جیوه قرمز توسط بسیاری از مفسران توصیف شده است و ماهیت دقیق مکانیسم کاری فرضی آن در بین این توصیف‌ها بسیار متفاوت است. با این حال، به طور کلی، به نظر می‌رسد که هیچ یک از این توضیحات از نظر علمی یا تاریخی قابل پشتیبانی و تایید نیستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فشار خون را در هر میلیمتر جیوه اندازه گیری می‌کنند. فشار خون زیر ۹۰ میلی متر جیوه برای حالت سیستولیک یا ۶۰ میلی متر جیوه برای حالت دیاستولیک معمولاً به فشار خون پایین تعبیر می‌شود.
نقطه هشدار مصرف آب برای تهرانی‌ها ادامه مذاکرات آبی ایران و افغانستان، تزریق روزانه ۳۱۱ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا با کسب پیروزی باعث خوشحالی مردم شویم اما نشد.
متخصصان پیشنهاد می‌کنند که کودکان بین ۱ تا ۳ سال می‌توانند هر هفته یک الی ۲ وعده از بهترین انواع ماهی استفاده کنند. ماهی خوب و معمولی هم فقط باید یک بار در هفته استفاده شود؛ به طور مثال ماهی سالمون بهترین نوع ماهی است و می‌توانید دو بار در هفته از آن به کودک خود بدهید، زیرا سطح جیوه آن بسیار کم است؛ اما ماهیِ تن یک نوع ماهی خوب و معمولی محسوب می‌شود و به اندازه یک بار در هفته باید آن را محدود کنید. از طرفی نباید از ماهی‌های بزرگ به کودک خود بدهید، زیرا جیوه بالایی دارد.
توسط فردریش ویلر، بلافاصله پس از نخستین سنتز جیوه تیوسیانات، کشف شد. برای مدتی یک محصول آتش‌بازی به نام Pharaoschlangen در آلمان برای عموم در دسترس بود، اما پس از کشف خواص سمی آن به واسطه مرگ چند کودک ممنوع شد.
به طور طبیعی میزان فشار پشت چشم بین ۱۲ تا ۱۸ میلی‌متر جیوه است. اما به هر میزان که از عدد ۱۸ فاصله بگیرد، دچار استرس و فشار چشمی می‌شوید. در این عارضه درست مثل ناخنک چشم باید به دنبال راه درمان باشید.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس بخشنامه صادره، فروش هرگونه جزوه و لوح فشرده به دانش‌آموزان تحت عنوان تکالیف نوروزی ممنوع است.
معصومه نجفی پازوکی درخصوص تکالیف نوروزی دانش‌آموزان، گفت: در این زمینه فروش هرگونه جزوه و لوح فشرده به عنوان تکالیف نوروزی ممنوع است. بر این اساس، بخشنامه کرده‌ایم که ارائه پیک‌های نوروزی به این صورت ممنوع هستند.
در روز‌های اخیر شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی موجب افزایش قیمت آن‌ها تا میلیارد تومان هم شده در حالیکه این موضوع از اساس کذب است. و دو سال پیش نیز چنین شایعه‌ای در عربستان رواج پیدا کرده بود.
هستند کسانی که جیوه قرمز را محصول خفاش‌های خون‌آشام می‌دانند و به همین دلیل ویژگی‌هایش را، چون دراکولای مشهور می‌دانند. از سیر فرار می‌کند، در آینه دیده نمی‌شود و البته به سمت طلا کشیده می‌شود.
چرخ خیاطی چیزی ندارد که نیاز به استفاده از جیوه یا فلز قیمتی برای آن باشد. کل قدمت چرخ خیاطی ۱۳۵ تا ۱۴۰ سال است و قدمت آن خیلی زیاد نیست که بگوییم قدمتی و قدیمی است.
چرخ خیاطی در عربستان هم به خاطر جیوه قرمز ۵۰ هزار دلار شد؛ ماده‌ای اسرارآمیز که داعش به دنبال آن بود.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده که هر از چند گاهی با عنوانی، چون وجود در لانه خفاش یا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و مومیایی‌های مصر باستان منتشر می‌شود، اما نکته اصلی این است که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی بوده که هر از چند گاهی با عنوانی، چون وجود در لانه خفاش یا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی و مومیایی‌های مصر باستان منتشر می‌شود، اما نکته اصلی این است که چنین ماده‌ای اصلاً وجود خارجی ندارد.
رئیس جمهور تصریح کرد: امروز جلوه انسجام ملی، وحدت و یکپارچگی، حضور، حماسه، فریاد و حضور مردمی در هر کوی و برزن در صدها شهر و هزاران روستا است.
شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ خیاطی باشید تا به این گنج گرانبها برسید.
رئیس‌جمهور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به اینکه نماز در اندیشه، اخلاق و عمل اثربخش است، گفت: جلوه نماز در اصلاح نظام اداری و اقتصادی است.
مهدی جلوه می گوید به دنبال لژیونر شدن بوده اما این اتفاق در نهایت برایش رخ نداده است.
دکتر مظهری با اشاره به مضرات استفاده از غذا‌های کنسرو شده می‌گوید: پرطرفدارترین غذای کنسروی در میان خانواده‌های ایرانی کنسرو تن ماهی است. باید بدانید که استفاده مداوم از این کنسرو به علت دارا بودن مقدار زیاد جیوه بر روی عملکرد مغز تاثیرات بسیار منفی می‌گذارد.
محققان هشدار می‌دهند که هشدار‌های فعلی برای محدود کردن مصرف ماهی‌های سرشار از جیوه باعث سردرگمی می‌شود و مادران باردار را وادار می‌کند که به طور کامل از این غذا اجتناب کنند. این بدان معنی است که آن‌ها با محروم کردن کودکان از مواد مغذی کلیدی، مانند اسید‌های چرب با زنجیره بلند، ید، ویتامین D و سلنیوم، بیشتر به رشد کودک آسیب می‌رسانند.
نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: ما نباید در طرح مباحث خود، همه مسائل کشور را سیاه جلوه دهیم و به مردم ناامیدی تزریق کنیم.
سازمان اطلاعات سپاه از شناسایی باندی خبر داد که یک سوم جیوه مورد نیاز کارخانه پتروشیمی آبادان را به سرقت می‌بردند.
اهواز - شبکه سازمان یافته سرقت جیوه از پتروشیمی آبادان با چند هزار میلیارد ریال تخلف از سوی سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.
یک رژیم غذایی غنی از گیاه که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است با کمک به لاغری، به فشار خون شما کمک می‌کند که راه موثر دیگری برای کاهش فشار خون است. کلینیک مایو اشاره می‌کند که فشار خون شما احتمالا با کاهش هر کیلوگرم وزن حدود ۱ میلی متر جیوه کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ