نخست وزیر عراق امروز در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با وی اعلام کرد که کشورش به نقش محوری خود در همگرایی میان کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروهای ائتلاف در سخنانی ادعا کرده است که آن‌ها با دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند و نقششان غیر رزمی است.
چه بر سر سازمان منافقین خواهد آمد؟ این سوالی است که بعد از برخورد پلیس ضد تروریست آلبانی با اعضای کمپ اشرف در ذهن‌ها نقش بسته است. عراق آن‌ها را از کشور خود بیرون کرد. باراک اوباما از دولت آلبانی خواست که به آن‌ها پناه دهد.
هبر جریان حکمت ملی عراق از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به عراق در جنگ با تروریسم و حمایت و پشتیبانی در این باره تشکر کرد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق بر محور بودن نقش‌آفرینی کشورهایی نظیر ایران در منطقه تاکید ورزید.
رهبر جریان حکمت ملی عراق به نقش مهم عراق در اجرای پروژه‌های ثبات‌آفرین در منطقه از جمله مذاکرات ایران و عربستان و برخی گفتگوهای دیگر اشاره کرد.
دفتر تحکیم وحدت در انحلال بسیج دانشجویی دانشگاه ها در زمان جنگ ایران و عراق نقش بسزایی داشت.
وزیر منابع طبیعی عراق با اشاره به اینکه بیشتر آب عراق از ترکیه تامین می شود اعلام کرد: دجله و فرات مثل قبل نیستند و امروزه تبدیل به دو کانال آبی شده اند که تحت کنترل سدهای ترکیه هستند.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به نقش مرجعیت در این کشور افزود: عراق با آگاهی مرجعیت توانست از چالش‌ها عبور کند.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خرسندی ایران از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات دوجانبه، مسائل مهم منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد.
نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر نقش کشورش در ثبات در منطقه تاکید کرد.
وزیر خارجه عربستان که به بغداد سفر کرده ست در نشست خبری با همتای عراقی خود از نقش مهم عراق در منطقه سخن گفت.
نمانیده مجلس سوریه از نقش رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی به کاروان کمک های غذایی و بهداشتی در مرز عراق و سوریه سخن گفت و تأکید کرد آمریکا با پوشش تجاوزات تل آویو، عامل اصلی این حمله است.
باید توجه داشت که عراق ۲۰۲۳ دیگر عراق دوران مبارزه با داعش (۲۰۱۴-۲۰۱۸) نیست. عراق جدید در پی بازگشت به نقش تاریخی و کلیدی خود در ژئوپلتیک منطقه است و در این مسیر کریدور عربی، اگر اهمیتی بیشتر از مناسبات با ایران برای آن‌ها نداشه باشد، کمتر هم نیست. تنها با تامل و دقت‌نظر در این واقعیات میدانی است که می‌توان داستان به کار بردن واژه خلیج عربی را به عنوان پدیده‌ای غیر عجیب و البته نادرست مورد ارزیابی قرار داد
رئیس ائتلاف فتح عراق گفت: ما نبرد دیگری پیش رو داریم که اهمیتش کمتر از مرحله گذشته نیست و آن، جنگ نرم است و باید در این نبرد هم نقش خود را ایفا کنیم.
رئیس جمهور عراق بر نقش حیاتی کشورش در منطقه تاکید کرد.
منابع عراقی اعلام کردند که بهره برداری از پالایشگاه کربلا منجر به کاهش واردات فرآورده های نفتی به ویژه سوخت بنزین تا ۷۰ درصد خواهد شد.
دو تیم سپاهان و النجف عراق در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه گله سپاهانی‌ها به پایان رسید
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق، اعلام کرد: ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در تحولات منطقه است و هیچگاه حمایت‌های خود را از روند‌ها و نهاد‌های سیاسی و قانونی این کشور دریغ نکرده است.
«عبدالله بن زاید» از نقش دولت عراق در آرام‌سازی اوضاع و مهار بحران اخیر در این کشور تمجید و قدردانی کرد.
رئیس ستاد کل ارتش عراق از نقش فرانسه در ایستادگی در کنار عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش تقدیر کرد.
یک تحلیلگر سیاسی ضمن تاکید بر نقش مرجعیت در شکست توطئه ها علیه عراق، تاکید کرد که این کشور هنوز وارد تونل تاریک نشده و شاهد کشمکش های سیاسی است.
ابلاغیه فرمانده سپاه ۲۳ روز قبل از آزادی خرمشهر صادر شد و دلیل آن نابرابری شدید امکانات انسانی و تجهیرات ما در مقایسه با عراق در جبهه خرمشهر بود که آقامحسن تلاش می‌کرد، همان حداقل امکانات موجود را به نحو احسن بازیابی، سازماندهی و به کارگیری کند و با ایجاد یک تحول، همه ظرفیت‌ها را به سوی هدف اصلی، یعنی آزادسازی خرمشهر هدایت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ