در قرارداد بین ایران و چین تا ۸۰ درصد از پروژه توسط پیمانکاران و مهندسان ایرانی استفاده خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ساوه- وزیر کشور گفت: مشارکت بسیار خوب متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس برای ثبت نام نشان می‌دهد که یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری را در پیش خواهیم داشت.
قجری گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۸ مجمع برخط برگزار شده است و بیش از ۱۰ هزار سهامداران توانسته اند از ابتدای سال به شکل برخط در مجامع شرکت کنند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید در تامین اتوبوس برای تردد در شهرهای جدید خبر داد.
معاون عملیات سازمان امدادونجات با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور، از حضور ۱۷۷۸ تیم عملیاتی و امدادی در این مراسم خبر داد.
ژورانگ در مدت حضور خود در مریخ یک عکس سلفی گرفت و تصاویری را از سطح سیاره ثبت کرد. مریخ‌نورد همچنین صدای باد مریخ را ضبط کرد و در آزمایش‌هایی برای بازپخش اطلاعات بین آژانس فضایی اروپا و سازمان فضایی ملی چین مشارکت داشت.
گزارش‌ جدید بانک جهانی حاکی از آن است که کشورهای عضو بریکس از کشورهای عضو گروه جی هفت، در میزان مشارکت در رشد اقتصادی جهان پیشی گرفته‌اند.
وزیر دفاع ضمن تبریک برای انتصاب ژنرال «لی شانگ فو» به عنوان وزیر دفاع جمهوری خلق چین، برنامه جامع مشارکت راهبردی را فرصت مهم و مغتنم برای تقویت همکاری‌های دفاعی تهران و پکن دانست.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
صرامی گفت: سیاست چین به گونه‌ای است که تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌چیند. در همین زمینه پکن در حال افزایش همکاری‌های خود با کشورهای عربی نظیر عربستان، عراق و کویت است. قطعاً در این تقسیم‌‌بندی سهم کمتری برای مشارک با ایران در نظر دارد. زیرا تحریم‌ها باعث شده امنیت سرمایه‌گذاری در کشور از بین برود.
سید مرتضی ناصریان با اشاره به کریدورهای ترانزیتی در ایران و همسو با ابتکار یک کمربند و یک جاده ، بر ظرفیت کشور چین برای مشارکت و همکاری در تکمیل کریدورهای ریلی تاکید کرد.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز سه شنبه در دیدار با سید ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود به صراحت تاکید کرد: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه‌ای و بین المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل ناپذیر حفظ خواهد کرد و به مشارکت سازنده در مسیر از سرگیری مذاکرات توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.
رئیسی با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تاکید کرد.
رئیس‌جمهور سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به چین نوشت: ایران و چین مصمم به اجرای کامل برنامه مشارکت جامع راهبردی هستند.
وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید مشارکت راهبردی ایران و چین را در جهت حصول به پیشرفت جدید سوق دهیم.
بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و هم چنین هیاهوی سفر شی به عربستان سعودی، لزوماً تغییر در سیاست چین را نشان نمی‌دهد. آن سفر در شدیدترین حالت خود راهی برای مشارکت بوده با هدف ایجاد توازنه مثبت، تا روابط دوجانبه‌ای را به نفع چین ایجاد کند.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تأکید کرد: روابط چین و ایران به‌طور سنتی دوستانه است و انتخاب مشترک چین و ایران برای تحکیم و توسعه مشارکت راهبردی جامع چین و ایران است. طرف چینی مایل به تقویت ارتباطات و هماهنگی با طرف ایرانی برای تداوم و ارتقاء پیشرفت جدید در روابط دوجانبه است.
عربستان در طول سه روز اخیر شاهد حضور رئیس جمهور چین در ریاض و مشارکت وی در اجلاس مشترک با سران کشور‌های عربی بود. در جریان این حضور، توافقنامه راهبردی و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی زیادی بین ریاض و پکن به امضا رسید.
احمد زیدآبادی نوشت: چنانچه دولت چین راه مشارکت سیاسی را در ادارۀ امور کشور نگشاید، چه‌بسا با بی‌ثباتی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شود.
زیدآبادی نوشت: شی‌جین‌پینگ، رئیس‌جمهور کنونی چین، حتی برخلاف برخی از پیشینیان خود، از مشارکت کادرهای حزب کمونیست در روند تصمیم‌گیری‌های کلانِ کشور کاسته و با ارتقای نقش شخصی خود در نظام سیاسی، رؤیای حکومتی مادام‌العمر در چین را در سر می‌پروراند.
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نشست کشورهای عربی و چین در عربستان شرکت خواهد کرد.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای روس خود در اندونزی ضمن حمایت از نقش روسیه در گروه ۲۰ تأکید کرد هیچ کس حق ندارد مسکو را از مشارکت در سازمان‌های چند جانبه محروم کند.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری چین به «شی جین پینگ» تصریح کرد: تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی ایران و چین، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل ارائه می‌کند.
رئیس جمهور در پیامی با تبریک دوره جدید ریاست جمهوری چین به شی جین پینگ تصریح کرد: تحقق اهداف مشارکت جامع راهبردی دو کشور، الگویی از گسترش همه‌جانبه روابط بر مبنای منافع و احترام متقابل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ