ژورانگ در مدت حضور خود در مریخ یک عکس سلفی گرفت و تصاویری را از سطح سیاره ثبت کرد. مریخ‌نورد همچنین صدای باد مریخ را ضبط کرد و در آزمایش‌هایی برای بازپخش اطلاعات بین آژانس فضایی اروپا و سازمان فضایی ملی چین مشارکت داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مریخ‌نورد کنجکاوی ناسا موفق به کشف شواهدی از چرخه‌های تر-خشک در مریخ شده است که می‌توانسته میزبان مناسبی برای شکل‌گیری حیات باشد.
مریخ‌نورد شش‌چرخه استقامت در نمونه‌برداری از مریخ، از یک رودخانه باستانی کمک گرفته است.
مریخ‌نورد «ژورونگ» در تپه‌های شنی این سیاره الگو‌هایی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوای آن به ۴۰۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد.
مریخ‌نورد «کنجکاوی» نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی «سنگ تخم‌مرغی» شکلی را که به «توپ گلف» نیز شهرت دارد، پیدا کرد. این مریخ نورد پیش از این در سال ۲۰۱۴ بقایای شهاب‌سنگ دیگری را کشف کرده بود که اعضای تیم ماموریت نامش را «لبنان» گذاشتند.
مریخ‌نورد کنجکاوی از زمان فرودش در ماه اوت سال ۲۰۱۲، تعدادی سنگ فضایی را در مریخ کشف کرده است، از جمله سنگی فلزی به نام کاکائو (Cacao) که در ماه فوریه سال جاری کشف شد.
مریخ‌نورد ژورانگ (Zhurong) چین شواهدی را شناسایی کرده که نشان می‌دهند احتمالاً تا همین ۴۰۰٬۰۰۰ سال قبل تلماسه‌های مریخ دچار یخبندان سراسری می‌شدند.
مقامات ناسا می‌گویند شکل عجیب سنگ‌های مریخ مانند این نمونه معمولا به دلیل چکیدن آب در این منطقه در میلیارد‌ها سال پیش است؛ یعنی زمانی که سیاره سرخ بسیار مرطوب‌تر بود.
نبوغ طی پنجاه و یکمین پرواز خود که از ارتفاع ۱۲ متری بالای سطح مریخ انجام شد، از مریخ‌نورد «استقامت» (Perseverance) عکس گرفت. در پس‌زمینه این عکس، استقامت را می‌توان بدون حرکت در خاک سرخ سیاره مشاهده کرد که در میان سنگ‌های بزرگ پراکنده در چشم‌انداز سیاره سرخ، تقریبا قابل تشخیص نیست.
ماموریت اصلی مریخ‌نورد کنجکاوی جمع‌آوری داده‌ها و تعیین اینکه آیا سیاره سرخ تا به حال برای حیات میکرو باکتریایی بسیار کوچک قابل سکونت بوده یا خیر، است.
مریخ‌نورد «استقامت» ناسا شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سنگ «Berea» از سطح سیاره سرخ کرده است.
تصویر جدید ابری که روز ۲۳ مارس توسط «آزمایشگاه پیش‌رانش جت» (JPL) ناسا منتشر شد، با یکی از دوربین‌های مریخ‌نورد استقامت درست پیش از طلوع خورشید در ۱۸ مارس گرفته شده است. این هفتصدوسی‌وهشتمین روز مریخی ماموریت استقامت بود.
جیا یانگ، معاون طراح ارشد ماموریت تیان‌ون-۱ در سپتامبر ۲۰۲۲ به خبرنگاران گفت: ژرونگ زمانی که دو شرط برآورده شود، به طور مستقل از خواب بیدار می‌شود و آن دمایی بیش از ۵ درجه فارنهایت (من‌های ۱۵ درجه سانتیگراد) و تولید انرژی بیشتر از ۱۴۰ وات است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ