وزیر امور خارجه مجارستان هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را اقدامی غیرقابل قبول دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیسی به اظهارات اخیر وزیر خارجه اسبق انگلیس مبنی بر اعتراف به دست داشتن کشورش در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه چنین اظهاراتی پیام حمایت از اغتشاشات و اغتشاشگران است، خطاب به وزیر خارجه اسبق انگلیس و سایر دولتمردان این کشور، گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود شما هرگز جرأت چنین خیانتی نداشتید.
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
وزیرخارجه طالبان در سخنانی اعلام کرد که دوره اعتراض و تبلیغات علیه طالبان تمام شده و جهان به فکر تعامل است.
صبح امروز سفیر فدراسیون روسیه از سوی علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیر کل خلیج فارس به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به مطالب مندرج در بیانیه پایانی ششمین دور گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به سفیر روسیه در کشورمان ابلاغ شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اعتراف معاون وزیر دفاع اوکراین به انفجار پل کریمه هشدار داد که «رژیم کی‌یف» می‌خواهد نیروگاه اتمی زاپروژیا را منفجر کند.
دولت طالبان به اظهارات وزیر دفاع روسیه مبنی بر این‌که گروه‌های مسلح در افغانستان امنیت این کشور و منطقه را به «خطر می‌اندازند»، واکنش نشان داد.
«آنالنا باربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت که تایید حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» قابل قبول نیست. وی مدعی شد که روند دادرسی جمشید شارمهد هرگز عادلانه نبوده است. وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت که برلین از ایران می‌خواهد که فورا این قضاوت را لغو کند.
«سان ویدونگ» معاون وزیر خارجه چین امروز از احضار سفیر کره جنوبی در این کشور به دلیل اعتراض به موضع گیری رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص جزیره تایوان خبر داد.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: مقامات آمریکا به این موضوع که در انفجارهای خط لوله نورد استریم دست داشته اند، اعتراف کردند.
وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که همچنان بر سر مضمون کلی کلامش مبنی بر اینکه قاره اروپا باید در حمایت از اوکراین متحد باشد، می‌ایستد.
مردم سودان در اعتراض به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کشورشان و تصمیم مقامات خارطوم برای عادی سازی روابط با تل آویو تظاهرات کردند.
فلسطینی ها در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا به منطقه تجمع اعتراضی برگزار کردند.
وزارت خارجه اردن از احضار سفیر رژیم اشغالگر قدس در اعتراض به تعرض وزیر امنیت داخلی این رژیم به مسجد الاقصی خبر داد.
آنتونیو تایانی، وزیر خارجه ایتالیا روز چهارشنبه گفت که برای ابراز مراتب اعتراض کشورش به «نقض حقوق اساسی و آزادی‌ها» در ایران سفیر این کشور در رم را احضار می‌کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدار امروز(شنبه) سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید و تاکید شد جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزء لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.
سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، قبل از اینکه دشمنان بخواهند سرزمین‌ها را اشغال کنند، ذهن‌ها را اشغال می‌کنند. این کار را هم با روش‌های هنرمندانه‌ای انجام می‌دهند؛ در همین اغتشاشات بدون هیچ محدودیتی هزینه‌هایی می‌شد، در اعترافات بود که دشمنان قیمت می‌دادند، مثلاً شعارنویسی سه میلیون تومان یا شعار شبانه دو میلیون تومان. حمله به مأمور ۵۰ میلیون تومان یا کشتن مأمور برای افراد شرایط پناهندگی یا فرصت خدمات قابل توجهی را در خارج از کشور فراهم می‌کرد. مشوق‌ها و مسائل پیشنهادی داده می‌شود تا افراد را تهییج و تحریک کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود با اشاره به وارد شدن سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی به کشور گفت: ۷۶ مرکز تروریستی در اقلیم کردستان فعال شدند.
وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه فرانسه به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند. مردم ایران فهیم هستند. بین اعتراض، اخلال و آشوب تفاوت وجود دارد. ما در ایران به مطالبات مردم توجه می‌کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: ایران جایی نیست که کسی بتواند کودتا یا انقلاب رنگین کند. مردم ایران فهیم هستند. بین اعتراض، اخلال و آشوب تفاوت وجود دارد.
امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.
منابع دیپلماتیک در مغرب اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور دیدار با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در اعتراض به سخنان وی درباره صحرای غربی لغو کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان، رفتار سرمربی استقلال با تیم امدادی حاضر در ورزشگاه انزلی را خارج از عرف دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ