به گفته متخصصان سلامت، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش استرس می‌تواند به بیماران در مقابله با عوارض منفی روند درمان سرطان و همچنین پیامد‌های خودِ بیماری کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
نشریه آلمانی Fokus Online، در گزارشی به تشریح هفت علامت بدون درد در مردان می‌پردازد که متاسفانه چندان توسط آن‌ها جدی گرفته نمی‌شود. برخی از این علائم هشدار دهندۀ سرطان هستند که مردان معمولا آن‌ها را سرکوب می‌کنند. در این اینفوگرافیک به این شش عامل اشاره شده که نیاز است در صورتی که در هر مردی خود را نشان داد، سریعا تحت نظر پزشک قرار گیرند./منبع: ایسنا
فوق تخصص خون و آنکولوژی درباره سرطان خون، گفت: نمای کلی این بیماری ممکن است شبیه به سرماخوردگی و یا بیماری‌های عفونی باشد، به شکلی که روند بیماری طولانی می‌شود.
لکه‌های روی لب یا دهان و روی زبان، باید توسط پزشک بررسی شود. این لکه‌ها به‌ویژه در افراد سیگاری می‌تواند خطر ابتلا به سرطان دهان را برجسته کند. نگاهی به تغییرات پوستی توسط دندانپزشک معمولاً برای تصمیم‌گیری کافی است که آیا این موضوع مربوط به آفت و تبخال بی‌ضرر است یا یک تومور بدخیم.
سرطان دومین علت شایع مرگ و میر بعد از بیماری قلبی است. مهم‌ترین اقدام برای بیماران سرطانی، غربالگری به موقع است. هدف غربالگری سرطان، تشخیص و یافتن سرطان قبل از ظاهر شدن علائم آن است؛ زمانی که تومور هنوز کوچک و رشدنیافته است، شانس درمان در بالاترین حد خود قرار دارد.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
سرطان لوزالمعده می‌تواند به سرعت به اندام‌های مجاور سرایت کند. متأسفانه اغلب تا زمانی که پیشرفته نشود، شناسایی نمی‌شود، زیرا علائم و نشانه‌های اولیه بیماری مبهم هستند. این سرطان میزان مرگ و میر بسیار بالایی دارد، به طوری که تنها حدود ۱۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری بیش از پنج سال پس از تشخیص زنده می‌مانند. کسانی که بیماری‌شان به موقع تشخیص داده می‌شود شانس بیشتری برای درمان موفقیت آمیز دارند.
علائم بارز سرطان روده درد شکم، خونریزی مقعدی، اسهال و کم خونی فقر آهن است. به گفته محققان آگاهی از این علائم می‌تواند منجر به تشخیص زودتر برای افراد زیر ۵۰ سال شود.
سرطان استخوان نوع نادری از سرطان است که از استخوان‌ها شروع می‌شود.
دندانپزشک کلینیک تخصصی دندانپزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: شناسایی هر چه زودتر ضایعات دهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که انواعی از ضایعات دهانی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.
برخلاف سایر سرطان‌ها، سرطان دهان توسط دندانپزشک و همچنین پزشک قابل تشخیص و بررسی است و هر دو در زمینه شناسایی سرطان‌های سر و گردن آموزش دیده‌اند. اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، احتمال بهبود بیماران ۹۰ درصد است.
کیست‌های کبدی به ندرت مستعد سرطان هستند یا به کیست‌های سرطانی تبدیل می‌شوند. پزشکان از جراحی برای درمان کیست‌های کبدی که علائم ایجاد می‌کنند یا سرطانی هستند، استفاده می‌کنند. حدود ۱ تا ۵ درصد از همه کیست‌های کبدی پیش سرطانی هستند و حدود ۳۰ درصد از این کیست‌ها سرطانی می‌شوند.
به گفته محققان، بسیاری از بیماران سرطانی که به کووید۱۹ آلوده می‌شوند، علائم طولانی مدت در آن‌ها باقی می‌مانند.
شایع‌ترین نشانه‌های سرطان دهان، لق شدن دندان‌ها یا بهبود نیافتن زخم به‌جامانده پس از کشیدن دندان است.
پزشکان با انجام پژوهشی دریافتند که با بررسی داده‌های کارت خرید افراد می‌توان علائم پیش‌رس بیماری سرطان را تشخیص داد.
سرطان مجرای صفراوی و کیسه صفرا در اندام‌های عمیق داخل بدن ایجاد می‌شود و تشخیص آن‌ها را دشوار می‌کند.
به گفته سازمان خدمات سلامت ملی انگلیس، هر فردی ممکن است به سرطان مجرای صفراوی مبتلا شود و علت آن همیشه مشخص نیست اما گمان می‌رود که افراد بالای ۶۵ سال بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
سرطان مجرای صفراوی و کیسه صفرا در اندام های عمیق داخل بدن ایجاد می شود و تشخیص آنها را دشوار می کند.
فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه سرطان خون شایعترین سرطان کودکان محسوب می‌شود، گفت:یکی از این علائم، کمر درد شدید بوده که معمولا معادل سرطان است.
متخصص جراحی عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: علائم و نشانه‌های سرطان اعضای واقع در دستگاه گوارش فوقانی (مری، معده، لوزالمعده، دوازدهه، صفرا و مجاری صفراوی)، معمولاً مشترک هستند، که شامل درد مبهم شکم، کاهش وزن، سیری زودرس، نفخ شکمی و تهوع و استفراغ بعد از صرف غذا، بلع دردناک و دشواری در بلع است.
سرطان پانکراس کشنده‌ترین سرطان شایع است و بیش از نیمی از افراد مبتلا به این بیماری ظرف مدت سه ماه پس از تشخیص می‌میرند. اکثریت قریب به اتفاق موارد زمانی تشخیص داده می‌شوند که سرطان در مراحل پایانی باشد زیرا علائم اغلب با شرایط دیگری مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک‌پذیر همپوشانی دارند.
همه سرطان‌ها در هر فردی یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان‌ها حتی می‌توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.
محققان شایع‌ترین عوارض جانبی مرتبط با تزریق را شامل ۳۳ درصد علائم مشابه آنفلوانزا و ۳۶ درصد خستگی مشاهده کردند.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ