تظاهرات‌کنندگان اسکاتلند شعارهایی مانند «پادشاه من نیست» سر داده‌اند و چارلز سوم و همسرش را هو کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک رسانه فرانسوی موعد نهایی سفر رسمی به تعویق افتاده پادشاه جدید انگلیس به فرانسه پس از خیزش اعتراضات سراسری علیه قانون بازنشستگی دولت ماکرون را فاش کرد.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه سفر خود به منطقه غرب آسیا، با پادشاه اردن در امان دیدار و گفت‌وگو کرد.
غیبت فرزند دوم پادشاه انگلیس روی بالکن در کنار او باعث شد تا همچنان اختلافات میان پاشاه انگلیس و فرزند دومش مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
هم‌زمان با تاجگذاری پادشاه انگلیس، هزاران نفر با تجمع در شهر لندن علیه نظام سلطنتی تظاهرات کردند، اما مقام ارشد حزب حاکم می‌گوید هر کس خاندان سلطنتی را دوست ندارد، از این کشور مهاجرت کند.
چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.
چارلز سوم با حضور در کلیسای وست‌مینستر در قلب لندن و انجام مراسم تاجگذاری رسما پادشاه انگلیس شد.
بخشی از ثروت چارلز، پادشاه انگلیس از مدیریت املاک سلطنتی دوک نشین کورنوال می‌آید که شامل ۱۳۰ هزار هکتار زمین، ۲۶۰ اراضی کشاورزی و املاکی در سراسر انگلستان و ولز است و شامل یک زمین کریکت در جنوب لندن هم می‌شود. این دوک نشین از قدیم توسط بزرگترین پسر شاه حاکم اداره می‌شود.
نشریه ساندی‌تایمز ثروت شخصی پادشاه جدید انگلیس را ۶۰درصد بیشتر از ملکه الیزابت برآورد کرد.
کاخ سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که تاجگذاری پادشاه جدید این کشور در ماه مه سال میلادی جاری به همراه تشریفات سنتی، برگزاری کنسرت در قلعه ویندزور، جشن‌های خیابانی و نورافشانی برگزار خواهد شد.
به‌رغم هشدار روسیه به غرب درباره تحریک اوکراین برای حمله به «کریمه»، انگلیس تعدادی بالگرد نظامی ویژه جنگ‌های دریایی به اوکراین تحویل داد.
وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور، بالگردهای انگلیسی موسوم به «پادشاه دریا» را دریافت کرده است.
چارلز سوم پادشاه فعلی انگلیس در ژانویه ۱۹۷۴ وارد نیروی دریایی شد و تا تا اواخر سال ۱۹۷۶ در آنجا خدمت کرد.
شهروند معترض انگلیسی پس از پرتاب تخم مرغ به سمت پادشاه این کشور دستگیر شد.
رونمایی انگلیس از سکه‌هایی با تصاویر پادشاه جدید
اگر چه اختیارات پادشاه و ملکه در بریتانیا در ظاهر تشریفاتی و نمادین تلقی می‌شود اما مصادیق پرشماری از سوءاستفاده آنان از قدرت برای اثرگذاری بر کشورهای دیگر و نیز افزایش ثروت به چشم می‌خورد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از نخستین روز کاری پادشاه انگلیس منتشر کردند که نشان می‌دهد رفتاری تحقیرآمیز با اطرافیانش دارد.
چارلز بلافاصله با مرگ مادرش الیزابت پادشاه انگلیس شد، اما آیین معرفی نامبرده به عنوان حاکم جدید از سوی شورای الحاق که از وزرای ارشد کابینه، قضات و رهبران کلیسای انگلیس تشکیل شده است جزو تشریفات به‌شمار می‌رود.
«چارلز سوم» به طور رسمی و در جریان مراسم «شورای الحاق» که در کاخ سنت‌جیمز برگزار شد، رسما به عنوان پادشاه انگلیس معرفی شد.
کارشناس و استاد دانشگاه روس معتقد است که به علت افزایش فشارهای اقتصادی و دگرگونی عرصه بین‌الملل، نهاد «تشریفاتی» سلطنت در انگلیس، کم‌کم ضرورت خود را از دست خواهد داد.
کارشناس و استاد دانشگاه روس معتقد است که به علت افزایش فشارهای اقتصادی و دگرگونی عرصه بین‌الملل، نهاد «تشریفاتی» سلطنت در انگلیس، کم‌کم ضرورت خود را از دست خواهد داد.
امروز وعده خدمت مادام‌العمر را به همه می‌دهم. او سخنرانی خود را در حالی که قاب عکس ملکه روی میزش بود، در مقابل دوربین‌های تلویزیون انجام داد.
شاهزاده چارلز که به تازگی به مقام پادشاهی در انگلستان رسیده طی دهه های اخیر، در سکوت و گاهی مخفیانه برای افزایش ثروت خود تلاش می کرده است.
پادشاه جدید انگلیس درحالی بر کرسی قدرت تکیه زده است که سابقه رشوه خواری و ارتباط با گروه تروریستی القاعده در پرونده اش به چشم می خورد.
پادشاه جدید انگلیس روز پنجشنبه پس از مرگ ملکه الیزابت، بیانیه ای را منتشر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ