جایزه جهانی برترین پژوهش در حوزه جنین‌شناسی دامپزشکی به مقاله‌ای از دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تعلق گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داده‌های گزارش سیاستی اندیشکده هاتف که یک نهاد پژوهشی است و در سال ۹۷ ایجاد شده است، نشان می‌دهد که از میان ۱۰رتبه برتر سال ۸۰ رشته ریاضی و فیزیک، فقط دو نفر از آن‌ها در ایران مانده‌اند. یک‌نفر دانشیار مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است و دیگری استادیار گروه مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
ماجرای بازداشت، برگزاری دادگاه جنجالی و اعدام خسرو گلسرخی و کرامت‌الله دانشیان یکی از فرازهای مهم تاریخ پهلوی دوم است، گلسرخی و کرامت دانشیان به اتهام تلاش برای ربودن ولیعهد و خانواده سلطنتی اعدام شدند. بعدها نقش یک نفر در لو رفتن و اعدام آنها پررنگ شد؛ امیر حسین فطانت.
دانشیار تصریح کرد: در ماه‌گرفتگی‌های کلی که رنگ ماه سیاه می‌شود و یا در بعضی حالت‌ها به رنگ قرمز در می‌آید، نماز آیات واجب می‌شود، اما امشب در ماه گرفتگی نیم‌سایه‌ای، چون فقط رنگ ماه کم می‌شود در این حالت نماز آیات واجب نیست.
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه فردوسی گفت: در حال حاضر شرایط را به گونه‌ای می‌بینم که می‌توان آن را فضای جنگ نامید. گاهی در جنگ، افراد مجبور به انجام عملی می‌شوند که شاید دوست نداشته باشند.
دانشیار رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان معده را شایع‌ترین و کشنده‌ترین سرطان خصوصا در مردان ایرانی عنوان کرد.
دانشیار رادیوانکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرطان معده را شایع‌ترین و کشنده‌ترین سرطان خصوصا در مردان ایرانی عنوان کرد.
حدود نیم‌قرن پس از اعدام گلسرخی و دانشیان، یکی از بدنام‌ترین‌های دستگاه شکنجه و سرکوب پهلوی به بیرون خزیده و عکس‌هایی که از او منتشر شده، عده‌ای را چنان سر ذوق آورده که شکنجه‌گر سابق را ستایش می‌کنند که او در حال انجام وظیفه‌اش بوده است و اگر قرار به بازخواست است، نخست باید آنانی بازخواست شوند که به مبارزه مسلحانه روی آورده بودند.
دکتر عبدالرضا قدس، دانشیار ژئوفیزیک دانشکده علوم زمین دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به زلزله روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه) در دماوند استان تهران، گفت: گسل مُشا که در شرق تهران کشیده شده است، یک گسل طویل به شمار می‌رود و یکی از شاخه‌های این گسل مسبب رخداد زلزله روز گذشته دماوند بوده است.
دکتر آرپیتا باسو، دانشیار دانشگاه نوادا در لاس وگاس و از اعضای این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده متقاطع بر روی ۳۳ بزرگسال چاق نشان داد که مصرف دو و نیم فنجان توت فرنگی در روز به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مورد علل و عوامل بروز هپاتیت، توضیحاتی ارائه داد.
کیوی مقاوم یک میوه خوراکی است که در استان اوکایاما ژاپن کشت می‌شود. محققان دانشگاه اوکایاما به سرپرستی دکتر ساکا آریموتو کوبایاشی، دانشیار دانشکده علوم دارویی دانشگاه اوکایاما، با استفاده از یک مدل موش، اثبات کرد که آب این نوع کیوی و یکی از اجزا تشکیل‌دهنده آن یعنی ایزوکورستین (isoQ) به پیشگیری و کاهش سرطان ریه کمک می‌کند.
مقاله دانشیار دانشگاه تهران درباره شیوه‌های نوین تأمین برق برای مناطق روستایی، با مطالعه موردی بر روی روستای آشار شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان، توسط انتشارات الزویر منتشر شد.
مقاله دانشیار دانشگاه تهران درباره شیوه‌های نوین تأمین برق برای مناطق روستایی، با مطالعه موردی بر روی روستای آشار شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان، توسط انتشارات الزویر منتشر شد.
دانشیار گروه شنوایی‌شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره علل کاهش شنوایی در سالمندان، توضیحاتی ارائه داد.
دانشیار دانشگاه تهران از دستیابی به فناوری ساخت لایه‌های ابرجاذب نور در دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران خبر داد و برای تجاری‌سازی این دستاورد اعلام آمادگی کرد.
دکتر زهرا ناظم بکایی دانش‌آموخته رشته زیست‌شناسی تکوینی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با مرتبه دانشیاری است و پیش از این رئیس دانشکده علوم زیستی این دانشگاه بوده است.
تحقیقات اخیر دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد بقایای درخت نخل خرما را می‌توان در تهیه کامپوزیت‌های پیشرفته پایدار و دوستدار محیط زیست به کار گرفت.
عباس کاظمی، دانشیار موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی» با بیان اینکه جامعه ایرانی از سیاسی شدن نسل‌های دهه هفتاد و هشتاد شگفت‌زده شده است، تاکید کرد: دهه هشتادی‌ها نسل گوشی‌های هوشمند هستند، در بازی‌های یارانه‌ای کار تیمی، گروهی و تعاملی را می‌آموزند و به همین دلیل در بزنگاه‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند و برخلاف دهه۶۰ با برنامه‌های تلویزیونی بیگانه هستند و حتی بسیاری از چهره‌های سیاسی را هم نمی‌شناسند. این نسل را می‌توان نسل no tv خواند.
سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است در ۲ مهر ماه سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد، ولی در ۱۳ مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سردرد‌ها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شوند؛ سردرد‌های مزمن در گروه سردرد‌های اولیه قرار دارند و سردرد‌های حاد به دنبال یک علت ثانویه ایجاد می‌شوند.
دانشیار دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه آمادگی طراحی و ساخت تجهیزات کلیدی صنایع نفت و گاز را دارد.
بر اساس این قانون به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد و معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ