جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت قرآن مجید در سوئد را محکوم کرد و آن را رویدادی از جنس دیگر رخدادهای معمول ندانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از سوئد این بار در دانمارک، یک گروه افراطی پرچم عراق و قرآن کریم را به آتش زدند. در پی این اهانت، معترضان عراقی با تجمع در اطراف منطقه سبز بغداد خواستار اخراج سفیر دانمارک از عراق شدند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به تماس تلفنی وزیر امور خارجه سوئد گفت: در واقع هتک حرمت قرآن کریم، خشونتی آشکار علیه مسلمانان به شمار می‌رود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام به هتک حرمت قرآن در سوئد محکوم است و دیگر نباید در آینده شاهد این اقدامات باشیم.
مسلمانان پاکستان امروز تظاهرات گسترده‌ای را در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد برگزار کردند.
عضو کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو در نامه‌ای به دبیرکل این اتحادیه، خواستار بررسی ویژه «هتک حرمت قرآن در سوئد» و «تجاوزات صهیونسیت‌ها به جنین» در اولین نشست اتحادیه بین‌المجالس شد.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
آن‌گونه که در بیانیه سازمان ملل آمده «نماینده عالی بر اهمیت حمایت از آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی بشر تاکید کرد. وی در عین حال تاکید می‌کند که هتک حرمت به کتب مقدس و اماکن مذهبی و همچنین نماد‌های مذهبی غیرقابل قبول است و می‌تواند به تحریک خشونت منجر شود.»
سازمان ملل اعلام کرد هتک حرمت قرآن مجید در سوئد، اقدامی ناپسند و بی‌احترامی به مسلمانانی است که هم‌اکنون عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.
وزارت خارجه سوئد با ارسال پیامی برای سفارت عراق در استکهلم از حادثه اخیر در زمینه به آتش کشیدن قرآن کریم، عمیقا ابراز تاسف کرد.
تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت سوئد در تهران و ابراز انزجار نسبت به هتک حرمتِ قرآن کریم در این کشور را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
کاردار سفارت سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور، توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
وزیر امور خارجه اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌ کریم از سوی سوئد را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است.
سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی در یک رشته توییت نوشته است که اجازه دادن به چنین عملکردی تحت نام آزادی بیان از سوی مقام‌های سوئدی قابل نکوهش است و این اقدام، توهین به این دین مقدس اسلام و پیروان آن می‌باشد.
نتایج نظرسنجی انجام شده در سوئد آشکارا نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور خواستار ممنوعیت هتک حرمت به قرآن کریم و دیگر کتب مقدس هستند.
وزیر امور خارجه مجارستان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را اقدامی غیرقابل قبول دانست.
رهبر شیعیان بحرین اقدام دولت سوئد مبنی بر حمایت از به آتش کشیدن قرآن کریم را محکوم کرد.
روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی «استرام کرس» یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، آن هم پس از آنکه مجوز انجام این کار توهین آمیز را از مقام‌های سوئدی گرفت. او از ائتلاف ناتو و ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی‌اش انتقاد کرد و تصویری توهین آمیز به پیامبر (ص) را نشان داد. این اقدام توهین آمیز او با موجی از اعتراضات و واکنش‌های مختلف جهانی مخصوصا واکنش کشور‌های اسلامی روبه‌رو شد.
وزیر امور خارجه در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گفت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی تبدیل شود.
نخست وزیر سوئد هتک حرمت «قرآن» در استکهلم را محکوم کرد و آن را اقدامی «شدیدا گستاخانه» خواند.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.
وزیر امور خارجه سوئد به انتقادات گسترده از هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان در این کشور واکنش نشان داد.
وزارت امور خارجه اردن تعرض به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و این اقدام را موجب دامن زدن به نفرت پراکنی و خشونت دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ