وزرای دفاع ترکیه و یونان بر حل و فصل مسائل دو جانبه تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در بخشی از بیانیه ترکیه و عربستان آمده است که ریاض و آنکارا بر اهمیت پایبندی ایران به مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‏‏‌ای و همکاری شفاف با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید می‌کنند.
وزیر منابع آبی عراق بر زبان گفتگو و دیپلماسی با طرف ترکیه ای برای حل مشکل آب در عراق تاکید کرد.
این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که اردوغان در سالهای اخیر همواره بر لزوم پایین نگه داشتن نرخ بهره تاکید داشت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی همین سیاست را یکی از دلایل بی‌ارزش‌تر شدن پول ملی و افزایش نرخ تورم در ترکیه دانسته‌اند.
سرمربی تیم ملی فرنگی نوجوانان تاکید کرد که به واسطه حضور تیم‌های اروپایی در تورنمنت بین‌المللی ترکیه، سطح این رقابت‌ها از قهرمانی آسیا بالاتر بوده است.
امیرعبداللهیان و همتای ترکیه‌ای او در تماس تلفنی بر همکاری میان دو کشور بر اساس اراده و خواست رؤسای جمهور دو کشور تاکید کردند.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
وزیر خارجه سوریه با تاکید بر تقویت روابط با عربستان، اعلام کرد که روابط با ترکیه جز با عقب نشینی این کشور از خاک سوریه به حالت عادی برنخواهد گشت.
مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت دستیابی به تفاهمات حقیقی با ایران، ترکیه و سوریه درخصوص پرونده آب تاکید کرد.
وزیرخارجه ترکیه از عزم آنکارا برای تقویت و بهبود روابط با سوریه سخن گفت.
وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه بر لزوم ادامه مذاکرات چهارجانبه با هدف تحقق صلح و ثبات در سوریه تاکید کردند.
سرمربی رئال مادرید بعد از پیروزی تیمش مقابل اوساسونا تاکید کرد که رقابت قهرمانی لالیگا همچنان ادامه دارد.
امیر قطر که پس از وقوع زلزله شدید در جنوب ترکیه به این کشور سفر کرده است، گفت که روابط استراتژیک میان دو کشور را در دیدار با اردوغان مورد بحث و بررسی قرار داده است.
وزیران امور خارجه ترکیه و یونان بر عادی سازی روابط میان دو کشور تاکید کردند و گفتند که تلاش های طرفین در این زمینه ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار با وزیر تجارت ترکیه بر اهمیت هم افزایی میان آنکارا و کاراکاس تاکید کرد.
وزیر خارجه ترکیه امروز با تأکید بر اینکه «تاریخ دیدار اسد، پوتین و اردوغان هنوز مشخص نیست» در سخنانی به آتن هشدار داد: اجازه گسترش یونان در آب های سرزمینی دریای اژه را نخواهیم داد.
رئیس جمهور ترکیه در دیدار با هیئت روسی بر توسعه مناسبات دو جانبه با روسیه تاکید کرد.
معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت خروج نظامیان آمریکایی و ترکیه از خاک این کشور تاکید کرد.
ناتو تاکید کرد که سوئد و فنلاند باید با افزایش همکاری خود با ترکیه در زمینه مبارزه با گروه‌ های تروریستی، قوانین خود را تشدید کنند.
رئیس امارات و رئیس جمهور ترکیه امروز در تماسی تلفنی بر گسترش سرمایه گذاری متقابل، تجارت خارجی، همکاری در بخش‌ های انرژی، حمل و نقل، پروژه‌ های زیرساختی و صنایع دفاعی تاکید کردند.
وزیر نیرو گفت: میریت مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید مورد تاکید وزارت نیرو است به همین دلیل دنبال استفاده از ابزار روزآمد و جدیدترین فناوری ها هستیم.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست مجمع سازمان ملل متحد در نیویورک، یونان را متهم به برخورد نامناسب با پناهجویان و مهاجران در دریای اژه نمود. وی تاکید کرد که یونان با غرق کردن قایق‌های حامل پناهجویان دریای اژه را به گورستان پناهجویان مبدل می‌کند. اردوغان در جریان سخنرانی عکسی از اجساد کودکان جان باخته در دریای اژه نشان داد که گارد ساحلی یونان، قایق آنان را در آب غرق کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا تاکید کرد: یونان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی در سطح ترکیه نیست و با آنها گفتگویی نخواهیم داشت.
وزیر کشور در دیدار با مقام ارشد امنیتی ترکیه با تاکید بر تقویت روابط همه جانبه ایران و ترکیه گفت: مسائل دو کشور در چارچوب کارگروه مشترک دنبال می‌شود.
جنبش حماس با رد بیانیه منتسب به این جنبش مبنی بر حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و اسرائیل، بر موضع ثابت خود در مخالفت با تمام انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ