هند و پاکستان فهرستی از زندانیان غیرنظامی و ماهیگیران را مبادله کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پاکستان معاون سفارت آمریکا در اسلام آباد را به دلیل بیانیه مشترک ایالات متحده و هند احضار کرد.
در این مطلب، تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از کودکان کشور‌های مختلف از جمله ایالات متحده، هند، انگلستان، ژاپن، مکزیک، کانادا، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، برزیل، کنیا و پاکستان را خواهید دید.
هند و پاکستان برای مقابله با طوفان بیپارجوی آماده می شوند.
به گفته مقامات، زمین لرزه روز سه شنبه بخش هایی از پاکستان و هند را لرزاند و مردم وحشت زده به خیابان ها آمدند.
در حالی که هند و پاکستان شروع به تخلیه مردم از مناطق ساحلی پیش از وقوع «توفان موسمی بیپارجوی» کردند، هفت نفر از جمله چهار پسر در دریاهای مواج در نزدیکی بمبئی غرق شدند.
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشور‌ها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است؛ امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند هم جزو این کشور‌ها هستند.
نخستین پروازهای حامل حجاج خارجی از پاکستان، هند، نیجریه و بنگلادش طی امروز (یکشنبه) در فرودگاه‌های عربستان سعودی به زمین می‌نشینند.
آخرین شب ماه رمضان در کشور‌های آسیای جنوبی به عنوان چاندرات (شب ماه) شناخته می‌شود. در این شب مردم به پیشواز عید فطر می‌روند و خانواده‌ها و دوستان گردهم جمع می‌شوند و شیرینی بین هم پخش می‌کنند. همچنین مردم کشور‌های بنگلادش، هند و پاکستان در چاندرات ببرای خرید و تفریح به خیابان‌ها می‌روند و دختر‌ها با حضور در جواهر فروشی‌ها و غرفه‌های حنا روی دست‌هایشان حنا می‌گذارند.
وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه نوروز ١۴٠٢ با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشور‌های حوزه نوروز شامل آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید دیرین و کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشور‌ها شادباش گفته و برای مردم این حوزه سالی سرشار از خوبی‌ها و شکوفایی مسئلت کرد.
امروز بزرگترین مشکل پاکستان امنیت است که حتی تنش با هند را تحت‌الشعاع قرار داده است، یعنی الآن مقامات پاکستانی خطر اول را این گروه‌های افراطی می‌بینند که در داخل کشور علیه دولت و ارتش پاکستان عملیات می‌کنند و هند را یک خطر فوری نمی‌بینند. ضمن اینکه هند هم از لحاظ اقتصادی انقدر از پاکستان فاصله گرفته که پاکستان هیچ چاره‌ای جز مماشات با هند ندارد. این نتیجه یک حکومت نظامی است که معمولاً درازمدت نمی‌اندیشند و به منافع کوتاه‌مدت توجه دارند تا اینکه همیشه بتوانند در مرکز قدرت باشند.
مسلمانانی از بیش از ۱۲ کشور از جمله ترکیه، هند، پاکستان، عربستان سعودی، امارات، سوریه، چاد، تاجیکستان، افغانستان، فلسطین، بریتانیا و ایالات متحده در اجتماع بزرگ مسلمانان بنگلادش شرکت کردند.
هند از مبادله فهرستی از مراکز هسته‌ ای و اسرا میان دهلی نو و اسلام آباد خبر داد.
وزارت دفاع هند از عزم خود برای استقرار ۱۲۰ فروند موشک بالستیک از نوع پرالای، در مرزهای مشترک این کشور با پاکستان و چین خبر داد.
توافق هسته‌ای آمریکا با هند یک توافق استراتژیک مربوط به سال ۲۰۰۲ بوده است. خیلی قبل‌تر از توافق خط لوله صلح این توافق مورد بحث بوده است. در عین حال که تحریم آمریکا مشکل ایجاد می‌کند، می‌بینیم که روسیه به‌رغم اینکه تحریم شده، ولی فعالیت‌های گازپروم و لوک‌اویل هنوز متوقف نشده است. همین الان بحث ایجاد سقف قیمت نفت روسیه مطرح شده و معنای آن این است که مجاز است نفت‌اش را بفروشد. به نظر می‌رسد ما در دیپلماسی انرژی درست عمل نکرده‌ایم.
وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه پنج شنبه گفت که واشنگتن سرکردگان القاعده در شبه قاره هند و طالبان پاکستان را تحریم کرده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.
رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه روابط همسایگی برای طرفین محرز و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد، تصریح کرد: سران کشور‌های چین، پاکستان، هند و دیگر کشور‌ها به شکل رسمی از بنده برای سفر دعوت به عمل آوردند که این سفر‌ها در زمان مناسب برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این دیدار‌ها انجام خواهد شد.
بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان و سران دیگر کشور‌های عضو در شهر سمرقند ازبکستان آغاز بکار کرد. سران کشور‌های چین، روسیه، هند، ایران، ازبکستان، قزاقستان، بلاروس، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، مغولستان، تاجیکستان و ترکمنستان در این اجلاس حضور دارند.
وزیر دفاع هند می گوید دهلی نو نگران دستیابی اسلام آباد به تسلیحات نظامی پیشرفته ساخت آمریکا است.
نخست وزیر هند در نشست منطقه‌ای شانگهای با حضور رهبران روسیه، چین و پاکستان شرکت خواهد کرد.
نخست وزیر پاکستان بهبود شرایط تجاری با هند را منوط به حل مسئله جامو و کشمیر کرد.
دکتر «محمد رئیس‌زاده» رئیس کل این سازمان با انتقاد از وضعیت اقتصاد سلامت و سیاست‌های نادرست این حوزه گفت: با این شرایط، در چند سال آینده پزشکی نخواهیم داشت و مجبور می‌شویم برای برخی درمان‌ها با چند برابر هزینه، بیماران را به خارج از کشور بفرستیم یا با یک عقبگرد ۴۰ ساله، از هند، پاکستان و فیلیپین، پزشک وارد کنیم.
وزارت معادن دولت حاکم در افغانستان در نظر دارد یک پروژه احداث خط لوله را با مشارکت چند کشور، پیگیری و اجرا کند.
چند بار در تاریخ چنین مکان‌های مشابهی دوباره کنار هم قرار گرفته اند؟ در دهه ۱۹۷۰ میلادی اتحاد مجدد ایرلند کاملا غیرممکن به نظر می‌رسید. با این وجود، امروز شاخه سیاسی سابق ارتش آزادیبخش ایرلند در انتخاباتی سراسری در ایرلند شمالی پیروز شده و موضوع اتحاد مجدد به طور فعال مورد بحث قرار گرفته و حتی ممکن است در چند دهه آینده رخ دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ