امیرعبداللهیان گفت: ما مذاکره را برای مذاکره نخواستیم بلکه برای دستیابی به نتیجه رضایت بخش و ملموس می‌خواهیم. جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش متین، قوی و فعال دیپلماتیک برای لغو تحریم‌های غیرقانونی، همزمان برنامه مؤثری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها در راستای توسعه پایدار سیاسی و اقتصادی در اختیار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیپلمات ارشد ایران در ادامه گفت: ما به موضوع تبادل زندانیان نگاه انسانی داریم و هیچ پیش‌شرطی در این زمینه نداریم. به طرف‌های واسط نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.
امیرعبداللهیان گفت: موضوع دوم گسترش تروریسم است که در افغانستان است. سران داعش و نیروهای کارکشته داعش از عراق سوریه و لیبی به افغانستان منتقل شدند و این یکی از چالش‌های متقابل هیئت حاکمه فعلی و طالبان در افغانستان است.
امیرعبداللهیان توضیح داد: یعنی ما نه سلطه قدرتی را در غرب و یا قدرتی در شرق را خواهیم پذیرفت، نه اجازه می‌دهیم که چنین نگاهی را نظام‌های سیاسی در غرب یا شرق نسبت به ایران داشته باشند.
وزیر امور خارجه: برای جمهوری اسلامی ایران، بریکس می‌تواند هدف مهم بعدی در سیاست چندجانبه گرایی باشد. به همین جهت ما از جمله اولین کشور‌هایی هستیم که رسما علاقه‌مندی خود به حضور در چهارچوب‌های بریکس و البته عضویت در آن را اعلام نموده‌ایم. تعدادِ زیاد کشور‌های علاقه‌مند به عضویت در بریکس، موید این است که ما انتخاب درستی کرده‌ایم.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: معتقد هستیم باید از طریق مکانیسم ۳ + ۳ و بدون توسل به زور مسائل منطقه حل و فصل شود. امیدوار هستم نتیجه این نشست و تلاش ها منجر به حل و فصل و مسالمت آمیز مساله شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد. ضمن اینکه نشان دادیم در سخت‌ترین شرایط اغتشاشاتی که طرف‌های خارجی تلاش کردند بر آن دامن بزنند از خطوط قرمز خود عقب ننشستیم و امروز دیپلماسی و مذاکره در مقابل ما قرار دارد و ما در این وظیفه ذاتی خود هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.
فواد حسین گفت که با امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین الملل و نتایج سفرش به واشنگتن که به ایران مربوط می‌شود، گفتگو کرده است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما علاوه بر مردم عزیز ترکیه، نگران وضعیت ایرانیان و دانشجویان مقیم در مناطق زلزله زده هستیم و از مساعدت شما در کمک به وضعیت آنان سپاسگزاریم.
وزیر خارجه گفت: سفرای ما به طور فعال مناسبات را پیگیری می‌کنند و خرسندم مواضع دو کشور در موضوعات بین المللی به شکل درست و در مسیر خوبی قرار دارد. ما برای استقلال سیاسی برای نظام چندجانبه گرایی تلاش میکنیم.
وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات فرانسوی گفت: ایران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است.
امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: ما در پاسخ به پیام آمریکایی‌ها که به‌صورت مستمر در این زمینه انجام می‌شود، چارچوبی را تعریف کرده‌ایم و بر همان اساس پیش می‌رویم.
امیرعبداللهیان گفت: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم، اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.
حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری خطاب به وزیر خارجه آلمان نوشت: خانم وزیر خارجه آلمان: مواضع تحریک آمیز، مداخله جویانه و غیردیپلماتیک نشان دهنده پختگی و تدبیر نیست.
امیرعبداللهیان گفت: ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم.
وزیر امور خارجه با اشاره به تماس تلفنی بورل گفت: ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.
امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.
امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
امیرعبداللهیان افزود: اراده ما بر حصول توافقی خوب، پایدار و قوی استوار است.
وزیر امور خارجه: ما باید اطمینان پیدا کنیم که همه خطوط قرمزمان مورد توجه قرار گرفته است و نفع اقتصادی کامل از توافقی که پیش روی ماست، خواهیم برد. چنانچه به این نقطه برسیم، در خصوص مراحل بعدی بحث خواهد شد.
وزیر امور خارجه: ما باید اطمینان پیدا کنیم که همه خطوط قرمزمان مورد توجه قرار گرفته است و نفع اقتصادی کامل از توافقی که پیش روی ماست، خواهیم برد. چنانچه به این نقطه برسیم، در خصوص مراحل بعدی بحث خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما اهل منطق و مذاکره هستیم و برای رسیدن به توافق قوی، جدی هستیم، اما اگر طرف آمریکایی بخواهد این مسیر را ادامه بدهد هرگز دست بسته نخواهیم بود.
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود به طور کامل مورد توجه قرار گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ