رییس سازمان ملی حفاظت محیط زیست کشور گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باید از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی خارج شده و تبدیل به یک وزارتخانه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این کارشناس‌ارشد آمایش سرزمین معتقد است، گرچه وقف برای همه ایرانیان قابل احترام است، اما باید قانون در موضوع جنگل‌ها و مراتع اجرا شود: «جنگل‌ها و مراتع براساس قانون، وقف‌ناپذیرند. ما موردی داریم که ۴۰۰ هکتار را دونفر به‌شکل موقوفه خاص اجاره کرده‌اند. چرا باید اینطور باشد؟ این‌ها سرمایه‌های یک ملت است. همانطور که در متن رأی پرونده آق‌مشهد آمده، جنگل‌ها و مراتع مشمول، قابل وقف نیست. سازمان منابع‌طبیعی باید این رأی را زنده نگه دارد و در کارگروه مشترک، به دور از سیاست، جنگل‌ها و مراتع را از وقف خارج کند.»
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه علم و دانش در بخش‌های مختلف تعیین کننده است، گفت: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گیلان باید به سمت دانش محوری حرکت کند.
بنا بر برنامه هفتم توسعه در صورت دعاوی مطروح در محاکم قضایی علیه دو سازمان منابع طبیعی و محیط زیست هیاتی حداقل با ۳ کارشناس از دادگستری و به طور رایگان باید به موضوع رسیدگی شود.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تشکیل ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در ستاد و استان‌ها با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد.
معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی کشور جامع‌نگری در حوزه های آبخیز را موضوعی مهم و اساسی برشمرد و گفت: در مسائل مربوط به حوزه‌های آبخیزداری برای حفظ آب و خاک کشور باید دیدگاه جامع نگر داشته باشیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جامعه باید به این سمت هدایت شود که حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تضمین کننده امنیت غذایی است.
رشت- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر برقراری امنیت زیستی تاکید کرد و گفت: مدیریت منابع طبیعی مردمی سازی می‌شود.
رییس سازمان منابع طبیعی نسبت به پیشگیری حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و از یگان حفاظت منابع طبیعی خواست، تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق را در دستورکار قرار دهند.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: احیا زمین های بایر به طور متوسط حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار در هکتار نیاز دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام ادغام سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی ارائه داد.
معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اگر قرار است برنامه های احیا خاک های تخریب شده درست پیش برود سالانه باید حداقل یک میلیون هکتار بیابان احیا شود.
رییس سازمان منابع طبیعی ایران گفت: ایران به ۱۶ میلیون متر مکعب چوب نیاز دارد که فقط ۵.۵ تا ۶ میلیون متر مکعب آن در داخل تولید می شود و باقی باید از طریق واردات تامین شود.
سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور و معاونت تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور سرپرست دفتر حفاظت و حمایت، سرپرست دفتر ممیزی و حدنگاری و چند تن از مشاوران این سازمان را منصوب کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای نجات از مشکلات مربوط به منابع طبیعی کشور باید سازمان منابع طبیعی از زیر مجموعه وزارت کشاورزی آزاد و به همراه سازمان محیط زیست تبدیل به وزارتخانه شود.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای هوشمندسازی، شناسایی و توقف تغییر کاربری غیرمجاز در منابع طبیعی موردتوجه قرار گیرد.
سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوزهای زمین و مدیریت و پایش بهینه اراضی خبر داد.
اصفهان- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: براساس آزمون استخدامی ۸۶۰ نفر طی ماه‌های آینده وارد بدنه این سازمان خواهند شد.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امروز با چالش های مختلف زیست محیطی مواجه هستیم و برای برون رفت از این چالش ها باید در حوزه افزایش پوشش گیاهی اقدام جهادی داشته باشیم.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از کاشت و تولید یک میلیارد اصله نهال در کشور خبر داد و گفت: این مهم با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با جدیت دنبال می شود.
اراک- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از سطح کشور باید تحت اقدامات آبخیزداری قرار گیرد که از این میزان ۹۲ میلیون هکتار مانده است.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح های و پروژه های بر مولد سازی دارایی ها تأکید کرد.
اندیشکده ایتان در نامه ای به رئیس سازمان اداری و استخدامی ادغام سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی را غیرکارشناسی و تهدیدی برای امنیت غذایی کشور دانست.
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر حفظ پوشش گیاهی و حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در صورتی که کشور با سرعت کنونی به سمت خشکسالی حرکت کند، ایران در سال ۲۰۴۰ جزو ۱۹ کشور خشک دنیا خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ