رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به عملکرد مثبت دولت سیزدهم در زمینه دیپلماسی اقتصادی گفت: اقدامات دولت فرصت‌های جدید را فراهم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
رییس مجلس بر نقش‌آفرینی دیپلماسی پارلمانی ایران و ویتنام برای تسهیل در صدور روادید، توسعه روابط اقتصادی، افزایش سطح تبادلات تجاری و همکاری‌های بانکی، دانشگاهی و گردشگری تاکید کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می‌تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.
نشست باکو آخرین نشست دوره‌ای به ریاست جمهوری آذربایجان بود و فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان و دستگاه دیپلماسی فعال آن بود تا از همه ظرفیت‌های اجلاس جنبش عدم تعهد نهایت استفاده را داشته باشد.
سفارت مکزیک در ایران از طریق دیپلماسی فرهنگی خود به دنبال توسعه درک و توجه به عناصری است که دو کشور را به هم نزدیک می‌کند.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
نمایندگان مردم در مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن تأکید بر توسعه دیپلماسی اقتصادی و پارلمانی در نشست مشترک با سفرا به استماع گزارش عملکرد آنها پرداختند.
معاون اول رئیس جمهور دیپلماسی فعال و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان را نقطه قوت دولت سیزدهم خواند و گفت: ارتقا روابط اقتصادی پشتوانه روابط سیاسی ما با دنیاستم.
سخنگوی دولت نوشت: شرکت وزیر اقتصاد در اجلاس بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور در عربستان و رایزنی‌های صورت گرفته در حاشیه این اجلاس، گام دیگری در تقویت دیپلماسی اقتصادی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در مسقط با علی نجفی سفیر کشورمان در عمان و دیگر اعضای این سفارتخانه دیدار و گفتگو کرد.
اگر رجب طیب اردوغان دوباره انتخاب شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که استراتژی گسترش اتحاد‌های منطقه‌ای موجود ادامه خواهد داشت. تلاش‌ها برای یافتن زمینه‌های مشترک با سوریه ممکن است در این مرحله تشدید شود. ترکیه اردوغانی عضو ناتو روابط خود را با روسیه در زمینه اقتصادی عمیق‌تر می‌کند، روابط خود را در زمینه نظامی و نیز در زمینه استراتژیک توسعه می‌دهد. علاوه بر این ترکیه توانسته به عنوان یک بازیگر مهم منطقه‌ای در جنگ ۲۰۰۸ روسیه و گرجستان و درنهایت جنگ روسیه و اوکراین ایفای نقش کند.
در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها تبادل نظر کردند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تعداد پرشمار پژوهشگران ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: می‌توان از این ظرفیت جهت توسعه فعالیت‌های بین‌المللی بهره برداری کرد.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس بر عملکرد مطلوب دولت در حوزه دیپلماسی کشورهای همسایه و ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه شهر آبادان تاکید کرد.
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو می‌نویسد: «دیپلماسی آب از دو منظر حائز اهمیت است؛ نخست آنکه، اغلب بحران‌های آبی معضلاتی فراملی هستند و برون‌رفت از آن‌ها نیز نیاز به عزمی فراملی و همکاری کشور‌ها در قالب کنوانسیون‌های مشترک و چندجانبه دارد و دیگر آنکه سازوکار‌های بین‌المللی درخصوص بحران‌های آبی باید براساس توجه به حق توسعه همه ذی‌نفعان و نیز اصل مسئولیت مشترک و متفاوت کشور‌ها تنظیم شود تا بتواند به توافقات جامع مبتنی بر مکانیزم‌های اقتصادی نزدیک‌تر شود.»
اهواز - وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه دیپلماسی آموزشی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه دیپلماسی دریایی و همکاری با نیروهای دریایی کشورهای همسایه و دوست را همواره مدنظر قرار داده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌ایم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کمیته ملی توسعه پایدار گفت: باید در مجامع جهانی حضور جدی‌تری داشته باشیم.
اداره کل دیپلماسی عمومی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد:مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی باهدف فضاسازی های رسانه صورت گرفته است.
لاپید در توییتی نوشت که وی خواستار توسعه روابط دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری میان رژیم صهیونیستی و ترکیه شده است.
امیرعبداللهیان گفت: ما مذاکره را برای مذاکره نخواستیم بلکه برای دستیابی به نتیجه رضایت بخش و ملموس می‌خواهیم. جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش متین، قوی و فعال دیپلماتیک برای لغو تحریم‌های غیرقانونی، همزمان برنامه مؤثری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در راستای توسعه پایدار سیاسی و اقتصادی در اختیار دارد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری اولین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور بولیوی در راستای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، خبر داد.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد نشست «دیپلماسی نوآوری با رویکرد اقتصادی» با هدف بررسی سازوکارهای صادارت محصولات دانش بنیان برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ