عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: آزادی بیانی که موجب نفرت‌انگیزی و خشونت شود، در هیچ کدام از کنوانسیون‌هایی که غربی‌ها خودشان وضع کرده‌اند، مجاز شمرده نشده و براساس همان‌ها نباید به مقدسات توهین شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دادستان تهران گفت: زنی که به ائمه اطهار و مقدسات دینی توهین کرده بود با دستور قضائی و تلاش نیروهای مجاهد فراجا بازداشت شد.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امت اسلامی توهین به مقدسات خود را تحمل نمی کند، گفت: کشورهای اسلامی باید به سوئد و دانمارک بفهمانند که تکرار این هتاکی ها به تحریم آنها منجر خواهد شد.
اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اهانت به مقدسات اسلام در اروپا و در روزهای اخیر، توهین به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحریم‌های غرب علیه یک پزشک جراح روس را توهین به مقدسات خواند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تحریم‌های غرب علیه یک پزشک جراح روس را توهین به مقدسات خواند.
پیمان جبلی رئیس صداوسیما گفت: در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده است و فتنه‌ای را پشت‌سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود.
پیمان جبلی رئیس صداوسیما گفت: در فضایی که به مقدس‌ترین مقدسات ما در طول ماه‌های گذشته توهین شده است و فتنه‌ای را پشت‌سر گذاشته‌ایم، طبیعی است که واکنش‌ها و عکس‌العمل‌هایی صورت بگیرد که البته بعضی از این نظرات با ادبیات بهتری می‌توانست بیان شود.
پاکستان به‌دلیل بی‌توجهی دایرة المعارف آنلاین «ویکی‌پدیا» به درخواست حذف محتوایی که اسلام‌آباد آن را «توهین‌ به مقدسات» خوانده، این پلتفرم را مسدود کرد.
رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: آزادی توهین به مقدسات مسلمانان را ندارید؛ سوئد منتظر حمایت آنکارا از پیوستن به ناتو نباشد.
وزارت دفاع در بیانه‌ای اعلام کرد: اقبال به اسلام آنچنان رو به فزونی است که نگرانی جدی جریان‌های استکباری و صهیونیسم بین الملل را وادار ساخته تا از روی استیصال به مقدسات مسلمان توهین کنند.
فدراسیون والیبال با صدور بیانیه‌ای درخصوص توهین به مقدسات به استوری ستاره سابق تیم ملی والیبال واکنش نشان داد.
دادستان تهران دستور جلب ملی پوش سابق والیبال را در خارج از کشور به دلیل توهین به مقدسات صادر کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سرنوشت توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان، تاکید کرد: خطاکاران را به عاقبت سلمان رشدی ارجاع می دهم.
نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: یک بار دیگر توهین نشریه سخیف و زرد فرانسوی به مقدسات اسلام نبوی نشان داد که مکرون عروسک خیمه شب بازی آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: اقدام دولت فرانسه در توهین به مقدسات مسلمانان خلاف حقوق بشر است.
تربت حیدریه ـ امام جمعه تربت حیدریه گفت: اقدام ذلیلانه نشریه فرانسوی در توهین به اعتقادات و مقدسات از روی استیصال و شکست‌های متعددی است که از مقام ولایت و مرجعیت خورده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود نوشت: «فرانسه با سابقه تاریخی سیاه استعمار، نقض حقوق بشر و آزادی بیان در داخل و خارج، حق توجیه توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشور‌ها و ملت‌ها و پیروان ادیان الهی را به بهانه آزادی بیان ندارد.»
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه حق توجیه توهین وقیحانه به مقدسات دیگر کشورها را به بهانه آزادی بیان ندارد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی تاکید کرد: کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشور‌های غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.
وزیر امور خارجه در گفتگوی با همتای کویتی خواستار تشکیل سازوکار قانونی برای توقف توهین به مقدسات اسلامی شد.
به دنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، سفیر فرانسه در کشورمان عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.
پلیس تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات علیه توهین به مقدسات اسلامی در پایتخت مالی را هزاران نفر تخمین زد، اما سازمان دهندگان گفتند که بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات حضور داشتند.
قرار نیست در خلال گفت و گو یکدیگر را مجاب کنیم؛ قرار نیست کسی تن به عقیده دیگری بدهد. طبیعی است که نه من به واسطه ادلّه ظاهری تن به عقیده شما می دهم و نه شما به عقیده من، بلکه اینها بحث های آکادمیک است. گفت و گو برای مجاب کردن همدیگر نیست، بلکه برای پرداختن به دردهای مشترک و یافتن راهکار برای این مشکلات است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ