی باکو که ماه آینده برگزار می‌شود را صادر کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشستی که درباره تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس برگزار شده بود، گفت: «بله، ما تایید می‌کنیم که هیچ برنده‌ای در جنگ هسته‌ای وجود نخواهد داشت».
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد که این کشور قصد بازگرداندن تسلیحات اتمی خود از روسیه را دارد.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر می‌کند.
رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آنها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر کرده است.
یک مقام قانون گذار بلاروس گفت باید اطلاعات روسیه درباره جنگ اوکراین محور گفتگوها درباره این جنگ باشد.
با تصمیم شورای المپیک آسیا و IOC روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ چین شرکت خواهند کرد.
شماری از کانال‌های غیررسمی تلگرام نوشته‌اند که روز یکشنبه صد‌ها سرباز روسی- که تعداد آن‌ها بین ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر عنوان شده است- وارد ویتبسک بلاروس شدند. رویترز نوشته که قادر به تائید این اطلاعات نبوده، اما در ادامه گزارش داد که روسیه و بلاروس تسلیحات و سربازان جدید خود را به رزمایش‌ها اضافه کرده‌اند و در حال انجام مانور‌ها و تمرین‌هایی هستند که از تجربیات روسیه در جنگ اوکراین برگرفته شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ