چارلز سوم با حضور در کلیسای وست‌مینستر در قلب لندن و انجام مراسم تاجگذاری رسما پادشاه انگلیس شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مراسم گران قیمت تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا که با حواشی و اعتراضات شهروندان انگلیسی همراه بود به شیوه ای خاص توسط رسانه‌های خارجی پوشش داده شد.
روز گذشته چارلز سوم در ۷۴ سالگی رسما پادشاه بریتانیا شد. تصویری از دوران کودکی وی در کنار محمدرضا پهلوی در هنگام سفر به ایران را مشاهده کنید.
در مراسم رژه تاجگذاری چارلز سوم، یکی از نگهبانان کنترل اسب را از دست داد و به سمت جمعیت هجوم برد.
چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.
چارلز پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در سپتامبر پارسال، جانشین وی شد. او مسن‌ترین پادشاه انگلیس است که تاج پادشاهی ۳۶۰ ساله سن‌ادوارد را روی سر نهاده و بر تخت پادشاهی ساخته‌شده در قرن چهاردهم، جلوس می‌کند.
چاپ اسکناس‌های جدید با پرتره چارلز سوم آغاز شد
دو تن از مقامات کاخ سفید مدعی شدند که رئیس جمهور آمریکا احتمالا در مراسم تاجگذاری پادشاه انگلیس شرکت نخواهد کرد.
پادشاه انگلیس هفته گذشته به مسجدی در لندن سفر کرد، اما دوربین‌ها این بار نه چهره‌اش، بلکه سوراخ جورابش را نشانه گرفتند.
شاهزاده هری در کتاب‌اش اشاره می‌کند که چارلز سوم دوست دارد هنگام استحمام به "کتاب‌های داستان" گوش دهد. او پیش‌تر ضبط صوت و پس از آن دستگاه پخش کننده سی دی قابل حمل را با خود به حمام می‌برد.
تصویر توزیع شده از سوی بانک انگلیس در 19 دسامبر 2022 نشان دهنده طرح های اسکناس های جدید 5 و 10 و 20 و بانک مرکزی انگلیس گفته است تصویر پادشاه جدید در اسکناس ها قرار می گیرد بدون اینکه دیگر بخش های اسکناس ها تغییر کند.
مراسم روز بزرگداشت یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول با حضور چارلز سوم پادشاه انگلیس و اعضای خانواده سلطنتی در وایت هال لندن برگزار شد. روز بزرگداشت روزی است که در کشورهای اعضای اتحادیه کشورهای همسود (کامان ولس) از زمان پایان جنگ جهانی اول برای زنده نگه داشتن یاد سربازان کشته شده در هنگام انجام وظیفه در جنگ جهانی اول برگزار می‌شود. با پیروی از رسمی که جرج پنجم در سال ۱۹۱۹ بنیان گذاشت، بسیاری از کشورهای غیر عضو اتحادیه کشورهای همسود هم این روز را گرامی می‌دارند.
شاه چارلز سوم پادشاه انگلیس امروز در شهر «یورک» با پرتاب چند تخم‌ مرغ از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.
چارلز سوم رسما ریشی سوناک را به عنوان نخست‌وزیر انگلیس منصوب کرد.
مرگ ملکه الیزابت دوم در انگلیس، مساله تاریخی درون جامعه این کشور را در مورد تداوم نظام پادشاهی، دوباره مطرح و آشکار ساخت.
شاید یکی از قدیمی‌ترین پادشاهی‌های جهان در قرن بیست ویکم، سلطنت انگلستان باشد که از قرن دهم میلادی تا به امروز نهاد سلطنت در این کشور پابرجا بوده است.
چارلز سوم، پادشاه کنونی بریتانیا تنها عضو خانواده سلطنتی این کشور است که از زمان انقلاب تا کنون به ایران سفر کرده است. وی در بهمن ۱۳۸۲ و پس از وقوع زلزله بم به ایران رفت و ضمن حضور در مناطق زلزله زده با سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت ایران دیدار کرد. زلزله بم در سال ۱۳۸۲ به وقع پیوست و بیش از ۵۰ هزار کشته برجای گذاشت.
پرسش پیش رو این است که آیا چارلز سوم می‌تواند حمایت عمومی از خاندان سلطنتی را در سراسر بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع حفظ کند یا خیر.
پوتین پیش از این نیز در پیامی برای چارلز درگذشت ملکه را به وی تسلیت گفته بود.
شاه چارلز سوم روز جمعه، یک روز پس از درگذشت مادرش، در نخستین سخنرانی تلویزیونی خود به‌عنوان پادشاه با ملتی که سوگوار درگذشت ملکه الیزابت‌اند، سخن گفت.
«چارلز سوم» به طور رسمی و در جریان مراسم «شورای الحاق» که در کاخ سنت‌جیمز برگزار شد، رسما به عنوان پادشاه انگلیس معرفی شد.
کارشناس و استاد دانشگاه روس معتقد است که به علت افزایش فشارهای اقتصادی و دگرگونی عرصه بین‌الملل، نهاد «تشریفاتی» سلطنت در انگلیس، کم‌کم ضرورت خود را از دست خواهد داد.
کارشناس و استاد دانشگاه روس معتقد است که به علت افزایش فشارهای اقتصادی و دگرگونی عرصه بین‌الملل، نهاد «تشریفاتی» سلطنت در انگلیس، کم‌کم ضرورت خود را از دست خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مرگ الیزابت دوم را «ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر» توصیف کرد و به بریتانیایی‌ها تسلیت گفت.
پادشاه جدید انگلیس درحالی بر کرسی قدرت تکیه زده است که سابقه رشوه خواری و ارتباط با گروه تروریستی القاعده در پرونده اش به چشم می خورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ