سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که تهران و مسکو توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین ارائه کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای خود در روسیه گفت: استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نبوده و نیست.
فلاحت پیشه نوشت: حمایت روسیه از "دروغ شارجه" ادامه بازی پوتین و لاوروف با منافع ملی ایران است.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه را مورد رایزنی قرار دادند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه را مورد رایزنی قرار دادند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، در یک گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و همچنین تحولات مربوط به وضعیت ایجاد شده در مناطقی از روسیه را مورد رایزنی قرار دادند.
وزیر امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به تهران، و توافقات حاصل‌شده در زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، امضای توافقنامه اجرای قطعه خط ریلی رشت - آستارا و نیز مشارکت بسیار خوب شرکت‌ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران را نشانه عزم جدی مسکو در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.
وزرای امور خارجه ایران و روسیه در جریان دیدار دوجانبه خود در مسکو رشد روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کردند.
رایزنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مسکو آغاز شد.
وزیر خارجه روسیه گفت که در حال حاضر مسئولیت احیای برجام با ایران، روسیه و چین نیست و طرف‌هایی که این روند را متوقف کرده‌اند باید آن را احیا کنند.
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، پاکستان، روسیه و چین درباره افغانستان با حضور حسین امیرعبداللهیان، سرگئی لاوروف و چین گانگ وزرای خارجه ایران، روسیه و چین و حنا ربانی وزیر مشاور در امور خارجی پاکستان آغاز شد.
نشست چهار جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه درباره تحولات سوریه با سخنرانی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو آغاز شد.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: گفتگو‌های ایران و روسیه فعالانه رو به جلوست و در زمینه‌های گوناگون ادامه دارد.
وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» سه شنبه هفته آینده در مسکو با هم دیدار می کنند.
در پی انتشار گزارشی در روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال و ادعایی که در آن مبنی بر وجود تهدید «حمله‌ای قریب‌الوقوع» از سوی ایران به مواضعی در خاورمیانه مطرح شده بود، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با همتای ایرانی خود در واکنش به این ادعا گفت، رسانه‌های غربی کارزاری برای ایجاد تنش‌زایی در منطقه خلیج فارس به راه انداخته‌اند.
وزیر خارجه روسیه از اقدام مسکو و تهران در پاسخ به ادعاهای واهی بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین خبر داد.
وزیر امور خارجه روسیه شامگاه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که آمریکا درباره ایران در حال بازی با آتش است.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به محورهای گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و روسیه اشاره کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی و به خصوص آمریکا از دلار استفاده منفی کردند و قوانین سازمان تجارت جهانی را برای خودشان تفسیر و تحلیل کردند.
وزارت خارجه روسیه د ربیانیه ای از دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو خبر داد.
وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات احیای برجام نیز گفت: موضع ایالات متحده هنوز مشخص نیست. ایران پاسخ خود را داده و اکنون توپ در زمین آمریکاست.
لاوروف گفت: من معتقدم که موضع ایران کاملاً مشروع است. آمریکایی‌ها از این طرح خارج شدند که همه و خود آمریکایی‌ها زمانی آن را تایید کرده بودند. از آنجایی که واشنگتن تلاش کرده بود آن را نابود کند، البته واشنگتن باید صرفاً موضع خود را پس بگیرد و بازگردد و در حال حاضر مسئله این است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ