صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی والیبال چین با ترکیبی متفاوت پا به میدان قهرمانی آسیا گذاشته است.
لی هونگ فای از هنگ کنگ تنها داور زن بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ اولین قضاوت خود را در دیدار افتتاحیه انجام داد. روز شنبه تیم‌های ملی ژاپن و تایلند در ورزشگاه شش هزار نفری الغدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند که تیم ملی ژاپن با ارائه یک بازی زیبا و تماشاگرپسند سه بر صفر مقابل تایلند به پیروزی دست یافت. تیم ژاپن در این دیدار در سه ست متوالی و با نتایج ۲۵بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل تایلند به برتری رسید و نخستین پیروزی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد. جو مینگ از چین و لی هونگ فای از هنگ کنگ به‌عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ با حضور ۱۷تیم از امروز به میزبانی ایران در شهر ارومیه شروع شده و تا ۴شهریور ماه ادامه دارد.
مقام سابق سازمان ملل با اشاره به تداوم استعمارِ فرانسه و غرب در نیجر، بر این باور است که آفریقا می تواند به میدان جنگ و رقابت ژئوپلیتیکی غرب و آمریکا علیه روسیه و چین تبدیل شود.
فرجی‌راد در رابطه با اراده و رضایت تهران از حضور چین در خاورمیانه گفت: «ایران به‌صورت رسمی و شفاف اعلام کرده که سیاست خارجی ما، سیاست نگاه به شرق است و در عمل هم همین را شاهد هستیم؛ رابطه با آمریکا نداریم و رابطه با اروپا به حداقل رسیده و تیره شده است. زمانی که دولت اینگونه وارد سیاست نزدیکی به شرق شده است و بیشترین میزان نفت ما نیز از سوی چین خریداری می‌شود، طبیعتاً رضایت دارند که چینی‌ها نفوذ بالایی در منطقه داشته باشند تا آمریکا که پایگاه نظامی در منطقه دارد.»
صبح مروز، در پارکینگ زیرزمینی میدان شمالی ایستگاه راه‌آهن چونگ کینگ شمالی چین، یک تاکسی با عجله وارد پیاده‌رو شد و چندین نفر از رهگذران را له کرد.
نتایج یک نظرسنجی از جوانان ۱۸ کشور عربی، نشان می‌دهد محبوبیت کشور چین در میان آنها بیش از آمریکا است.
حضور اعضای آرژانتین در چین، با استقبال باورنکردنی علاقه مندان به تیم ملی این کشور و هواداران لیونل مسی همراه شده است.
تیم صربستان در دومین بازی خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها مقابل چین پیروز میدان شد.
چین دو ماهواره به فضا فرستاد که برای تحقیق و رصد میدان مغناطیسی زمین  به کار می روند. این ماهواره ها روز ۲۱ مارس و ساعت ۱۶ به وقت محلی از مقر پرتاب جیوکوان در صحرای گوبی به فضا پرتاب شدند.
یک شرکت چینی با توافق دولت صنعا قرار است در زمینه صنایع نفت یمن سرمایه گذاری کند.
گوو، یکی از ثروتمندترین افراد تایوان، با دارایی خالص حدود ۷ میلیارد دلار، در یک لحظه ژئوپلیتیکی پردردسر وارد معرکه می‌شود و پیشنهادش برای از بین بردن سایه رو به رشد درگیری نظامی، گفتگو با همسایه‌ی آن سوی تنگه تایوان است. اما روابط عمیق شخصی و تجاری او با چین می‌تواند او را به یک پیغام‌رسان ناقص تبدیل کند.
رنگ مشکی در برخی از قسمت‌های سپر جلو حذف شده و همرنگ با بدنه شده است. چند رنگ آبی و قرمز و مشکی در نمای جلویی، جذابیت بسیاری را ایجاد کرده‌اند. رنگ قرمز در پایین‌ترین قسمت خودرو در سراسر آن دیده می‌شود.
کین گانگ تاکید کرد، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، موضوع ابتکار عمل امنیتی جهانی را مطرح ساخته و چین معتقد است که کلید حل و فصل مساله اسرائیل-فلسطین در پایبندی به دیدگاه امنیت مشترک نهفته است.
تیم ملی تکواندو بانوان با ۵ تکواندوکار در رقابتهای گرنداسلم چین به میدان می رود.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
امروز مطالبی همچون قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی می‌شود، موافقت با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ارزآوری ۱۷۲ میلیون دلاری طلای سرخ، بورس در چاله خودرو!، بازار نفت در انتظار سیگنال چین، بورس چه زمانی صعودی می‌شود؟، واردات ارز به هر میزان از مالیات معاف شد؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
طبق گزارش بلومبرگ که براساس گفته‌های یکی از منابع نزدیک به بایدو تهیه شده است، بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT را معرفی کند و در ابتدای کار، از آن در موتور جستجوی خود استفاده خواهد کرد. این ابزار که هنوز نام آن مشخص نشده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا مانند پلتفرم محبوب OpenAI نتایج جستجو خود را به سبک مکالمه دریافت کنند.
در آغاز سال ۲۰۲۳، عوامل متعددی شامل نگرانی‌های عرضه و تقاضا، سیاست پولی انقباضی در سراسر جهان، انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و رکود احتمالی و بازگشایی چین و خروج این کشور از قرنطینه کرونا، در روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تاثیر خواهند گذاشت.
یک اندیشکده جنگ‌طلب آمریکایی مدعی است که با شبیه‌سازی مشخص شده که در صورت وقوع درگیری نظامی تایوان و چین در سال ۲۰۲۶، این جزیره خودمختار می‌تواند پیروز از جنگ خارج شود.
اکثر جوانانی که در سال جاری علیه محدودیت‌های کووید اعتراض کردند از آن اعتراض مرگبار بیش از ۳۰ سال پیش خاطره‌ای در ذهن ندارند و یا اصلا در آن زمان متولد نشده بودند و هیچ تصویری از اعتراض در میدان تیان آنمن که توسط رژیم در اخبار و گزارش‌ها سانسور شده در ذهن نداشته‌اند. به نوعی، خطرناک‌ترین شوک برای شی می‌تواند بیداری سیاسی بسیاری از ذهن‌های جوان و تحصیل کرده باشد که آماده هستند به طور علنی علیه او ظاهر شوند.
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که نگرانی‌ها نسبت به مصرف کمتر سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و تنزل برآورد اوپک از میزان رشد تقاضای جهانی، کاهش پیدا کرد.
خبرنگار اسپوتنیک در چین گزارش کرد، هیچ نشانه‌ای از تنش در پکن دیده نشده است. مردم در سراسر شهر از جمله میدان تیان‌آن‌من زندگی عادی خود را دارند.
آنچه فیلسوفان سیاسی غرب تحت عنوان دموکراسی معنی کردند، تولید یک «ما» است که تمدن خود را بر آن بنا نهند. اکنون یک «ما»‌در غرب حاکم است که پیچ و مهره‌های آن را سیاستمداران در میدان رقابت شُل کرده‌اند. این «ما» در حال ضعف، پیری و فرتوتی است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ