سرطان دومین علت شایع مرگ و میر بعد از بیماری قلبی است. مهم‌ترین اقدام برای بیماران سرطانی، غربالگری به موقع است. هدف غربالگری سرطان، تشخیص و یافتن سرطان قبل از ظاهر شدن علائم آن است؛ زمانی که تومور هنوز کوچک و رشدنیافته است، شانس درمان در بالاترین حد خود قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تعلل پنج ساله در خصوص پیشرفت فیزیکی عملیات طرح ملی محور «راه اصلی لنده -تشان» با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و سابقه ۵ ساله درج اعتبار در قانون بودجه سنواتی قابل توجیه نیست.
آندرس اینیستا ستاره اسبق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا که در پنج سال اخیر در تیم ژاپنی ویسل کوبه توپ زد پس از جدایی از این تیم در ژاپن مانده و لحظات خوشی را در کنار خانواده‌اش سپری می‌کند. اینستای ۳۹ ساله با انتشار تصاویری که او و همسر و فرزندانش را در لباس سنتی ژاپنی نشان می‌دهد نوشت: تجربه عالی با خانواده ام، آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ژاپن در چنین مکان‌های دیدنی.
مطالعات نشان می‌دهد کمبود پتاسیم باعث افزایش اختلالات متابولیک، از جمله کبد چرب و دیابت نوع ۲ می‌شود. مقدار توصیه‌شده پتاسیم روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم است. پتاسیم فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله: کاهش فشار خون و کلسترول، حفظ سلامت قلب و تقویت عملکرد کبد.
پیروزی در شهرآورد، دستاوردی بسیار بیشتر از یک قهرمانی جام حذفی برای یحیی خواهد داشت.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در پی آتش سوزی ساختمان پنج طبقه در شیراز سه نفر فوت و پنج نفر دچار مصدومیت شدید شدند. منبع: ایسنا
تولید زیرساخت هند در ماه مارس ۳.۶ درصد رشد کرد که پایین‌ترین رقم در پنج ماه گذشته است.
نواک جوکوویچ تنیسور صربستانی به فانتزی که در آن مربیگری نیک کیرگیوس، فینالیست استرالیایی ویمبلدون 2022 را آغاز می‌کند، واکنش نشان داد.
هنگامی که بدن درگیر فعالیت فیزیکی می‌شود، مغز هورمون‌هایی (از جمله دوپامین، سروتونین، اندورفین و اندوکانابینوئیدها) را آزاد می‌کند که استرس را از بین می‌برد، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به خواب بهتر کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش به‌صورت گروهی می‌تواند به پیوند اجتماعی و افزایش انگیزه کمک کند و احساسات خوب را در فرد به وجود آورد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: انفجار در یک ساختمان واقع در زمین کشاورزی در شهر ری موجب جان باختن پنج نفر و مصدومیت هفت نفر شد.
دانشمندان می‌گویند پنج اسکلت یامنا، همراه با ۱۹ اسکلت دیگر از نمونه بزرگتر، نشانه‌هایی از اسب‌سواری را نشان می‌دهند.
مراسم اهدای نشان فداکاری به سه فرمانده اسبق نهاجا صبح امروز پنج شنبه ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزارشد
در دهه‌های گذشته، درصد سلول‌هایی که می‌توانند وارد تخمک شوند هم کاهش قابل توجهی داشته است. مواسیر رافائل رادائلی، اورولوژیست و آندرولوژیست و نایب رییس انجمن کمک باروری برزیل می‌گوید: «بارزترین نکته مشاهده شده، از دست رفتن حرکت اسپرم است. بدون این ویژگی قابلیت باروری کاهش پیدا می‌کند».
وزیر بهداشت با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد گفت: نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.
وزیر صمت گفت: شما دیدید برای یک نوع خودرو که ۱۰ هزار تا عرضه می‌شد حدود دو میلیون تقاضا می‌آمد. آیا واقعا دو میلیون متقاضی خودرو داریم که پاسخ خیر است. این نشان می‌دهد طرف تقاضا، یک هیجانی دارد. ما آشفتگی در بازار داریم که بخشی از آن با عرضه بیشتر خودرو و بخشی دیگر با انتظام بخشی و قواعد مالیاتی قابل حل است.
تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی دوستانه خود پیش از تقابل با پرسپولیس، با پنج گل از سد ملوان گذشت.
نتایج بررسی گروهی از محققان نشان می‌دهد حدود یک سوم گوشی‌های دور انداخته به دلیل شارژ نشدن دور انداخته می‌شوند. البته یکی از شایع‌ترین دلیل شارژ نشدن گوشی هوشمند به کثیف بودن درگاه شارژ آن مربوط می‌شود که اکثر مواقع می‌توان با هوای فشرده آن را تمیز کرد.
بنا به گفته‌ی محققانِ دانشگاه پِکینگ، بررسی بیولوژیکیِ استخوان‌های اسکلتِ یک زن، قطع عضو به علل پزشکی و دیگر علل را رد کرده و نشان داده است که قربانی حداقل پنج سال پس از اجرای مجازات زنده مانده است.
حجت‌الاسلام طائب افزود: سخن از رفراندوم پاس گل به آمریکا و اسرائیل است، نباید تزلزلی در مسیر پیمودن ارزش‌های انقلاب اسلامی نشان دهیم و یا بخواهیم پایه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش و یا بی‌معنا کنیم.
یورگن لوکادیا، ستاره پرسپولیس به تبریک‌های روز تولدش واکنش نشان داد.
اپل در آیفون ۱۴ و به ویژه مدل‌های پرچمدار آن، تغییراتی را در پیش گرفته است که در خط تولید آیفون، اولین تجربه‌ها محسوب می‌شود، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این تغییرات در اصل ویژگی‌هایی است که از اندروید کپی برداری شده است.
طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده سالانه حدود ۸۰۵۰۰۰ نفر دچار حمله قلبی می‌شوند که هر ۴۰ ثانیه یک مورد آن رخ می‌دهد. این سازمان بیان می‌کند که از هر پنج نفر یک نفر نمی‌داند که دچار حمله قلبی شده است.
بر خلاف انتظارات اولیه تحرکات صدر در کمتر از یک هفته گذشته تا حدود زیادی از این مساله گره‌گشایی کرده و به نظر می‌رسد حتی صورت مساله فراتر از بحث پیرامون بازگشت او در آینده است؛ چرا که او هم اکنون در بطن تحولات سیاسی کشور عراق حضور دارد. در تایید این موضوع توجه به پنج نشانه قابل تامل است
نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی کمری، پنج تا ۱۵ سال پس از تشخیص تنگی، به کاردیومیوپاتی آمیلوئید ترانس تیرتین مبتلا می‌شوند. این امر ماورر را بر آن داشت تا به این فکر کند که آیا غربالگری این بیماران که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند می‌تواند افرادی را که در معرض خطر کاردیومیوپاتی ترانس تیرتین هستند یا در مراحل اولیه قرار دارند را شناسایی کند.
صورتهای مالی منتشره از باشگاه پرسپولیس نشان می‌دهد که این باشگاه به پنج چهره مشهور مدیریتی سابق خود بدهکار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ