سازمان کنترل پشه و ناقل منطقه اورنج کاونتی در کالیفرانیا در اقدامی برای مقابله با افزایش جمعیت پشه ها و جلوگیری از گسترش بیماری ها از پهپاد مجهز به گلوله های حاوی تخم باکتری استفاده می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، گفت: انواع پهپادهای نیروی هوایی ارتش مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته، مواضع و اهداف مهم را منهدم کردند.
یک شرکت انگلیسی هدف یابی هوشمند برای اسلحه های سربازان پیاده نظام طراحی کرده که پهپادها را شناسایی و روی آن تمرکز می کند تا ابزار را از بین ببرد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس اولین رویداد ملی پهپادها را برگزار می کند.
بر اساس اعلام پارک فناوری پردیس، ثبت نام رقابت ملی پهپادها در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ آغاز شد.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برای مدیریت بهتر ترافیک باید به سمت استفاده از پهپادها برویم.
گالانت مدعی شد: ایران پهپاد‌هایی با برد هزار کیلومتر را به کشور‌های اروپای شرقی مانند بلاروس صادر می‌کند و در گذشته نیز این پهپاد‌ها را به کشور‌های آمریکایی جنوبی مانند ونزوئلا فروخته است.
گزارش آمریکا بعد از دیدار هیئتی بلندپایه از آمریکا با نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر شده است.در آن دیدار، آمریکا و کشورهای عربی به تکرار ادعاها علیه ایران پرداختند.
پنتاگون تصمیم دارد یک سلاح تخریب گروهی جدید بسازد که از هزاران پهپاد تشکیل شده تا با حمله از آسمان، زمین و آب  دفاع دشمن را نابود کنند.
ساری- کشاورزی مازندران در سال های پس از انقلاب با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ابزارهای نوین و هوشمند نظیر پهپادهای کشاورزی اوج گرفته است.
مجله آمریکایی فوربس در گزارشی تحلیلی با اشاره به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه ادعا کرد که جمهوری اسلامی ممکن است تا اکتبر ۲۰۲۳ منتظر بماند تا پهپادها و موشک‌های پیشرفته‌تری را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه کند.
گروهی از محققان دانشگاه پلی تکنیک شمال شرق(NPU) در چین روشی ابداع کرده اند تا با استفاده از لیزر پهپادها را برای همیشه در حالت پرواز حفظ کنند.
اولین جوخه تسلیحات لیزری ماه آینده وارد میدان می‌شود. این سامانه تسلیحاتی موسوم به گاردین (Guardian) از یک سامانه لیزری ۵۰ کیلوواتی تشکیل شده است که می‌تواند پهپادها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با تعبیه روی سکو‌های متحرک موسوم به استرایکر (Stryker) منهدم کند.
پهپادهای ما سلاح غیرمتعارف نیستند فروش آنها ممنوع باشند. با فروشهای میلیاردی تسلیحات آمریکا و اروپا هم قابل قیاس نیست.
صباحی‌فرد، فرمانده پدافند غیرعامل گفت: ۳ سال است در حوزه لیزر به توانمندی‌های خوبی رسیدیم و در حال انجام تست‌های میدانی سلاح‌های لیزری هستیم.
روسیه اعلام کرده است که دبیرخانه سازمان ملل از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد وظیفه ای برای تحقیقات در مورد هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین ندارد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که تهران و مسکو توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین ارائه کرده‌اند.
تحلیل‌گر برجسته آمریکایی با اشاره به نقش پشتیبانی پهپادها در جنگ اوکراین تأکید کرد این نوع تسلیحات در جنگ‌های آینده نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت.
شرکت های دفاعی فرانسه و آمریکا از جدیدترین نسخه برجک اسلحه خودکار RAPIDFire در نمایشگاه دفاع دریایی Euronaval ۲۰۲۲ در پاریس رونمایی کردند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران جهت استفاده در جنگ اوکراین، این ادعاها را فاقد صحت دانست.
در همین زمینه، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.»
سردار حاجیان به تشریح عملکرد پهپادها در ماموریت اربعین پرداخت و گفت: مسائل ترافیکی در اولویت کار پرنده‌های بی‌سرنشین است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی وظیفه پهپادها در ماموریت اربعین را تشریح کرد و گفت: با روش های سنتی و قدیمی نمی شود ترافیک را مدیریت کرد.
روند تحولات میان رژیم صهیونیستی و لبنان در سمت و سویی حرکت می کند که سبب شده است، برخی تحلیلگران از قریب الوقوع بودن جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر بدهند.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست تلفنی به خبرنگاران گفت که مقامات روسی «در چند هفته گذشته» آموزش‌هایی را درباره هواپیماهای بدون سرنشین در ایران انجام داده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ