سفارت مکزیک در ایران از طریق دیپلماسی فرهنگی خود به دنبال توسعه درک و توجه به عناصری است که دو کشور را به هم نزدیک می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و … در دستور کار است.
مراسم افتتاحیه «روز‌های فرهنگی ویتنام در ایران» عصر چهارشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۲) با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «وونگ دین هوئه» رئیس مجلس ملی جمهوری سوسیالیستی ویتنام به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام در موزه سینما برگزار شد.
جلسه هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت به میزبانی وزارت امور خارجه با حضور وزرای بهداشت، میراث فرهنگی و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دیپلماسی بخشی از میدان است.
عراقچی دیپلماسی را شبیه کوه یخی دانست و گفت: آن قسمت بیرونی کوه یخ را دیپلماسی رسمی می‌گویند و آن حجم پنهانی و زیر آب را دیپلماسی غیر رسمی یا همان دیپلماسی ملل تشکیل می‌دهد که از طریق فرهنگی، ورزشی، هنری و رسانه‌ای قابل احیا است.
وزیر امور خارجه کشورمان در نشست پایانی وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد در جمهوری آذربایجان حضور یافت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دیپلماسی محیط زیست پیش‌قراول دیپلماسی کشور است، گفت: در بحث گرد و غبار اقدامات خوبی انجام شد و امسال کمتر تحث تأثیر بوده‌ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حدود ۱۴ هزار نفر تاکنون اعزام شده‌اند و عملیات حج به خوبی در حال انجام است و افزایش روابط دیپلماتیک با کشور میزبان باعث شده هماهنگی‌ها بسیار خوب باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دیپلماسی سلامت، موجب دوستی بین ملت‌ها و تقویت صلح پایدار می‌شود.
دیپلمات پیشین و کارشناس امور سیاسی و بین‌المللی با اشاره به زمینه‌ها و تهدیداتی که ممکن است ایرانیان خارج از کشور را به اپوزیسیون بالقوه تبدیل کند می‌گوید نظام سیاسی می‌تواند این روند را از طریق رفع گلایه‌مندی‌ها و مشارکت حداکثری معکوس سازد.
نگاه جمهوری اسلامی ایران به دریا از حدود ۱۴ سال پیش تغییر کرد، محصول این تغییر نگاه و استراتژی را امروز می‌توان در سفر ناوگروه ۸۶ به دورترین آب‌های جهان مشاهده کرد.
گاه جمهوری اسلامی ایران به دریا از حدود ۱۴ سال پیش تغییر کرد، محصول این تغییر نگاه و استراتژی را امروز می‌توان در سفر ناوگروه ۸۶ به دورترین آب‌های جهان مشاهده کرد.
بندرعباس - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: دیپلماسی دفاعی کشورمان مبتنی بر صلح پایدار و عدم سلطه پذیری و سلطه گری است و نیروی دریایی بدنبال تحقق این دیپلماسی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پیگیری دیپلماسی اقتصادی از سوی مقامات کشورمان نسبت به گذشته بهتر شده، اما باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: لازم است ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در بعد اقتصادی که تاکنون بالفعل نشده است، مورد توجه قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دوره یکجانبه گری آمریکا تمام شده و دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم منجر به ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.
در این تماس تلفنی دو طرف در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها تبادل نظر کردند.
تا جایی که من می‌بینم، نشست‌های دموکراسی حتی در رسیدن به آن دستاورد‌های محدود هم ناکام خواهند ماند. آینده دموکراسی از مجالس بیشتر برای پرحرفی، سودی نمی‌برد، بلکه بسته به این خواهد بود که آیا دمکراسی‌های جهان می‌توانند نتایج بهتری برای شهروندان‌شان داخل و خارج از کشور ارائه کنند یا نه. موفقیت، تلاش بسیار خواهد خواست و حتی ثروتمندترین دموکراسی‌ها هم وقت یا منابع بی‌نهایت ندارند. به همین خاطر است که من امیدوارم دومین نشست دموکراسی، آخرینش هم باشد.
وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم جشن دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۲ گفت: سال جدید را در شرایطی شروع می‌کنیم که موفقیت‌هایی در عرصه دیپلماسی حاصل شده است و این موفقیت‌ها بیش از آنچه تاکنون اطلاع‌رسانی شده است رقم خواهد خورد. هدف اصلی از برگزاری برنامه امروز با حضور سفرای خارجی، معرفی هرچه بیشتر آداب و فرهنگ ملی سرزمین عزیزمان ایران بود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کنفرانس بین المللی «همکاری در زمینه امنیت غذایی در بستر تغییرات اقلیمی»، اقدامات ایران برای حفظ تنوع زیستی و پیشگیری از تغییرات آب و هوایی را تشریح کرد.
باهنر با بیان اینکه فوت مهسا امینی دلیل اصلی وقایع اخیر نبود، خاطرنشان کرد: این تنها یک جرقه بود. برخی نارضایتی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در ساحت اقتصاد، سیاست و حتی فرهنگ و دیپلماسی در داخل کشور وجود دارد؛ این اشکالات را ما باید کشف و درک کنیم و آنها را بفهمیم و حل کنیم.
هر دو حساب‌های فارسی و عربی وزارت خارجه اسراییل، محتوا‌هایی تولیدمی کنند که بر فرهنگ، موسیقی، غذا و ارزش‌های مشترک تمرکز دارد. برای ایران، این به معنای پست‌هایی برای جشن گرفتن اعیاد ایرانی مانند نوروز در کنار محتوا‌هایی است که برای مثال اخیرا در حمایت از اعتراضات داخلی در ایران منتشر شده است.
بنا به اعلام سفارت روسیه در آفریقای مرکزی، یک مقام دیپلماتیک این کشور در حادثه ای مشکوک دچار جراحت شدید شد.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: شخصیت کم‌نظیر «ابوریحان بیرونی» می‌تواند چراغ راهی باشد برای حرکت امروز ملت‌ها و دولت‌های منطقه به سمت همگرایی فرهنگی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ