دامغان_ رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی بابیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی به روش سنتی آسان نیست، گفت: برای حفاظت بهتر نیازمند شرکت های دانش بنیان و فناوری های جدید هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور گفت: برآورد اولیه از آسیب دیدن حدود ۳۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس در آتش‌سوزی حکایت دارد، اما برای بررسی دقیق‌تر مساحت تحت تاثیر از حریق باید تا خاموش شدن کامل آتش صبر کنیم.
اصفهان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۳۷ هکتار از مراتع استان طی چهار ماه ابتدای امسال بر اثر بی احتیاطی در آتش سوخت.
رشت- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از مجروح شدن ۲ نفر از مأمورین این یگان در حین مأموریت خبر داد و گفت: ۴ نفر از قاچاقچیان چوب پس از مجروح کردن ماموران متواری شدند.
توانمندسازی و توجه به نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی موجب می شود آنها چشم انداز و سیاست ها و ماموریت های کلان کشور را درک کنند.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در ستاد و استان‌ها با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی گفت: هدف سامانه مدیریت زمین انجام امور به شکل هوشمند بدون دخالت فرد است تا امضاهای طلایی و رانت های موجود در حوزه زمین خواری حذف شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دور فعلی مدیریت سازمان ملی حفاظت محیط زیست ابلاغ شده تمام کارخانه‌های صنعتی دارای بیش از۵۰ نیروی کار ملزم به استخدام یک فارغ تحصیل رشته منابع طبیعی هستند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جامعه باید به این سمت هدایت شود که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تضمین کننده امنیت غذایی است.
اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۲۵ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی در شهرستان چادگان با حکم قضایی از ید متصرفان خارج شد.
قوچان ـ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان رضوی گفت:برگزاری مانورهای اطفا حریق کاهش چشمگیری در حریق مراتع داشته به طوری در سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۶۱ درصدی حریق نسبت به سال قبل آن بوده ایم.
اصفهان- کارشناس حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: تاکنون ملخ مراکشی در این استان مشاهده نشده است اما گزارش‌هایی از هجوم ملخ‌های بومی با پراکنش کم در برخی مناطق داشتیم.
رئیس قوه قضاییه وزیر دادگستری را مکلف کرد تمامی لوایح معطل مانده در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی و منابع طبیعی در دولت و مجلس را احصاء و پیگیری کند.
رییس سازمان منابع طبیعی نسبت به پیشگیری حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و از یگان حفاظت منابع طبیعی خواست، تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق را در دستورکار قرار دهند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی ارائه داد.
اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان گفت: یکی از معضلات کنونی در عرصه‌های طبیعی استان بوته‌کنی گیاهان خوراکی و دارویی است که اقدام بی رویه برخی افراد گیاهان را نابود کرده است.
اصفهان- معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: بخش زیادی از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی طی ۷۰ سال اخیر از بین رفته‌اند و ادامه این روند در آینده قابل جبران نخواهد بود.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سرپرست دفتر حفاظت و حمایت، سرپرست دفتر ممیزی و حدنگاری و چند تن از مشاوران این سازمان را منصوب کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای نجات از مشکلات مربوط به منابع طبیعی کشور باید سازمان منابع طبیعی از زیر مجموعه وزارت کشاورزی آزاد و به همراه سازمان محیط زیست تبدیل به وزارتخانه شود.
رییس سازمان ملی حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باید از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی خارج شده و تبدیل به یک وزارتخانه شود.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی، شناسایی و توقف تغییر کاربری غیرمجاز در منابع طبیعی موردتوجه قرار گیرد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در مدیریت منابع طبیعی تابع نظرات کارشناسی و خرد جمعی هستیم.
مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از وقوع ۳۰ سانتی متر فرونشست خاک در سال خبر داد.
اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کشف و ضبط ۷۷ تن چوب و ۱۲ تن زغال بلوط قاچاق در ۹ ماهه سال جاری خبرداد.‌
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در صورتی که کشور با سرعت کنونی به سمت خشکسالی حرکت کند، ایران در سال ۲۰۴۰ جزو ۱۹ کشور خشک دنیا خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ