تحقیقات اخیر دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران نشان می‌دهد بقایای درخت نخل خرما را می‌توان در تهیه کامپوزیت‌های پیشرفته پایدار و دوستدار محیط زیست به کار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قسمت عقب سولارا مشابه فورد اسپورت اکسپلورر است که تقریبا در همان بازه زمانی سولارا ساخته شده است. پشت وانت تقریباً چهار فوت طول داشت و از مواد کامپوزیتی ساخته شده بود، بنابراین همخوانی آن با چرخ‌های عقب «تویوتا کمری» چندان دشوار نخواهد بود.
طراحی اوخوتنیک بر اساس طرح تمام بال (بال‌دیس) است و شامل استفاده از مواد کامپوزیت و مواد جاذب رادار است که باعث می‌شود هواپیمای بدون سرنشین در هنگام پرواز کمتر دیده شود. وزن آن حدود ۲۰ تن و طول بال آن در حدود ۲۰ متر (۶۵ فوت) است.
نقش سرامیک‌های مهندسی در کامپوزیت سرامیکی
سازندگان در حال طراحی هواپیما‌های جدید با مواد کامپوزیتی بیشتری هستند که قادر به تحمل بیشتر استرس پرواز (تنش نیرو‌های داخلی) باشند. در این طراحی‌ها، بال‌های هواپیما سخت و محکم نیستند، بلکه منعطف هستند تا بتوانند با جذب بار‌های شدید، از شکسته شدن در امان باشند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید لوله های نانوکامپوزیتی مقاوم به خوردگی شدند و این محصول جایگزین نمونه آلمانی شده است.
مهندسان ماده کامپوزیتی جدیدی ساخته‌اند که فیلتری کارآمد برای حذف آلاینده‌های آلی از آب می‌سازد. این سیستم از «نانو اسفنج‌های» فوق‌متخلخل استفاده می‌کند که روی یک صفحه گرافن نصب شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در نمای کامپوزیتی یک نمایشگاه مبل در بزرگراه شهید ستاری نبش خلیل آبادی خبر داد.
«کافه ترانزیت» به باور منتقدین، مهم‌ترین و بحث برانگیزترین اثر در کارنامه کاری این فیلمساز محسوب می‌شد و تحسین ناظران را به واسطه اجرای کم‌نقص متکی بر فیلمنامه‌ای که خود نوشته بود، در پی داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ