نخستین پروازهای حامل حجاج خارجی از پاکستان، هند، نیجریه و بنگلادش طی امروز (یکشنبه) در فرودگاه‌های عربستان سعودی به زمین می‌نشینند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت خطوط هواپیمایی عربستان از آغاز برنامه توسعه اتصال خطوط پروازی خود با چین خبر داد و از راه‌اندازی کریدور مستقیم پروازی و منظم میان فرودگاهای این کشور با فرودگاه بین‌المللی پکن خبر داد.
مدیر روابط عمومییک شرکت هواپیمایی از برقراری پروازهای نجف از مبدأ فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برای نخستین بار خبر داد.
شرکت ویرجین گالاکتیک  نخستین ماموریت تجاری خود را روز گذشته با موفقیت انجام داد و ۴ مسافر را با هواپیمای فضایی خود به زیر مدار زمین برد.
فاجعه در نخستین مرحله پرواز رخ داد، هواپیما پس از 40 دقیقه وارد منطقه ای توفانی با آذرخش و تلاطم شدید شد و دقایقی بعد به کوه خورد و ... .
میتل‌هولتسر در سال ۱۳۰۳ خورشیدی و آستانه سرنگونی سلطنت قاجاریه به ایران آمد. او از طرف شرکت هواپیمایی «یونکرس» مأموریت یافت تا خطوط هواپیمایی ایران را در دوره قاجار بررسی کند.
نخستین پرواز انسان‌ها با هواپیما سال ۱۹۰۳ توسط برادران رایت بود، اما ۱۰ سال طول کشید تا خلبانی لهستانی نخستین هواپیما را بر فراز آسمان ایران به پرواز درآورد، اما ورودش ماجرا‌هایی داشت که حتی احمدشاه قاجار را به محل فرود هواپیما کشاند.
اس-۷۵ دوینا نخستین موشک سطح‌به‌هوای تاریخ است که موفق به انهدام یک هواپیمای دشمن شد.
نخستین سامانه بومی شبیه‌ساز هواپیمای اف ۱۴، روز دوشنبه با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در پایگاه هشتم شکاری (شهید بابایی) اصفهان رونمایی شد.
جنگنده مافوق صوت F۱۴ ملقب به تامکت یک هواپیمای جنگنده، دو موتوره، دو سرنشین نسل چهارم است که نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داد. ویدئوی زیر مراحل آماده‌سازی تا پرواز یکی از تامکت‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشته است.
خبرگزاری رسمی سوریه از ورود نخستین هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه ایران جهت زلزله زدگان سوری به فرودگاه دمشق خبر داد.
رهبر انقلاب در نخستین ساعات صبح امروز در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند. ایشان سپس بر سر مزار شهدا حاضر شدند.
بوئینگ ۷۷۷X برای نخستین مرتبه در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ به پرواز درآمد؛ هواپیمایی که قرار است در سال ۲۰۲۵ به صورت رسمی معرفی شود.
مدیرکل محیط زیست مازندران دیروز گفته بود: با پیگیری و تلاش سازمان حفاظت محیط زیست کشور و پیگیری‌های اداره کل محیط زیست مازندران یک فرد درنای سیبری از مرکز تکثیر و حفاظت درنا در کشور بلژیک از مسیر هواپیمایی این کشور به قطر و از آنجا به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انتقال یافت.
صاعقه هواپیمای جت جنگنده - بمب‌افکن ساخت ایران است و نخستین پرواز آزمایشی آن در بهار ۱۳۸۳ انجام شد. یک شهروند تبریزی در فرودگاه تبریز توانست لحظه شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده صاعقه ارتش را حین مانورهای تمرینی این هواپیما در فرودگاه تبریز ثبت کند.
یک هواپیمای مجهز به موتور هیدروژن-برقی به نام « دورنیر۲۲۸» برای نخستین بار در انگلیس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز انجام داد.
خبرگزاری تسنیم برای نخستین بار تصویری از متهم شلیک به هواپیمای اوکراینی در جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده منتشر کرده است.
​این هواپیما که هنوز موتورش هماهنگ و یکپارچه نشده است، قرار است در سال ۲۰۲۳ اولین پرواز خود را انجام دهد.
در پی پرواز موفقیت آمیز نخستین هواپیمای جنگنده بدون سرنشین ترکیه مراسم جشنی از سوی شرکت سازنده این هواپیما برگزار شد.
۸مرداد سال۱۳۰۱ اولین فرودگاه کشور در قلعه‌مرغی به طور رسمی افتتاح و ۲فروند آئروپلان (هواپیمای) انگلیسی از طریق بغداد وارد تهران شد و در این محل به زمین نشستند. فرودگاه قلعه‌مرغی نخستین فرودگاه تهران است که بعد‌ها به پایگاه هوایی نظامی در جنوب این شهر تبدیل شد و به این ترتیب صنعت هوایی در تهران آغاز شد و اکنون که فرودگاه‌های متعدد نظامی و غیرنظامی مشغول به‌کار هستند، می‌توان نخستین فرودگاه تهران را به چشم یک اثر تاریخی و فرهنگی دید.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موتور موج انفجاری مافوق صوت را ابداع کرده اند که با سوخت معمولی جت پرواز می کند و می تواند سرعت یک هواپیما را به ۹ ماخ یا ۹ برابر سرعت صوت رساند.
سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، برای نخستین بار یک نمونه اولیه وسیله هوایی مافوق صوت «تالون» را به آسمان برد.
خلبانان شرکت هواپیمایی «یورووینگز» آلمان در اعتراض به ساعات کاری طولانی، نخستین روز از اعتصابات سه‌روزه خود را آغاز کردند.
نخستین بار از زمان گشودن حریم هوایی عربستان در مقابل هواپیما‌های اسرائیلی است که یک هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی این کشور به مقصد شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی عبور کرد.
یک شرکت هوانوردی فعال در زمینه سفرهای هوایی برقی یک گام به جلو برداشته و نخستین تست پرواز با استفاده از یک هواپیمای دریایی که سیستم نیرومحرکه آن برقی شده را تکمیل کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ